فراباشگاه مشتریان امواج

امواج، باشگاهی برای همه | شبکه ارائه محصولات و اهدای جوایز

فراباشگاه مشتریان امواج

امواج، باشگاهی برای همه | شبکه ارائه محصولات و اهدای جوایز

چگونه از فرصت‌ها برای فروش و جذب مشتری بیشتر استفاده کنیم

این مقاله به چگونگی ارتباط با مشتریان و وفادار کردن آنها می‌پردازد. ما در این متن سعی بر این داشتیم تا کمکی در بستر فروش بیشتر و سرمایه گذاری روی مشتریان انجام دهیم. 

 

ایجاد فرصت ها

به عنوان یک فروشنده‌ی حرفه‌ای باید همیشه فرصت‌های جدید را دنبال کنید. بهترین فروشنده‌ی حرفه‌ای حتی یک شانس 100٪ فروش را هم ندارد، اما شما باید از تمام فرصت‌های فروش استفاده کنید تا فروشی موفق داشته باشید.
اگر شما محصولی را معرفی نکنید پاسخی هم برای فروش و یا جذب مشتری آن محصول نیز دریافت نمی‌کنید. حرکت رو به جلو را ادامه دهید و سعی کنید فرصتی دیگر بدست آورید. اگر شما برای مشتری فرصت شناخت محصولتان را بدهید، می‌توانید فرصت‌های جدیدی را برای فروش موفق و جذب مشتری‌های بیشتر بدست آورید.
راه دیگر برای ایجاد فرصت‌های جدید این است که از مشتریان موجود خود بپرسید که دوستان و اعضای خانواده‌شان تمایل به حمایت از محصول شما را دارند یا خیر. اگر ارتباط شما با مشتریان خوب است، مطمئن باشید آنها بی‌دریغ نام و اطلاعات تماس شما را به اطرافیان خود خواهند داد.
با این روند ارتباط شما با مشتریان به خوبی شکل گرفته است و به شما امکان این را می‌دهد که مشتری‌های دیگری برای خود پیدا کنید و درآمد خود را افزایش دهید.

درخواست فروش

یکی از اشتباهات کارکنان فروش، ایجاد نکردن درخواستی برای فروش است. ارائه شما می‌تواند عالی باشد، دانش محصول شما می‌تواند بسیار خوب باشد، یا به وضوح نیازهای مشتری را درک کرده باشید اما با این حال، شما نمی‌توانید فروش داشته باشید، مگر اینکه درخواست فروش دهید.
این تاکتیک را دست کم نگیرید. ممکن است فکر کنید که ارتقاء محصول و روابط خوب با مشتری کافی است، اما اینطور نیست. برای رسیدن به مکالمه فروش، نوع بیان شما و نوع درخواستتان بسیار مهم است. با این حال، بسیاری از فروشندگان در درخواست فروش از مشتری دچار مشکل هستند. این تفاوت بین کارکنان و متخصصان فروش است.
یک فروشنده‌ی حرفه‌ای مطمئن است و هدف فروش را مخفی می‌کند. با این‌ حال، بسیاری از علاقه‌مندان از مشتریان خود خجالت می‌کشند و متاسفانه فروش زیادی را نیز از دست می‌دهند.
بر اساس مطالعات انجام شده، بسیاری از مردم تقاضای مستقیم برای خرید نمی‌کنند.
مشتریان نمی‌دانند که شما چه چیزی را در سر می‌پرورانید. پس از اتمام ارائه و نمایش محصول که انتظارات و نیازهای مشتری را برآورده می‌کند، فروش واضح و مؤدبانه را درخواست کنید. پس از این مرحله‌ی مهم به میزان زیادی بر شانس موفقیت شما افزوده می‌شود.

 به دنبال درخواستی برای فروش باشید ستاره خالی خود را خودتان پر کنید

با مشتریان، پس از فروش تماس بگیرید

بسیاری از پرسنل فروش پس از فروش موفق با مشتریان خود تماس نمی‌گیرند. اما به یاد داشته باشید که در آینده ممکن است مشتریان به محصول دیگری نیاز داشته باشند. این که آیا شما در حال فروش اتومبیل، خانه یا کامپیوتر هستید، مطمئنا بسیاری از مشتریان محصولات جدید را در آینده جایگزین آنها خواهد کرد.
آیا ارتباط با مشتریان برای اطمینان از فروش در آینده فکر خوبی نیست؟
یک فروشنده‌ی حرفه‌ایِ واقعی هر مشتری را به عنوان یک فرصت فروش جدید می‌بیند. اگر اعتماد خود را در طول فروش به دست آورید، فروش بعدی خود را از همان مشتری، دوستان او و سایر مراجع تضمین می‌کنید.
بسته به نوع محصولی که شما می‌فروشید، می‌توانید محصولات جانبی را نیز به مشتریان موجود خود بفروشید. محصولات نرم افزاری یکی از بهترین نمونه ها هستند زیرا شما می‌توانید به فروش روز، ماه ها و سال های پس از فروش خدمات و محصولات پشتیبانی اضافی بپردازید.
بهترین راه برای ردیابی مشتریان، استفاده از نرم افزار فروش است. این برنامه ها نسبتا ارزان هستند و به شما امکان این را می‌دهد تا هر شخصی را دنبال کنید.
برنامه های ردیابی فروش به شما کمک می‌کند تا بتوانید همیشه همراه مشتری خود باشید و در عین حال به شما در ذخیره سازی اطلاعات خاصی درباره آنها مانند روزهای تولد کمک کند. این جزئیات ظاهرا بی اهمیت است، اما به شما این امکان را می‌دهد تا روابط قوی با مشتریان خود ایجاد کنید و فروش را افزایش دهید.

 یک فروشنده‌ی خوب همواره مشتریانش را ردیابی می‌کند

هرگز قانون 250 را فراموش نکنید

قانون 250 کاملا ساده است، اما برای موفقیت شما هم مهم است. به طور کلی، تقریبا همه افراد 250 را می شناسند. به عنوان مثال، مردم در عروسی خود حدود 250 نفر را دعوت می‌کنند یا حدود 250 نفر در مراسم تشییع جنازه شرکت می کنند. این بدان معنی است که اگر ارتباط خوبی با مشتری ایجاد کنید، می توانید 250 یا بیشتر از این تعداد مشتری جدید داشته باشید.
مهم‌تر از همه، اگر به یک مشتری صدمه بزنید، ممکن است 250 مشتری بالقوه را از دست بدهید. و اگر در زمینه‌ی فروش جدی باشید، باید این مرحله را مهم بدانید.

به باشگاه بپیوندید

این باشگاه به معنای جایی است که شما کار می‌کنید. این می‌تواند یک فروشنده خودرو، دفتر املاک و مستغلات یا بیمه باشد. فروش همیشه یک تلاش فردی است، حتی اگر شرکت تلاش شما به نحو مطلوب و منصفانه پاسخ دهد.
حتما شما در مورد برخی از شکایات مربوط به کسب و کار همکاران خود مطالب زیادی شنیده‌اید. "چگونه می‌توانم این محصول را با این قیمت بفروشم؟" و یا " شرایط کاری ما خوب نیست" صحبت های کلیدی باشگاه فروش است.
در این فرآیند به فکر دخالت نباشید. اما واقعیت این است که وظیفه شما این است که شایعه نکنید، بلکه به فروش برسید و به جذب مشتری بیشتر حتی در بدترین شرایط بپردازید.
به جای شکایت در مورد شرایط کسب و کار خود، از این زمان برای ایجاد فرصت های جدید برای مشتریان جدید و یا موجود استفاده کنید. بعضی از فروشندگان هر سال 30،000 دلار درآمد کسب می‌کنند، در حالی که دیگران هر سال شش رقم را به دست می‌آورند. این‌ها متخصص فروش واقعی هستند که می‌توانند چیزی را یاد بگیرند. این افراد می‌دانند که فروش، کسب و کاری کوچک است و تنها کسانی هستند که می‌توانند چنین کسب و کاری را تاب بیاورند. به جای نشستنِ باطل آنها سعی می‌کنند مشتری‌های جدیدی پیدا کنند یا با مشتریان قبلی خود تماس بگیرند.
به جای انتظار باید فرصت‌های جدیدی را ایجاد کرد.

قانون طلایی فروش

حتی اگر چیزی را از این مقاله به کار نگرفته‌اید، فقط یک مطلب را به یاد داشته باشید. هر چه با مشتریان بیشتری در ارتباط باشید، فروش بالاتر خود را تضمین کرده ‌اید. به عنوان مثال، اگر شما به 50 ٪ از مشتریان بالقوه خود به طور مداوم محصولی فروختید هر روز 4 فرصت دارید که می‌توانید تقریبا دو مورد را هر روز به فروش برسانید.
فرصت های بیشتر به معنای فروش بیشتر است. شما باید برای پیدا کردن مشتریان جدید سخت کار کنید. به جای بیکار نشستن، در نظر بگیرید که چه کاری می‌توانید انجام دهید تا مشتری‌های جدیدی پیدا کنید. برای برخی از مراجعه هایی که در طول فرایند فروش جمع آوری کرده‌اید، جستجو کنید.
اگر شما در یک کسب و کار فروش هستید، سعی کنید برخی از این پیشنهادات را اجرا کنید. حتی اگر در حال حاضر در کسب و کار فروش نیستید، از همان زمان که شروع می‌کنید، این اصول را در ذهن خود داشته باشید. اگر در حال حاضر شروع به توسعه تکنیک‌های فروش خوب کرده اید، تبدیل به یک فروشنده حرفه‌ای در زمان کوتاه خواهید شد و کسب درآمد تان خیلی بیشتر از انتظاراتتان خواهد بود.

 خوب بفروشید و لذتشو ببرید

جهت مشاهده قسمت اول و قسمت دوم کلیک کنید

لینک مقاله در سایت مرجع 
نویسنده : مارال معلم طبرسی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.