فراباشگاه مشتریان امواج

امواج، باشگاهی برای همه | شبکه ارائه محصولات و اهدای جوایز

فراباشگاه مشتریان امواج

امواج، باشگاهی برای همه | شبکه ارائه محصولات و اهدای جوایز

افزایش مشتری یعنی بدست آوردن رضایت مشتریان از کسب‌و‌کارتان

4 راه عالی برای بهبود روند افزایش مشتری

1. با هر یک از مشتریان را مانند یک مشتری VIP رفتار کنید

به هر مشتری همان خدمات عالی را ارائه بدهید که می‌خواهید خودتان آن را از دیگر کسب‌و‌کارها دریافت کنید. 

  به همین سادگی! شما می‌توانید از برخی روش‌های زیر استفاده کنید:

از مشتریان خود برای مراجعه به کسب‌و‌کار خود تشکر کنید. تلاش واقعی برای کمک به مشتریان خود و کمک به آنها در راه رسیدن به خواسته‌هایشان تا جایی که می‌توانید انجام دهید.
وعده‌ها و صداقت خود را در کسب‌و‌کارتان حفظ کنید اگر شما می‌گویید که با آنها تماس می‌گیرید تا به آنها اطلاع دهید که یک مورد از محصول درخواستی آنها در انبار موجود است یا خیر حتما این کار را انجام دهید. هر چند وقت یک‌بار، کسب‌و‌کارها فراموش می‌کنند یا نمی‌توانند به مشتریان خود توجه لازم را داشته باشند، که در این صورت ممکن است مشتریانتان به یک تامین‌کننده‌ی دیگر نزدیک شوند.

2. رضایت مشتری را اندازه گیری کنید تا به افزایش مشتری دست پیدا کنید

مطالعات نشان می‌دهد که 91 درصد از مشتریان ناراضی، هرگز به کسب‌و‌کارهایی که اعتماد آنها را از بین برده‌اند بازنمی‌گردند. با اندازه‌گیری رضایت مشتریانتان، شما می‌توانید تعداد مشتریان ناراضی را کاهش دهید و مانع از لغو افزایش مشتری شوید. یک روش موثر و آسان برای اندازه‌گیری رضایت مشتری، ابزار نظرسنجی آنلاین می‌باشد که بسیاری از کسب‌و‌کارها از آن استفاده می‌کنند.

 نظرات مشتریان را بررسی کنید و برای افزایش مشتری تلاش کنید

3. بدانید که چگونه باید مشتریان خود را بررسی کنید و راه درست برای افزایش مشتری چیست

با بررسی بازخورد مشتریان، شما قادر به پیدا کردن راهی مناسب برای رضایت آنها هستید و می‌توانید به راحتی بازخورد مثبت مشتریان را جذب کنید و به افزایش مشتری دست یابید . با نظرسنجی از مشتریان خیلی ساده می‌توانید از نارضایتی‌های آنها با خبر شوید و به اصلاح آنها بپردازید. با این کار دو تیر به هدف زده‌اید، یکی اینکه رضایت مشتریان را بدست می‌آورید و به افزایش مشتری دست خواهید یافت و دیگری اینکه مشتریان پی خواهند برد که نظراتشان برای شما و کسب‌و‌کارتان مهم است و برای اصلاح نواقص کاریتان تلاش می‌کنید.

 مشتریان در صورت رضایت از شما همیشه کسب‌و‌کارتان را دنبال خواهند کرد

4. به آنچه مشتریان در مورد شما در رسانه‌های اجتماعی می‌گویند، نگاه کنید

هنگامی که ردیابی مشتریان را در رسانه‌های اجتماعی انجام می‌دهید و نظراتشان را پیگیری می‌کنید، در هر دو بازخورد مثبت و منفی به روز می‌شوید و می‌توانید اقدامات لازم را برای حل بازخورد منفی انجام دهید. اکثریت مردم از تلفن‌های همراه خود به میزان 150 بار در روز استفاده می‌کنند و بسیاری از آنها هنگام ارسال شکایت به رسانه‌های اجتماعی می‌روند. از رسانه‌های اجتماعی برای افزایش مشتری کسب‌و‌کارتان استفاده کنید.
برای استفاده از رسانه‌های اجتماعی در راستای بهبود کار خود می‌توانید پشتیبانی‌های 24ساعته ایجاد کنید تا در هر زمان از شبانه‌روز از طرف کسب‌و‌کارتان پاسخگوی مشتریانتان باشید و رضایت آنها را دریافت کنید. رسانه‌های اجتماعی فضایی مناسب برای دریافت بازخوردهاست. مشتریان اکثرا نظرات خود را در فضایی اعلام می‌کنند که راحت باشند و رضایت یا نارضایتی خود را بیان کنند. اگر کسب‌و‌کاری برای جذب رضایت مشتریانش تلاش نکند مطمئنا همین بازخوردهای منفی باعث سقوطش خواهد شد اما اگر به تلاش برای اصلاح آن نواقص بپردازد بی‌شک به افزایش مشتری در کسب‌و‌کارش نیز کمک بسزایی خواهد کرد.

 مشتریان بیشتر در رسانه‌های اجتماعی اظهار نظر می‌کنند

مطالعه در سایت مرجع

نویسنده : مارال معلم طبرسی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.