فراباشگاه مشتریان امواج

امواج، باشگاهی برای همه | شبکه ارائه محصولات و اهدای جوایز

فراباشگاه مشتریان امواج

امواج، باشگاهی برای همه | شبکه ارائه محصولات و اهدای جوایز

جمعه سیاه (Black Friday) چیست و چگونه در روند فروش تاثیر می‌گذارد؟

جمعه سیاه چیست؟

روز بعد از شکرگزاری به عنوان جمعه سیاه شناخته می‌شود. این روز به طور رسمی یا غیر رسمی شروع فصل تعطیلات خرید است. تقریبا تمام فروشگاه‌ها برای جذب مشتریان به فروشگاه خود تبلیغات می‌کنند. مردم قبل از آغاز به کار فروشگاه‌ها درست مثل سربازان گوش به فرمان، در ساعت‌های مشخص به خط ایستاده‌اند تا معامله‌های سال را به دست بیاورند.
جمعه سیاه رویدادی یک روزه نیست.

  در چند سال گذشته از سال 2013، فروش پیش از جمعه آغاز شده است. برخی از فروشگاه‌ها فروش روز جمعه سیاه خود را در روز شکر‌گزاری آغاز کرده و برخی حتی از روز چهارشنبه و دوشنبه شروع می‌کنند. تعجب‌آور نیست که فروش ماهانه جمعه سیاه خود را از روز دوشنبه در هفته‌ی منتهی به جمعه سیاه آغاز کنیم. به عنوان یک نتیجه، درآمد عاقلانه جمعه سیاه بزرگ‌ترین روز برای فروشگاه نیست. بلکه بزرگ‌ترین روز فروش در این هفته، دوشنبه سبز لقب گرفته است.

چرا این روز جمعه‌ِی سیاه نامیده می‌شود؟

دلیل نامیده شدن جمعه سیاه این است که بسیاری از خرده‌فروشان بالاترین سود خود را توسط مشتریان در این روز خجسته بدست می‌آورند. بخش سیاه از نام " جمعه سیاه " مربوط به میزان فروش فروشندگان حتی با سود حداقلی است. پیشدایش این سنت از طریق نرم افزار حسابداری مدرن آغاز شد؛ به همین دلیل این روز با وب سایت‌ها شناخته شد و باعث افزایش فروش و جذب مشتری شد. وب‌سایت‌های معامله مانند Dealsofamerica.com از سال 2003 شروع به فروش در جمعه سیاه کردند و خرده‌فروشان آن را به کار گرفتند و آغازی برای خرید ارزان از طرف مشتریان شد. اساسا جمعه سیاه یک اصطلاح اینترنتی است. قبل از آن مشتریان برای خرید به بازارها می‌رفتند اما با پیدایش خرید ارزان به نام جمعه سیاه مشتریان بیشتری جذب به خرید از این بازار شدند.

خرده‌فروشان رسما تبلیغ خود را منتشر می‌کنند.

اکثر آگهی‌ها در روزنامه و رسانه‌ها روز شکر‌گزاری را منتشر می‌کنند. اما اخیرا، بسیاری از فروشگاه‌ها شروع انتشار جمعه سیاهِ خود را در اوایل ماه نوامبر، و یا گاهی‌اوقات آن را حتی در ماه اکتبر انجام می‌دهند. این روز به خرید ارزان معروف است و باعث جذب مشتریان زیادی شده است که در انتظار جمعه سیاه به سر می‌برند.

 میزان فروشی که حتی انتظارش هم برایتان غیر قابل باور است.

آیا در روز جمعه سیاه فروش آنلاین هم انجام می‌شود؟

همان‌طور که قبلا اشاره کردیم، بسیاری از فروشگاه‌ها Black Friday خود را قبل از روز جمعه سیاه ارائه می‌دهند. با این‌حال، خیلی از سایت‌ها و فروشگاه‌ها فروش خود را چند ماه قبل از جمعه سیاه آغاز می‌کنند. این‌کار باعث تشویق مشتریان و جذب مشتریان بیشتر می‌شود و زمینه‌ی فروش بیشتر را برای فروشگاه و کسب و کار خود افزایش می‌دهند.

بانک‌ها در جمعه سیاه باز هستند؟

اکثر بانک‌ها و مراکز دولتی در این روز تعطیل می‌باشند تا کارکنان این مراکز نیز بتوانند از خرید ارزان بهره‌مند شوند.
در این روز فروش بسیار زیادی انجام می‌شود، مشتریان زیادی برای کسب و کارها جذب می‌شوند و همین امر باعث شناخته شدن بیشتر محصولات و جذب خریداران بیشتر می‌شود.
جمعه سیاه یک جشن خرید است که صبح روز شکر‌گزاری یا همان تنکس گیوینگ برگزار می‌کنند. مارک‌های معروف در روز جمعه سیاه تخفیف‌ها را تا 80٪ و یا حتی در برخی موارد بیشتر ارائه می‌دهند. خب این مورد که امری زیبا و دل‌نشین است پس چرا نام این روز را جمعه سیاه گذاشته‌اند که آدم یاد فلاکت و بدبختی می‌افتد؟ دو دلیل برای این موضوع وجود دارد:
اول این‌که؛ برای جشن‌های جمعه سیاه، درب فروشگاه‌های خود را بین 4 تا 5 صبح به روی مشتریان باز می‌کنند و هنوز هوا روشن نشده است. دوم اینکه؛ در روز جمعه سیاه فروشگاه‌ها به طور کامل تخلیه می‌شوند، مشتریان بسیار زیادی به فروشگاه‌ها می‌روند و جمعیت فراوانی به مراکز خرید سرازیر می‌شوند. این‌ها دلایل خوبی برای ایجاد یک روز با فروش بسیار و جذب مشتریان زیاد است و از این رو این روز به عنوان جمعه سیاه شناخته شده است.

چرا چنین روزی را برای فروش زیاد و جذب مشتریان بیشتر انتخاب کردند؟

جمعه سیاه برای اولین بار در یک روزنامه محلی در سال 1961 مطرح شد. با توجه به درخواست زیاد کالا و برای عرضه‌ی بیشتر و تنوع در محصولات دارای تخفیف بیشتر فروشگاه‌ها به صورت مشترکن در امریکا چنین روزی را پایه‌گذاری کردند و در بسیاری از کشورهای همسایمان نیز مانند ترکیه این روز عرف شده و به نام Black Friday صاحبان کسب و کار به فروش بیشتر و جذب مشتری بیشتر می‌پردازند. در سال‌های بعد هم، این خرید شادی‌آور تبدیل به یک سنت شد.

 همه خوشحال و شاد و خندان بیرون می‌روند. خریدی شاد که تبدیل به سنت شده.

در جمعه سیاه کدام محصولات موجود هستند؟

در این روز تقریبا تمام محصولاتی که به ذهن شما می‌آیند موجود است اما لباس، کفش، تلفن همراه، کامپیوتر، تلویزیون، محبوب‌ترین محصولات هستند. ما می‌توانیم بگوییم که علاقه خاصی به ویژه در محصولات تکنولوژیکی وجود دارد. 
با توضیحاتی که راجع به این روز و در این‌جا برای خوانندگان عزیز مقاله گفتیم، بر آن بودیم تا تمام تلاش خود را انجام دهیم که موضوع فروش بیشتر و جذب مشتریان زیاد و وفادار را برای شما آسان‌تر کنیم.

 محصولات تکنولوژیکی جزو محبوب‌ترین محصولات هستند.


با بررسی این مقاله می‌توانیم به طور ملموس‌تر به بحث فروش بیشتر و جذب مشتریان و وفادار کردن آنها نگاه کنیم.
درست است که ما در کشورمان روزی به این نام نداریم اما می‌توانیم بسیار ساده به فروش زیاد و این‌چنینی و مشتریان بیشتری برسیم.
می‌توانیم در هر کسب و کاری که هستیم و با هر محصولاتی که به مشتری عرضه می‌کنیم دنیایی متفاوت و پنجره‌ای تازه به روی مشتریان خود باز کنیم تا درخواست کالا و عرضه‌ی محصولاتمان را به راحتی بالا ببریم.

 مطالعه مقاله در سایت مرجع

نویسنده : مارال معلم طبرسی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.