فراباشگاه مشتریان امواج

امواج، باشگاهی برای همه | شبکه ارائه محصولات و اهدای جوایز

فراباشگاه مشتریان امواج

امواج، باشگاهی برای همه | شبکه ارائه محصولات و اهدای جوایز

تخفیف هدفگذاری شده باعث ایجاد افزایش فروش و مشتری می‌شود.

برنامه ریزی قبل از تخفیف

قبل از شروع روند فروش هدف خود را مشخص کنید. از قیمت خرید خودتان به عنوان فروشنده‌ی محصول و قیمتی که می‌خواهید به مشتری ارائه دهید اطمینان حاصل کنید. سپس برای جذب مشتری بیشتر و افزایش فروش تخفیف ارائه دهید. حاشیه سود شما، نشانگر و هدفتان در کسب و کار شماست. بهترین کاهش قیمت را محاسبه کنید به نحوی که هنوز سود داشته باشید.

  یک برنامه بازاریابی برای تشویق مشتریان فعلی و جذب مشتریان جدید تنظیم کنید. پیدا کردن شیوه‌ی فروش و قیمت‌گذاری و نوع تخفیف رقبا در کسب و کارتان کار بسیار راحتی است. به قول معروف مثل آب خوردن می‌توانید با کمی مطالعه و تحقیق از نحوه‌ی کار کرد آنها به فروش و مشتریان بیشتری دست یابید.

تصمیم بگیرید که چه مدت می‌خواهید تخفیف را ارائه دهید. حساب‌های خود را قبل و بعد از کاهش قیمت چک کنید تا متوجه تغییر در میزان فروش خود شوید.

چگونه تخفیف بر اهداف فروش شما تاثیر می‌گذارد

با هدف‌گذاری روی میزان تخفیف محصولاتتان می‌توانید حاشیه سود خود را کم و زیاد کنید. تنها با کاهش قیمت به موقع برای ارائه‌ی محصولات جدید و جذب مشتریان بیشتر می‌توانید به افزایش فروش و سود دست یابید.
با ارائه‌ی تخفیف می‌توانید محصولاتتان را متنوع‌تر و مشتریانتان را خشنود سازید.

پیشنهادات ویژه

اگر بعد از گذشت مدتی تخفیفات هم کمکی به افزایش فروش و مشتری شما نکرد می‌توانید از راه‌های دیگری برای جلب رضایت آنها استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر میزان و زمان تخفیف برای جلب رضایت مشتری کافی نبود ناامید نشوید. بسته‌های هدیه و یا اشانتیون محصولات خود را هنگام خرید در دسترس مشتریان قرار دهید. این راه زدن 1تیر به 2نشان است. هم نظر مشتریان خود را جلب می‌کنید و هم کیفیت و جنس محصولاتتان را در معرض نمایش می‌گذارید. همیشه با پیشنهادات ویژه به استقبال مشتری بروید. این پیشنهادات با توجه به نوع کسب و کار شما متغیر است. با بیان مثالی این موضوع را برایتان ملموس می‌کنیم. فرض کنید شما به عنوان فروشنده‌ی گوشی موبایل و یا کامپیوتر مشغول به فعالیت هستید، در زمان خرید می‌توانید نصب برنامه‌های موبایل را به صورت رایگان برعهده بگیرید. این کار در چشم مشتری جلوه‌ی بزرگی خواهد داشت و مطمئنا اعتمادش به شما و خرید از محصولاتتان جذب خواهد شد.


خدمات رایگان

با ارائه‌ی خدماتی رایگان نظر مشتریانتان را جلب کنید. فرض کنید شما صاحب غذاخوری هستید، گاهی مشتریان سفارشی تلفنی برای شما دارند، می‌توانید تخفیفات 5 درصدی روی سفارشات آنها بدهید و یا از پیک رایگان برای تحویل غذا استفاده کنید. ارائه‌ی اینگونه خدمات به جذب، افزایش مشتری و فروش منجر می‌شود.

کم تخفیف بدهید

شما می‌توانید تخفیف اندکی به مشتریانتان دهید. به عنوان مثال به ازای هر 50 هزار تومان خرید، از تخفیفات فصلی بهره‌مند شوند یا با اولین خرید از شما کارت عضویت دریافت کنند و در خرید‌های بعدی 5 درصد تخفیف بگیرند. 
با این روش به راحتی می‌توانید هم محصولات خود را بفروش برسانید و هم از کاهش قیمتِ کمی برای جذب مشتری بیشتر و افزایش فروش برخوردار شوید.

تخفیفات مناسبتی

در طول یک سال اعیاد و مناسبت‌های بسیاری برای ایجاد تخفیفات متنوع وجود دارد. کاهش قیمت‌های مناسبتی برای جذب مشتریان بهانه‌ای است تا با محصولاتتان آشنا شوند و شما را به عنوان یک برند محبوب بشناسند.

مزایای تخفیف

وجود تخفیف در کسب و کار مزایایی از قبیل جذب مشتریان جدید، افزایش فروش، تنوع در محصولات و معروف شدن برند و کسب و کارتان را در بردارد. همچنین می‌توانید این فرصت را برای ثبت نام جدید مشتریان خود به خبرنامه‌ی سایتتان بیفزایید.
تشویق مشتریان به تصمیم‌گیری برای خرید کالاها و ایجاد بستری برای آنها تا بتوانند با هزینه‌ای کمتر از محصول شما بهره‌مند شوند. یکی دیگر از مزایای تخفیف در فروش است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت.

ما در این مقاله سعی بر این داشتیم تا بتوانیم از راه‌های متفاوت شما را با مزایا و معایب تخفیفات آشنا سازیم. امیدواریم توانسته باشیم پنجره‌ای از افزایش فروش و مشتریان را به روی شما باز کنیم.

منبع :
این نوشتار برگرفته از وب‌سایت business.vic.gov.au است.

مطالعه مقاله در سایت مرجع

نویسنده : مارال معلم طبرسی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.