به هر مشتری همان خدمات عالی را ارائه بدهید که میخواهید خودتان آن را از دیگر کسبوکارها دریافت کنید.
به همین سادگی! شما میتوانید از برخی روشهای زیر استفاده کنید:
از مشتریان خود برای مراجعه به کسبوکار خود تشکر کنید. تلاش واقعی برای کمک به مشتریان خود و کمک به آنها در راه رسیدن به خواستههایشان تا جایی که میتوانید انجام دهید.
وعدهها و صداقت خود را در کسبوکارتان حفظ کنید اگر شما میگویید که با آنها تماس میگیرید تا به آنها اطلاع دهید که یک مورد از محصول درخواستی آنها در انبار موجود است یا خیر حتما این کار را انجام دهید. هر چند وقت یکبار، کسبوکارها فراموش میکنند یا نمیتوانند به مشتریان خود توجه لازم را داشته باشند، که در این صورت ممکن است مشتریانتان به یک تامینکنندهی دیگر نزدیک شوند.
مطالعات نشان میدهد که 91 درصد از مشتریان ناراضی، هرگز به کسبوکارهایی که اعتماد آنها را از بین بردهاند بازنمیگردند. با اندازهگیری رضایت مشتریانتان، شما میتوانید تعداد مشتریان ناراضی را کاهش دهید و مانع از لغو افزایش مشتری شوید. یک روش موثر و آسان برای اندازهگیری رضایت مشتری، ابزار نظرسنجی آنلاین میباشد که بسیاری از کسبوکارها از آن استفاده میکنند.
با بررسی بازخورد مشتریان، شما قادر به پیدا کردن راهی مناسب برای رضایت آنها هستید و میتوانید به راحتی بازخورد مثبت مشتریان را جذب کنید و به افزایش مشتری دست یابید . با نظرسنجی از مشتریان خیلی ساده میتوانید از نارضایتیهای آنها با خبر شوید و به اصلاح آنها بپردازید. با این کار دو تیر به هدف زدهاید، یکی اینکه رضایت مشتریان را بدست میآورید و به افزایش مشتری دست خواهید یافت و دیگری اینکه مشتریان پی خواهند برد که نظراتشان برای شما و کسبوکارتان مهم است و برای اصلاح نواقص کاریتان تلاش میکنید.
هنگامی که ردیابی مشتریان را در رسانههای اجتماعی انجام میدهید و نظراتشان را پیگیری میکنید، در هر دو بازخورد مثبت و منفی به روز میشوید و میتوانید اقدامات لازم را برای حل بازخورد منفی انجام دهید. اکثریت مردم از تلفنهای همراه خود به میزان 150 بار در روز استفاده میکنند و بسیاری از آنها هنگام ارسال شکایت به رسانههای اجتماعی میروند. از رسانههای اجتماعی برای افزایش مشتری کسبوکارتان استفاده کنید.
برای استفاده از رسانههای اجتماعی در راستای بهبود کار خود میتوانید پشتیبانیهای 24ساعته ایجاد کنید تا در هر زمان از شبانهروز از طرف کسبوکارتان پاسخگوی مشتریانتان باشید و رضایت آنها را دریافت کنید. رسانههای اجتماعی فضایی مناسب برای دریافت بازخوردهاست. مشتریان اکثرا نظرات خود را در فضایی اعلام میکنند که راحت باشند و رضایت یا نارضایتی خود را بیان کنند. اگر کسبوکاری برای جذب رضایت مشتریانش تلاش نکند مطمئنا همین بازخوردهای منفی باعث سقوطش خواهد شد اما اگر به تلاش برای اصلاح آن نواقص بپردازد بیشک به افزایش مشتری در کسبوکارش نیز کمک بسزایی خواهد کرد.
مطالعه در سایت مرجع
نویسنده : مارال معلم طبرسی