فراباشگاه مشتریان امواج

امواج، باشگاهی برای همه | شبکه ارائه محصولات و اهدای جوایز

فراباشگاه مشتریان امواج

امواج، باشگاهی برای همه | شبکه ارائه محصولات و اهدای جوایز

بدست آوردن مشتری وفادار یا مشتری همیشگی برای بقای کسب‌و‌کار ضروری است

چگونگی ایجاد فضایی مناسب برای حضور دائمی مشتری وفادار

ایجاد مشتری وفادار در کسب‌و‌کار کار بسیار مهمی است. با این حال رقابت بین رقبا سخت‌تر می‌شود و ترجیحات بازار همچنان تغییر می‌کند. این که آیا شما یک برند معتبر هستید یا یک شرکت سرمایه‌گذاری راه اندازی کرده‌اید، فرقی در اصل موضوع نمی‌کند و باید به فکر رقابت با رقبا در بدست آوردن مشتری وفادار باشید.

  پس دقیقا چگونه می‌توانید این کار را انجام دهید؟ در این مقاله برخی از شیوه‌هایی که می‌تواند به کسب‌و‌کار شما در حفظ مشتری وفادار کمک کند و سطح کسب‌و‌کارتان را بالا ببرد را مطرح کرده‌ایم.

نظرسنجی‌های گزارش شده توسط مصرف‌کنندگان نشان می‌دهد که تقریبا 91٪ از مشتریان در صورت برخورد با اولین مراجعه به کسب‌و‌کار، بار دوم را تکرار نمی‌کنند.
خدمات عالی برای مشتری شاید مهمترین عنصر برای حفظ مشتری وفادار باشد. با این حال، مهم است بدانید که خدمات مشتری تنها کاری است که توسط کارکنان فروش شما انجام نمی‌شود. این فرهنگی است که باید توسط تمام کارکنان کسب‌و‌کار در نظر گرفته شود.
در دنیای امروز، مصرف‌کنندگان ممکن است در هر زمان با یکی از کارکنان شما ارتباط برقرار کنند. بنابراین، بسیار مهم است که هر کس خدمات مشتری را نه فقط یک کار ساده بلکه یک استراتژی ضروری برای تبدیل شدن به روند مشتری مداری دریابد.

وعده‌های خود را عملی کنید و از انتظارات مشتریان فراتر بروید

قبل از اینکه بتوانید یک پایگاه مشتری وفادار ایجاد کنید، ابتدا باید اعتماد مشتریان را به دست آورید. این راه می‌تواند از طریق تحقیقات گسترده که توسط شما انجام می‌شود، در مورد اینکه چه زمانی، چگونه، و چرا مشتریان خرید خود را از کسب‌و‌کار شما انجام می‌دهند بدست بیاورید و اعتماد حاصله را حفظ کنید.
فراموش نکنید که تمام اطلاعات مشتری را در یک پایگاه داده ثبت کنید تا بتوانید عادت‌های خرید آنها را مشاهده کنید که به شما امکان می‌دهد خدمات مشتری شخصی را به آنها ارائه دهید. به عنوان مثال، یک هتل می‌تواند به مشتریان خود در زمان‌های خاص و تعطیلات، پیشنهاد ویژه‌ای را ارائه بدهد.
شما همچنین می‌توانید از مشتریان بخواهید تا پس از خرید آنلاین در سایت شما، یک پرسشنامه کوتاه را تکمیل کنند. بازخورد آنها یک منبع ارزشمند است که می‌تواند به شما در تشخیص مشکلاتتان کمک کند و به شما اجازه می‌دهد تا بلافاصله آنها را اصلاح کنید و مشتری وفادار خود را با این روند بدست آورید.

 تنها خدمات به مشتری، مشتری وفادار ایجاد می‌کند

باید وفاداری کارمندان بیش از حد باشد تا مشتری وفادار بدست آورید

کارکنان شما چهره‌ی کسب‌و‌کار شما هستند، بنابراین مهم است که اطمینان حاصل شود که در مورد شغل خود احساس خوبی داشته باشند و اینوفاداری را به مشتریان خود نیز منتقل کنند. اگر صادق هستید، احترام کارمندانتان را به دست خواهید آورد. اگر شما یکپارچگی داشته باشید، کارکنان شما نیز افتخار خواهند کرد که برای کار با شما تلاش کنند و اگر شما در تصمیمات و اقدامات خود سازگار باشید، مطمئنا اعتماد‌به‌نفس خواهید داشت و آن را به کارمندانتان هم منتقل می‌کنید.
یکی دیگر از نقش مدیر کسب‌و‌کار این است که کارکنان خود را با خدمات مشتری مناسب طی جلسات آموزشی موثر آشنا سازید تا آنها را برای ایجاد یک تجربه‌ی مشتری مثبت، کمک کنید. دریافت تجربیات مثبت در ایجاد مشتری وفادار به شما کمک فراوانی خواهد کرد.

 کارمندان دلسوز استخدام کنید تا مشتریان دلسوز بدست آورید

نظارت بر حضور آنلاین مشتریان

گسترش تلفن‌های هوشمند و رسانه‌های اجتماعی به مصرف‌کنندگان کمک می‌کند تا در مورد تجربه‌ی مشتریان سخاوت بیشتری داشته باشند. خبر بد این است که آنها با استناد به تجربه‌های بد مشتریان سابق و قبلی تصمیماتی در مورد محصولات و کسب‌و‌کارتان خواهند گرفت. در حقیقت، بیش از 1 میلیون نفر در هر هفته از خدمات مشتریان توییت می‌کنند. تقریبا 80٪ از این توییت‌ها منفی هستند.
مصرف‌کنندگان مدرن تجربیات خرید خود را از طریق شبکه‌های اجتماعی و یا وب‌سایت همان شرکت در معرض دید عموم قرار می‌دهند تا سایرین نیز از آن تجربیات استفاده کنند.
با این توضیحات شما به عنوان صاحب کسب‌و‌کار متوجه شدید که نظرات و تجربیات مشتریان در حفظ مشتری وفادار تاثیر بسزایی خواهد داشت پس برای جذب نظرات بهتر تلاش کنید.

 مشتریان برای ثبت تجربیات خود در شبکات اجتماعی حضور آنلاین دارند

مطالعه در سایت مرجع

نویسنده : مارال معلم طبرسی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.