فراباشگاه مشتریان امواج

امواج، باشگاهی برای همه | شبکه ارائه محصولات و اهدای جوایز

فراباشگاه مشتریان امواج

امواج، باشگاهی برای همه | شبکه ارائه محصولات و اهدای جوایز

رضایت مشتری، بحثی مهم در افزایش فروش

4 دلیل مهم بودن رضایت مشتری در کسب‌و‌کار

هرگز نباید اهمیت رضایت مشتری را نادیده بگیرید. یکی از ده‌ها عواملی که باعث موفقیت یا شکست یک کسب‌و‌کار می‌شود، رضایت مشتری است. مهم این است که این عامل را ردیابی کنید و برای بهبود آن تلاش کنید تا مشتریان بیشتری را وفادار سازید. اگر به جلب رضایت خریدارانتوجه نکنید، انتظار نداشته باشید که پیشرفتی در کسب‌و‌کارتان بدست آورید.

  خدمات با کیفیت بالا می‌تواند نیاز مشتریان را برآورده کند و در گروه هدف شما قرار بگیرند. امروزه هنگامی که رسانه‌های اجتماعی نقش مهمی در تصمیم‌گیری مشتریان ایفا می‌کنند، دیدن و لمس کیفیت خدمات ارائه شده توسط مشتری ضروری است.

 با جلب رضایت مشتریان از رقبای خود جلو بزنید

1. یک مشتری وفادار، گنجی است که باید از آن نگهداری کنید

شما پس از بدست آوردن رضایت مشتریان باید برای حفظ و وفادار کردن آنها تلاش کنید. مشتریان وفادار همچون گنجی برای شما و کسب‌و‌کارتان هستند به این دلیل که آنها می‌توانند خود به عنوان تبلیغی از محصول و برندتان باشند.


2. رضایت مشتری محرک اصلی برای کسب درآمد است

از این جمله نباید تعجب کرد اما رضایت مشتری در درآمد شما قابل انعکاس است. نظرات مشتریان و احساسات آنها در مورد برند شما می‌تواند مثبت و منفی باشد. اگر شما به عنوان فروشنده‌ی محصولات خود نیازهای مشتریان را برطرف سازید و خدماتی ویژه به آنها ارائه دهید رضایت مشتریان فعلی خود را جلب کرده‌اید و مطمئنا راهی برای کسب درآمد بیشتر و تبلیغات بسزایی برای کسب‌و‌کارتان خواهد شد.
باید لرزیابی میزان رضایت مشتریانتان را به صورت روزانه انجام دهید تا هیچ فرصتی را برای افزایش فروش و رضایت مشتریانتان را از دست ندهید.

3. رضایت مشتری یک عامل است که به شما کمک می‌کند تا از رقابت کنار بکشید

رضایت مشتری باعث می‌شود تا شما به عنوان صاحب کسب‌و‌کارتان تنها به فکر ایجاد بستری امن و مطمئن برای خرید مشتریانتان ایجاد کنید و کمتر به فکر رقابت بیفتید. زمانی که شما تنها برای ارائه‌ی خدمات ویژه و رضایت مشتری تلاش می‌کنید به صورت ناخودآگاه وارد چالش رقابتی با همکاران و هم‌صنفی‌های خود می‌شوید. پس سعی کنید هدف خود را فراموش نکنید.

 رضایت مشتری دلیل اصلی موفقیت شماست

4. تجربه‌ی داشتن مشتریان وفادار و بدست آوردن رضایت مشتریان را نادیده نگیرید

داشتن مشتریان وفادار و کسب رضایت آنها نکته و هدف بزرگی در کسب‌و‌کارهاست که معمولا نادیده گرفته می‌شود. اما باید به این نکته اشاره کنم که مشتریان راضی و خشنود از کسب‌و‌کار شما باعث ایجاد پلی عظیم برای ورود به عرصه‌ی برندینگ و ارائه‌ی محصولات با کیفیت خواهد شد که این مطلب خود به تنهایی چندین برابر مباحث مختلف در زمینه‌ی تبلیغات منجر به دستیابی به اهداف خود می‌شود.

سخن آخر:

ارائه‌ی خدمات به خریداران فعلی، هم رضایت مشتریان را در بر دارد و هم رسیدن شما به اهدافتان را. آنها یک سرویس مناسب از شما دریافت می‌کنند و شما یک درآمد مناسب از آنها دریافت خواهید کرد بنابراین همه خوشحال خواهند بود. به همین سادگی. پس با مطالعه‌ی این مطلب متوجه شدید که رضایت مشتری یکی از مباحث اصولی و اولیه‌ی فروش است.برای رسیدن به اهداف کسب‌و‌کارتان بیشتر تلاش کنید و راه‌هایی را که دیگران به نتیجه‌ی مطلوب رسیده‌اند را امتحان کنید و از فعالیتتان در عرصه‌ی فروش لذت ببرید.

مطالعه در سایت مرجع

نویسنده : مارال معلم طبرسی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.