فراباشگاه مشتریان امواج

امواج، باشگاهی برای همه | شبکه ارائه محصولات و اهدای جوایز

فراباشگاه مشتریان امواج

امواج، باشگاهی برای همه | شبکه ارائه محصولات و اهدای جوایز

مشتری وفادار؛ فعالیت‌هایی که برای بدست آوردن آنها لازم است

مشتری وفادار به چه کسی گفته می‌شود؟

وفاداری مشتری زمانی است که او به طور مداوم از یک کسب‌و‌کار خریداری می‌کند. این معمولا براساس نیازهای مشتری، ترجیحات و تجارب دریافت شده‌ی او از کسب‌و‌کار است.  ایجاد کمپین‌های تبلیغاتی برای بدست آوردن مشتری وفادار پاسخی مطمئن است. زمانی که کسب‌و‌کاری، کمپینی ایجاد می‌کند مشتری می‌تواند از مزایا و خدمات ارائه شده‌ی آن کسب‌و‌کار استفاده کند و در صورت رضایت از کیفیت محصولات، قیمت و خدمات ارائه شده‌ی آن کسب‌و‌کار به وفاداری تبدیل شود.

کیفیت محصول تاثیر مستقیم بر مشتری وفادار دارد

وفادار بودن مشتریان می‌تواند به دلیل ویژگی‌ها یا کیفیت محصول باشد. به عنوان مثال، یک مشتری ممکن است چندین شامپو را امتحان کند تا بتواند یکی را انتخاب کند و پاسخی مثبت به نیازهایش باشد. هنگامی که اولویت ایجاد می‌شود و از طریق کسب‌و‌کاری مشخص این نیاز برطرف شود قطعا وفاداری ایجاد می‌شود و مشتری، به مشتری وفادار تبدیل خواهد شد. محاسبه‌ی وفاداری مشتری برای محصولات، نیاز به اطلاعات بازار و اغلب براساس نمونه‌های نمایندگی است. به عنوان مثال، یک شرکت ممکن است یک مشتری وفادار را به عنوان شخصی که محصول را حداقل 6 بار در ماه خریداری می‌کند، تعریف کند و دیگر کسب‌و‌کار چنین تعریفی را از وفاداری مشتری نداشته باشد.

خدمات ارائه شده موثر در مشتری وفادار

خدماتی که مبتنی بر اشتراک مشتریان وفادار است درآمد ماهانه‌ی تکراری را نشان می‌دهند. محاسبه‌ی مشتری وفادار برای خدمات مبتنی بر اشتراک بسیار آسان است زیرا داده‌های مکرر و میزان خرید مشتریان به طور معمول در دسترس هستند.

توزیع محصولات به کسب‌و‌کارانی که مشتری وفادار دارند

یک مشتری ممکن است تنها وفادار به یک مکان خاص به دلیل راحتی در خریدش باشد. به عنوان مثال، یک مشتری ممکن است به یک رستوران وفادار باشد چرا که نزدیک به دفتر کار خود است. اگر کسب‌و‌کار مورد نظر به هر دلیلی بسته شود، بعید است مشتری به دنبال جای دیگری باشد و به این راحتی به جای دیگری اعتماد نخواهند کرد. به همین ترتیب، وفاداری به برند یا محصول ممکن است پایان یابد.

قیمت پایین دلیل خوبی برای جذب مشتری وفادار نیست

مشتری ممکن است طبق عادت به طور مداوم خرید خود را از کسب‌و‌کاری مشخص انجام دهد. به عنوان مثال، یک مشتری ممکن است همیشه از یک نام تجاری قهوه خریداری کند چون همیشه ارزان‌ترین قیمت را آن کسب‌و‌کار در قفسه‌هایش دارد. چنین مشتریانی هنگامی که قیمت‌هاافزایش می‌یابد، ممکن است از لیست مشتری وفادار آن کسب‌و‌کار خارج شوند و به جایی دیگر سرازیر شوند. چنین مشتریانی جزء دسته‌ی مشتری وفادار محسوب نمی‌شوند. مشتری وفادار کسی است که حتی اگر قیمت محصولات کمی بالا یا پایین شد بازهم کسب‌و‌کار مورد نظر را ترک نکنند و باز هم بخاطر رفتار خوب فروشنده و کیفیت محصولات در دسته‌ی مشتری وفادار آنها قرار گیرند.

نتیجه:

فراباشگاه امواج برای بدست آوردن مشتری وفادار برای مجموعه‌ی خود مزایایی در باشگاه مشتریان خود قرار داده است تا بتواند علاوه بر بدست آوردن مشتری وفادار خود، رضایت مشتریان را نیز دریافت کند. فراباشگاه امواج علاوه بر تلاش برای بدست آوردن وفاداری مشتریان برای خود، در زمینه‌ی مشتریان سایر کسب‌و‌کاران دیگر نیز قدم برداشته است.

مطالعه در سایت مرجع

نویسنده : مارال معلم طبرسی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.