حفظ مشتری بیشتر از جذب آن اهمیت دارد. تلاش برای حفظ مشتریان فعلی خیلی بهتر و با ارزشتر از یافتن مشتریان جدید است. اگر فقط به دنبال جذب مشتریان جدید هستید مطمئنا کسب و کارتان رونق چشمگیری نخواهد داشت و به موفقیت نمیرسید بلکه باید سعی در حفظ و نگهداری مشتریان خود کنید. تلاش برای جلب رضایت آنها تضمینی برای رسیدن به افزایش جذب مشتری خواهد بود.
مشتریان موجود نیز احتمالا برای کسب و کار شما بهتر هستند، چون آنها نوعی تبلیغ کار و محصول شما هستند.
شما با برنامهریزی مُدَون برای کسب و کارتان میتوانید به راحتی به جذب مشتریان بیشتر دست پیدا کنید.
سادهترین و ابتداییترین راه برای شروع قوی در کارتان طراحی لوگو است. لوگو معرف کار شماست و بهگونهای شما و کسب و کارتان را بیان میکند. پکهای خرید تهیه کنید تا مشتریانی که از شما خرید میکنند با بستههای زیبایی روبرو شوند و این کارهای شاید به ظاهر ناچیز به معروف شدن برند و محصول و افزایش جذب مشتری کمک فراوانی میکند.
مخاطبان محصولاتتان را شناسایی کنید. اینکه مشتریانتان در چه رده سنی هستند و یا مخاطبان کالای شما بیشتر بانوان هستند و یا آقایان تاثیر بسزایی در کسب و کارتان خواهد داشت. پس از درک عمیق از این موضوع با دید بازتر از قبل به آینده و کارتان فکر خواهید کرد.
اگر مخاطبانتان بیشتر بانوان هستند میتوانید بستهبندی متناسب با خانمها داشته باشید تا جذب خرید از شما شوند یا از هدایای روز زن و بنهای تخفیف برای مشتریان وفادار خود استفاده کنید. با این شیوه از فروش و کسب و کار مشتریان متوجه ارزشی که برای آنها قائل هستید میشوند و شما را به دوستان و آشنایان خود پیشنهاد میدهند که این خود بزرگترین تبلیغ برای جذب مشتری بیشتر خواهد بود.
شما میتوانید در همهی زمینهها به مشتریان خود کمک کنید. پشتیبانی بهتر مشتری، باعث افزایش جذب مشتری خواهد شد. افزایش جذب مشتری زمانی بهترین اتفاق برای کسب و کار شماست که این روند به صورت خود جوش اتفاق بیفتد. این اتفاق تنها با بزرگ کردن برند و محصول خود و با همراه بودن مشتریان و خوشرویی با آنها رخ میدهد.
هیچوقت از تبلیغ کسب و کار و محصولات توسط مشتریان فعلی خود غافل نشوید. بهترین و بزرگترین تبلیغات مشتریان شما هستند که تنها با راضی نگهداشتن آنها این امر آسان میشود.
برای مشتریان و کارتان ارزش قائل شوید. با توجه به اینکه نظرات و سلایق مشتریان خود را شناختهاید حال میتوانید به راحتی تیمی در کارتان ایجاد کنید تا بتوانند نظرات جالب و کارآمدی برای پیشرفتتان ارائه دهند.
زمانی که نظرات ارائه شود باید تمام تلاش خود را برای اجرای این طرح و جذب مشتری و وفادارساختن آنها انجام دهید.
همیشه به نیازهای مشتریان احترام بگذارید و برای آیندهی کار خود و مشتریانتان زمان صرف کنید. هیچوقت مشتریان را سادهلوح فرض نکنید. اگر از شما درخواست محصولی دارند که توانایی فراهم کردن آن را ندارید صادقانه با مشتریانتان گفتگو کنید. این امر باعث میشود تا مشتریان فعلی به شما اعتماد کنند و به وفادار ماندن آنها تبدیل شود.
شرکتهای بزرگی همچون اپل همیشه در بررسی نیاز مشتریان وفادار خود و جذب مشتریان بیشتر است. اگر دقت کرده باشید شرکتهای بزرگ اکثرا با هم در رقابت پایاپایی برای رسیدن به جذب مشتری بیشتر هستند به همین دلیل است که همگام با پیشرفت تکنولوژی به اقلام و انواع کالاهای خود میافزایند.
زمانی که شما برای مشتری و آیندهی آنها زمان صرف میکنید و برای دستیابی آنها به کالای بهتر و خدمات پس از فروش رویایی در تلاش هستید، مطمئن باشید، آنها هم به شما در راستای جذب مشتریان بیشتر و وفادار ماندن خود تلاش خواهند کرد.
منبع:
این نوشتار برگرفته از وبسایت tweakyourbiz.com است.
مطالعه مقاله در سایت مرجع
نویسنده : مارال معلم طبرسی