فراباشگاه مشتریان امواج

امواج، باشگاهی برای همه | شبکه ارائه محصولات و اهدای جوایز

فراباشگاه مشتریان امواج

امواج، باشگاهی برای همه | شبکه ارائه محصولات و اهدای جوایز

روند کارکرد باشگاه مشتریان چگونه است؟

باشگاه مشتریان

باشگاه وفادارسازی را گروهی از مشتریانی تشکیل می‌دهند که به صورت مکرر کالاها یا خدمات یک کسب و کار را خریداری می‌کنند. این مشتریان منبع اصلی درآمد برای شرکت و کسب‌و‌کار هستند. باشگاه مشتریان راهی مناسب برای بررسی و مقایسه‌ی چندین کالا با هم است و در کوتاه‌ترین زمان تحقیقات به خرید منجر می‌شود.

  شرکت‌هایی که دارای نرم‌افزار باشگاه مشتریان هستند معمولا نیازهای مشتریان خود را می‌شناسند و در راه برآورده کردن آنها تلاش خود را می‌کنند. 

تمام کسب‌و‌کارها بدون مشتری کار خود را آغاز می‌کنند. شروع بدون مشتری باعث ایجاد تلاش‌هایی می‌شود تا مشتریان جذب و ترغیب به خریدشوند. کسب‌و‌کارها یا در دنیای مجازی به تبلیغات محصولات خود می‌پردازند یا وارد نرم‌افزار باشگاه مشتریان می‌شوند. کسب‌و‌کارها با ورود و ثبت‌نام در نرم‌افزار باشگاه مشتریان فضایی را برای مشتریان فعلی و جدید خود ایجاد می‌کنند تا آنها در محیطی امن به مقایسه و تحقیقات قبل از روند خرید بپردازند. این فرآیند است که باشگاه مشتریان را مستحکم می‌کند.

وفاداری مشتری چیست؟

تمایل مشتری برای خرید از یک برند تجاری، وفاداری مشتری را ثابت می‌کند. اینکه مشتری از یک برند چندین بار فرآیند خرید را انجام دهد نشان‌دهنده‌ی اعتماد مشتری به کسب‌و‌کار و برند شماست. 
مشتریان وفادار به تنهایی می‌توانند باعث پیشرفت کسب‌و‌کارها، جذب مشتریان بیشتر و افزایش فروش شوند. نرم‌افزار باشگاه مشتریان گروهی از مشتریان وفادار است که در رشد و پیشرفت آنها تاثیر بسزایی داشته‌اند.

چرا وفاداری مشتری در باشگاه مشتریان مهم است؟

وفاداری مشتری مطلبی است که همه‌ی کسب‌و‌کارها به دنبال آن هستند. داشتن مشتریان وفادار نشان‌دهنده‌ی رضایت آنها، کیفیت بالای کالاها و قیمت مناسبی است که به مشتریان ارائه داده‌اید و آنها در ازای حسن نیت شما به برند و کسب‌و‌کارتان وفادار می‌مانند و به اطرافیان خود نیز شما را معرفی می‌کنند. شما برای حمایت از مشتریان وفادارتان در نرم‌افزار باشگاه مشتری می‌توانید از نت‌برگ‌ و یا اشانتیون محصولات استفاده کنید تا مشتریانتان بدانند از آنها حمایت می‌کنید.
زمانی که باشگاه مشتریان شما از وجود مشتریان وفادار بهره می‌برد مطمئنا به افزایش فروش و مشتری دست پیدا خواهید کرد. زمانی که رضایت مشتریان را جلب کردید بدانید که آنها شما را به دوستان و آشنایانشان پیشنهاد می‌دهند. تبلیغات کلامی تاثیر بسزایی در رشد کسب‌و‌کارتان خواهد داشت.


چه کارهایی برای وفادارسازی مشتریان در باشگاه مشتریان انجام دهیم؟

برای داشتن مشتریان وفادار در باشگاه مشتریان باید از پاداش‌ها، کالاها، کوپن‌ها و تخفیفات استفاده کنیم تا مشتریان ترغیب به خرید بیشتر شوند. از یک سیستم ساده استفاده کنید، مثلا می‌توانید از دادن امتیاز برای هر خرید به مشتریان استفاده کنید. این یکی از آسان‌ترین راه‌های ترغیب مشتریان به وفادار ماندن آنهاست.
شما می‌توانید از پاداش‌های غیر پولی برای وفادارسازی در باشگاه مشتریان استفاده کنید. می‌توانید از کوپن‌ها و تخفیفات محصولات که قبلا گفته شد و یا ارائه‌ی خدمات رایگان برای تحویل محصول استفاده کنید.

در باشگاه مشتریان رقابت ایجاد کنید

هیچ‌کس از رقابت و برنده شدن بدش نمی‌آید. در باشگاه مشتریان رقابت ایجاد کنید. رقابتی بین مشتریان فعلی باعث نزدیک‌تر شدن مشتریان به کسب‌و‌کار شما می‌شود. برند و محصولات شما بیشتر از قبل شناخته می‌شود و سر زبان‌ها می‌افتد. همین راه یکی از اصل‌های برندینگ و شناخته شدن محصولات و کسب‌و‌کار شماست.
با این روند مشتریان همراه با خرید از شما وارد چالشی از رقابت خواهند شد. مطمئنا آنها از فرآیند خرید لذت خواهند برد. همانطور که گفته شد از راه‌های جذاب و سرگرم کننده برای باشگاه مشتریان بهره ببرید. 
به‌طور خلاصه باشگاه مشتریان شامل تعدادی کسب‌و‌کار است که با ویدئو و عکس‌های متعددی همراه بوده و توضیحاتی از مشاغل مختلف در آن یافت می‌شود. مشتریانی از این نرم‌افزار، خرید انجام داده‌اند و جزء مشتریان وفادار شده‌اند. حال می‌توانید برای وفادار ماندن مشتریان فعلی وجذب مشتریان جدید از راه‌های ذکر شده استفاده کنید.

 مطالعه مقاله در سایت مرجع

نویسنده : مارال معلم طبرسی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.