فراباشگاه مشتریان امواج

امواج، باشگاهی برای همه | شبکه ارائه محصولات و اهدای جوایز

فراباشگاه مشتریان امواج

امواج، باشگاهی برای همه | شبکه ارائه محصولات و اهدای جوایز

دستیابی به افزایش فروش با رعایت اصولی آسان

7. دسترسی آسان مشتری به کسب‌و‌کارتان را محیا کنید


راه‌های ارتباطی با مشتریان را فراهم کنید. در مقالات قبلی از راه‌های اطلاع‌رسانی تخفیفات و محصولات جدید به مشتری صحبت کردیم اما منظور از راه‌های ارتباطی این است که حتما شماره‌های رند برای مشتریان خود اختصاص دهید تا همیشه شما را به خاطر داشته باشند.

 

 همه‌ی ما شماره‌های رند بیشتر در خاطرمان می‌ماند و جذابیت بیشتری برایمان دارد. سعی کنید تا حد امکان از شماره‌هایی که در خاطر مشتری می‌ماند استفاده کنید و یا حتی اگر امکان دسترسی به چنین شماره‌هایی را ندارید پاسخگوی تماس مشتریانتان در کمترین زمان باشید و وقت را تلف نکنید.


8. تحقیقات خود را ادامه دهید

تحقیقات درباره‌ی رقبا و کسب‌و‌کارهای جدید را هرگز فراموش نکنید. حتی اگر در کارتان پیشرفت داشتید و به افزایش فروش و مشتری دست پیدا کردید باز هم به تحقیقات خود ادامه دهید. این راه کمک می‌کند تا همیشه در کسب‌و‌کار خود حرف اول را بزنید و برای مشتریان جذابیت بیشتری داشته باشید.


9. مشارکت با سایر کسب‌و‌کارها

برای داشتن آینده‌ای موفق، افزایش فروش و مشتری مشارکت با سایر کسب‌و‌کارها کمک بسزایی خواهد کرد. درست است که باید حواستان به رقبا باشد و بر سر مشتری و افزایش فروش رقابت داشته باشید اما گاهی مشارکت با کسب‌و‌کارهای دیگر می‌تواند فروش بیشتری را به سمت شما روانه کند.


10. فروش با قیمت مناسب

مطمئنا با قیمت مناسبی که برای محصولات خود انتخاب می‌کنید به افزایش فروش و مشتری دست پیدا خواهید کرد. منظور از قیمت مناسب حد تعادل قیمت نسبت به نرخ اصلی کالا و سایر رقبا است. اینکه محصولاتتان ارزان‌تر از سایرین به مردم ارائه شود شاید در اوایل کسب‌و‌کار برای مشتریان جذاب باشد اما بعد از گذشت مدتی به کیفیت محصولات شک می‌کنند. حتی اگر محصولاتتان گران‌تر از سایرین باشد هرگز به افزایش فروش نمی‌رسید. سعی کنید در کسب‌و‌کارتان به تعادل برسید. قیمتی متعادل با کیفیت محصولاتتان به مشتریان ارائه دهید تا همیشه انتخاب اول آنها باشید.


11. مدیر فروشی موثر باشید

شما نباید تنها برای مشتریان و افزایش فروش تلاش نکنید. علاوه بر مشتریان به فروشندگان خود نیز فکر کنید چون آنها تاثیر بیشتری در افزایش فروش خواهند داشت. برای فروشندگان خود هر چند ماه یکبار مسابقاتی برپا کنید. از هدایای تشویقی استفاده کنید. برای آنها ارزش قائل شوید و فروشندگانتان را ترغیب به فروش بیشتر و برخورد با صبر و حوصله دعوت کنید.


12. برای داشتن کسب‌و‌کاری موفق برنامه‌ریزی کنید

اگر فروش B2B یا B2C انجام می‌دهید فرقی نمی‌کند، تنها با برنامه‌ریزی و هدف پیش بروید. داشتن چارت برنامه از ابتدای کسب‌و‌کارتان بسیار مهم است. هر شش ماه درآمد، تخفیفاتی که به مشتریانتان عرضه کرده‌اید و ورودی محصولاتتان را بررسی کنید و به دنبال کاهش هزینه‌های اضافی و افزایش فروش باشید. راهی را برای خود و تیم فروشتان برنامه‌ریزی کنید که همراه با فروش محصولات بتوانید به کسب‌و‌کارتان رونق دهید و پس از گذشت مدتی کارتان را توسعه دهید.
برنامه‌ریزی در افزایش فروش و مشتری تاثیر بسزایی دارد. زمانی که شما به عنوان صاحب کسب‌و‌کار از تخفیفات به موقع و فصلی استفاده می‌کنید مشتری با شناخت شما می‌داند که در چه تاریخی محصولاتتان دارای کاهش قیمت است و برای خرید مطمئنا شما را انتخاب خواهد کرد.

برای مشاهده‌ی قسمت اول کلیک کنید

مطالعه مقاله در سایت مرجع

نویسنده : مارال معلم طبرسی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.