فراباشگاه مشتریان امواج

امواج، باشگاهی برای همه | شبکه ارائه محصولات و اهدای جوایز

فراباشگاه مشتریان امواج

امواج، باشگاهی برای همه | شبکه ارائه محصولات و اهدای جوایز

راه‌هایی ساده برای جذب مشتری

10 راه جالب برای جذب مشتریان بیشتر به کسب و کار

آیا میخواهید راه‌های جالب برای جذب مشتری بیشتر به کسب و کار را بدانید؟ 
کسب و کارتان چگونه است؟ 
چند استراتژی برای جذب مشتریان بیشتر را با هم بررسی می‌کنیم.

  کسب‌و‌کار در تعریف کلی به معنای فروش محصول و خرید مشتری است که این روند را فرآیند فروش می‌گویند. حال اگر این فرآیند با برخی امکانات همراه نباشد، مطمئنا مشتری بعد از یک یا نهایتا چند بار خرید، محصولات دیگر را برای رفع نیازهایش انتخاب می‌کند. این اتفاق باعث کساد شدن کسب‌و‌کار شما خواهد شد. کساد شدن رونق کارتان به اینکه محصولات شما دارای کیفیت پایینی است ربطی ندارد بلکه شما تنها به فروش کالا فکر کرده‌اید و هیچ روندی را برای رضایت مشتری طی نکرده‌اید.

برای بسیاری از کسب‌و‌کارهای کوچک تبلیغات و بازاریابی کار مشکلی به نظر می‌رسد اما اصلا اینطور نیست. 
در جهانی زندگی می‌کنیم که تبلیغات حرف اول هر کار و محصولی را می‌زند. شاید تبلیغی چند ثانیه‌ای هزینه‌ی بالایی داشته باشد. به همین دلیل است که کمپانی‌های بزرگ به راحتی با تبلیغات و تیزرهای تلویزیونی به افزایش فروش و جذب مشتری دست پیدا می‌کنند.

راه تبلیغ و معرفی محصول شرکت‌های کوچک چیست؟

1. از دهانتان برای تبلیغ همیشه استفاده کنید!

این قدیمی‌ترین شکل بازاریابی و تبلیغات است که از زمان شروع جهان، کسب‌و‌کارها استفاده می‌کنند. ممکن است کندتر از روش‌های دیگر به نتیجه برسد اما یکی از بهترین روش‌هاست.
تبلیغات تلویزیونی دارای هزینه‌های زیادی است که شرکت‌های کوچک نسبت به پرداخت آنها یا ناتوانند و یا ترس از بین رفتن پولشان بدون دریافت بازخورد مشتری را دارند.
یک مشتری راضی حتی در محافل مهمانی هم از خرید و خدماتی که به او ارائه شده است و میزان رضایتمندی خود را به دوستان، اقوام و یا حتی به همسایگانش اعلام می‌کند و این خود باعث ترغیب خرید سایرین از آن شرکت، مغازه و یا برند می‌شود و جذب مشتری رخ می‌دهد.
مشتری راضی یکی از مؤثرترین ابزارهای بازاریابی و تبلیغات و جذب مشتری است که یک شرکت کوچک هم می‌تواند داشته باشد.
اولین و مهم‌ترین گام برای راضی نگه داشتن مشتری ارائه‌ی خدماتی است که مستمر و همیشگی باشد. ارائه‌ی خدمات به مشتری تنها تخفیفات و بن‎‌های خرید نیست بلکه خوش‌رفتاری، هم‌فکری فروشندگان با مشتری و بسته‌بندی و تحویل به موقع محصول است که تاثیر بسزایی در روند جذب مشتری خواهد داشت.
اکثریت مردم برای رفع نیاز خود خرید می‌کنند. پس باید به گونه‌ای این فرآیند را پیش ببرید که آنها نه تنها از خریدشان راضی باشند بلکه به سایرین نیز شما را پیشنهاد دهند.
برای مشتری فرقی نمی‌کند که شما جزو مشاغل کوچک هستید یا بزرگ بلکه تنها هدف مشتری رفع نیازش، خرید از شما و ارائه‌ی خدماتی است که او را راضی نگه دارد و به مشتریان وفادارتان بپیوندد. مردم دوست دارند که محصولات و خدمات را از کسب و کارهایی که با احترام با آنها برخورد می‌کنند، دریافت کنند و همیشه به لذت بردن از این تجربه‌ی زیبا بازگردند. برخورد همراه با احترام فروشنده یکی از دلایل جذب مشتری است.
بی‌شک با تبلیغات گسترده به مشتریان زیادی دست خواهید یافت اما باید بتوانید از راه‌های ساده‌تری آنها را جذب به خرید کنید. با خوش‌رویی و حتی تشکر کردن فروشندگان از مشتریان برای خرید آنها و اعتمادشان می‌توان راهی برای جذب مشتریان بیشتر باز کرد.

2. کلمه‌ی"رایگان" خوب کار می‌کند مانند سحر و جادو!

همه محصولات رایگان را دوست دارند.
می‌توانید متناسب با کسب‌و‌کارتان تست‌های چند روزه و یا چند ساعته روی محصولاتتان بگذارید تا اعتماد مشتریان را به خود و خدماتتان جلب کنید. کلمه‌ی رایگان همیشه مشتری را به خود جذب می‌کند. 
حتی می‌توانید از اشانتیون‌های رایگان استفاده کنید تا مشتری برای اولین تجربه‌ی خرید از اشانتیون محصول که به صورت رایگان است استفاده کند تا در صورت رضایت از محصول فرآیند خرید را انجام دهد. 
برای کلمه‌ی رایگان لازم نیست که زمان زیادی را صرف کنید. کافی است برای اوایل کارتان و یا برای جذب مشتری وتبلیغ محصولتان از این کلمه استفاده کنید و در آینده با رونق گرفتن کسب‌و‌کارتان کلمه‌ی رایگان را برای مشتریان وفادارتان استفاده کنید تا تنها آنها از این ویژگی بهره‌مند شوند.

3. پیشنهاد تخفیف

درست مانند کلمه‌ی رایگان، پیشنهاد تخفیف نیز مشتریان بیشتری را جذب خرید از شما می‌کند.
مشتریان، تخفیف را فرصتی بزرگ برای صرفه‌جویی پول خود و بدست‌آوردن محصولی با کیفیت مناسب می‌دانند. پس قطعا زمان مواجه شدن با کلمه‌ی تخفیف هرچند کوچک، بی‌شک سراغ محصول و برند شما خواهند آمد.
کلمه‌ی تخفیف، روند جذب مشتری بهتری را در پی دارد چون مشتری از اینکه این فرصت را ازدست ندهد هر چه سریع‌تر برای خرید از شما و محصولتان مراجعه می‌کند. 
پیشنهادات و تخفیف‌ها یک راه قدرتمند برای تبلیغ نام تجاری شما هستند. با طراحی بنر و یا عکسی از محصولاتتان که کلمه‌ی تخفیف بر آن نمایان است، هزاران نفر برای حتی فقط بازدید از کالاهای شما مراجعه خواهند کرد و جزو مشتریانتان خواهند شد.

4. شروع یک مسابقه

همه دوست دارند که در مسابقات برنده شوند اما این خوشحالی تنها برای جایزه نیست. در نظر بگیرید که مسابقه‌ای در کسب‌و‌کارتان برای مشتریان ایجاد کنید. مطمئنا هم برای مشتریان فعلی خود و هم برای افراد دیگر مهیج خواهد بود و به جذب مشتریانتان کمک چشم‌گیری خواهد کرد. 
فرض کنید شما برگزار کننده‌ی جشن‌ عروسی هستید. برای جذب مشتری بیشتر، مسابقه‌ای را طراحی می‌کنید و جایزه‌ی آن را سفری چند روزه به شهر و یا کشوری دیگر می‌گذارید. قطعا صحبت این مسابقه بین افراد زیادی رد و بدل خواهد شد و با جذب مشتری روبرو خواهید شد.
همین زمزمه‌های شاید ریز و کم باعث دیده شدن شما در صنعت کسب‌و‌کارتان می‌شود و افراد بیشتری به استقبال خرید از شما ترغیب خواهند شد. در این مسابقات ممکن است همه‌ی شرکت‌کنندگان جوایزی دریافت نکنند اما برای مسابقات بعدی با هیجان بیشتری شما را دنبال خواهند کرد و این روند باعث جذب مشتری بیشتری می‌شود.

5. آیا هنوز وب‌سایت دارید؟

با توجه به اینکه دسترسی به اینترنت و دنیای مجازی زیاد شده است و کوچک‌ترین مشاغل نیز وب‌سایت دارند اما نباید تمرکز خود را فقط روی آن متمرکز کنید. داشتن تنها وب‌سایت دیگر لوکس نیست. وب‌سایت نیز راهی برای ارتقاء کار است اما هدف نیست. می‌توانید از وب‌سایت برای نمایش محصولات و معرفی کسب‌و‌کارتان استفاده کنید. 
در این قسمت از متن جذب مشتری، چند راه را با هم بررسی کردیم اما این بدان معنی نیست که در همه‌ی کسب‌و‌کارها این روش‌ها پاسخگوی جذب و ترغیب مشتریان به خرید می‌شوند بلکه گاهی برخی از مشاغل با بهره‌گیری و تمرکز بر روی یک روش تلاش خود را برای دسترسی به افزایش و جذب مشتری و فروش انجام می‌دهند. (ادامه دارد...)

مطالعه مقاله در سایت مرجع

نویسنده : مارال معلم طبرسی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.