افزایش فروش بیشتر از داشتن یک محصول با کیفیت ارزش دارد. در این مقاله، از کارشناسان کسبوکار از هر حوزهای خواستهایم تا نظرات خود را در مورد نحوهی افزایش درآمد فروش خود با ما به اشتراک بگذارند.
کسبوکارتان نمادی از شخصیت شماست. برند و مشخصات تجاری شما کیفیت محصولتان را به راحتی بازگو میکند. پس باید به گونهای مشخصات کالا و کیفیت آن را درج کنید و به مشتری توضیح دهید که جذب به کالاهای شما و ترغیب به خرید شود. باید طوری کالا و شرکت خود را به صورت واضح توضیح دهید تا مشتریان بین شما و کسبوکارهای دیگر، شما را انتخاب کنند. حال زمانی است که باید خود را بین رقبا ثابت کنید و بهتر بودن کیفیت و قیمت خود را به چشم مشتریان بیاورید. متمرکز بودن روی نام تجاریتان به شما کمک میکند تا ارتباطاتتان با مشتریان بهتر و هدفمندتر شود و به افزایش فروش دست پیدا کنید.
برخی از شرکتها از ارسال ایمیل به افزایش فروش و مشتری دست پیدا کردهاند. با تغییر فصل، محصولات جدید و یا ارائهی تخفیفات به مشتریانتان ایمیل و اساماس ارسال کنید تا بدانند که از یادتان نرفتهاند و آنها را از کسبوکارتان مطلع میسازید. شما با این کار باعث میشوید تا مشتریان برای اطلاعات بیشتر از محصولاتتان کنجکاو شوند و به وبسایت و یا محل کسبوکارتان مراجعه کنند و آغاز به فرآیند فروش کنند.
گاهی برخی از کسبوکارها حساب اشتراک مشتریانی که پس از مدتی از آنها خرید نکردهاند را میبندند و تخفیف و بن خرید برای آنها هزینه نمیکنند. حذف مشتریان قبلی پر هزینهتر از جذب مشتریان جدید است و این راه باعث از بین رفتن اعتماد آنها به شما میشود. سعی کنید با مشتریانتان صحبت کنید و دلیل نداشتن تمایل برای خرید از شما را بدانید. این روش باعث میشود تا بدانند که برای شما رضایت آنها مهم بوده و برای جلب رضایت آنها به انتقادات و پیشنهاداتشان گوش میدهید. حساب مشتریان قبلی خود را نبندید بلکه سعی بر ارتقاء خود و محصولاتتان داشته باشید تا بتوانید علاوه بر مشتریان قبلی مشتریان جدید نیز جذب کنید و به افزایش فروش دست پیدا کنید.
منظور از جملهی مشتریان را از آغاز دنبال کنید این است که شما باید از ابتدای مراجعهی مشتریان به کسبوکارتان تا پایان فرآیند فروش و حتی بعد از خرید آنها را دنبال کنید. باید پس از روند فروش محصول مشتری را از تمامی اخبار مطلع سازید و وضعیت خرید آنها را بسنجید. آیا از اخبار محصولات جدید، تخفیفات و یا اطلاعرسانی کسبوکارتان راضی هستند یا خیر. پاسخ این سوالات کمک بزرگی در روند افزایش فروشتان خواهد کرد. اگر پاسخ مثبت بود که بهتر اما اگر منفی بود باید تلاش خود را برای بهبودی شرایط فروش پیش بگیرید و از راههای دیگر به افزایش فروش برسید.
شما اگر حتی صاحب کسبوکار کوچکی هستید از اشتراک ویژه برای مشتریانتان استفاده کنید. این روش برای وفادارسازی مشتریان بسیار مناسب است. آنها متوجه میشوند که برای مشتریان خود ارزش قائل هستید و برایتان قابل احترام هستند.
شاید در ابتدای کسبوکار این روش به نظر هزینهبر باشد اما استفاده از هدایای تبلیغاتی میتواند شما را علاوه بر افزایش فروش در جذب مشتری نیز کمک کند. هدایایی از قبیل نمونهی کوچکی از محصولتان و یا اشانتیون میتواند مشتری را به دیدن کالا از نزدیک و خرید ترغیب کند. این روش در مشاغل بزرگ نیز به افزایش فروش کمک بسزایی دارد.
میتوانید نام برندتان را بر روی محصولی که برای هدیه به مشتریان در نظر گرفتهاید حک کنید تا تبلیغی برای سایرین نیز باشد. تبلیغات به این شکل پاسخ بسیار مثبتی برای کسبوکار شما خواهد بود.(ادامه دارد...)
مطالعه مقاله در سایت مرجع
نویسنده : مارال معلم طبرسی