فراباشگاه مشتریان امواج

امواج، باشگاهی برای همه | شبکه ارائه محصولات و اهدای جوایز

فراباشگاه مشتریان امواج

امواج، باشگاهی برای همه | شبکه ارائه محصولات و اهدای جوایز

چگونه مشتریان خود را وفادار سازیم؟

وفادارسازی مشتریان
با مشتریانتان به صورت آنلاین چت کنید

سعی کنید همیشه پاسخگوی مشتریان باشید. این عمل باعث ایجاد صمیمیت می‌شود. مشتریان احساس می‌کنند که برای شما مهم هستند و می‌توانند به راحتی سوالات خود را مطرح و پاسخی مطمئن دریافت کنند.

  

مشتریانتان را به برنامه‌ی وفاداری دعوت کنید

این پیشنهاد به مشتریان نشان می‌دهد که شما آنها را دنبال کرده‌اید و می‌دانید که جزء مشتریان وفادارتان هستند. برنامه‌ی وفاداری را برای مشتریان ویژه‌ی خود اختصاص دهید تا بتوانند به شما اعتماد کنند و به دیگران نیز کسب‌و‌کار و محصولاتتان را توصیه کنند. همین روند باعث ترغیب مشتری به خرید و وفادار ماندن آنها می‌شود.
طرح وفاداری برای مشتریان می‌تواند ارائه‌ی بن‌های تخفیف و یا فروش ویژه‌ی هر فصل باشد که اهمیت مشتریان وفادارتان را با این طرح اثبات خواهید کرد.

ارائه‌ی خدمات ویژه برای مشتریان وفادار

مراقبت از مشتری بخش مهم استراتژی در کسب‌و‌کار شما است. مدیریت موثر به معنای سازماندهی کسب‌و‌کار شما برای تمرکز بر نیازهای مشتریان است. سطح خدماتی که می‌خواهید به مشتریانتان ارائه دهید را مشخص کنید تا راحت‌تر بتوانید به اهدافتان دست پیدا کنید.
حتی می‌توانید از مشاورانی استفاده کنید که به مشتریان برای انتخاب و خرید محصولات مشاوره‌ی بی‌طرف ارائه دهند. با وجود چنین مشاورانی مشتریان با احساس بهتری به خرید و انتخاب محصول شما ترغیب می‌شوند و می‌دانند که مشاورانتان هم برای رضایت و رفع نیاز آنها و برای فروش محصولات نیز تلاش می‌کنند.

تشویق بازخورد مشتریان وفادار

هرچه بیشتر در مورد مشتریان و نظراتشان بدانید به موفقیت در کسب‌و‌کارتان نزدیک‌تر خواهید شد. از انتقادات و پیشنهادات مشتریانتان آزرده‌خاطر نشوید بلکه از آنها در راستای پیشرفت استفاده کنید. مشتریان را برای ارائه‌ی نظراتشان تشویق کنید تا بدانند شما برای بهبود کیفیت و قیمت تلاش می‌کنید و بازخورد آنها برای شما اهمیت زیادی دارد.

استفاده از زبان بدن در ارتباط با مشتریان وفادار

خود را از دیدن مشتریان وفادار خوشحال نشان دهید. سعی کنید نام مشتریان وفادار خود را در ذهنتان داشته باشید تا در ملاقات‌های بعدی بتوانید صمیمانه‌تر روبرو شوید. مودب، دوستانه و مثبت باشید. صحبت همراه با لبخند و راهنمایی را فراموش نکنید و سعی کنید شنونده‌ی خوبی باشید. با مشتریانتان طوری رفتار کنید تا میزان ارائه‌ی خدمات و کیفیت محصول را متوجه شوند و فرق کسب‌و‌کار شما با سایرین را لمس کنند.
مطمئن شوید که کارکنانتان همه‌ی آموزش‌های مراقبت از مشتری را آموخته‎‌اند. کارکنانی که تماس منظم با مشتریان دارند باید در مورد مراقبت از مشتری خدمات آموزشی دریافت کنند. آنها در خط مقدم کسب‌و‌کار شما هستند. افراد فروش باید آموزش ببینند تا به حرف‌های مشتری خوب گوش دهند، بنابراین آنها می‌توانند به صورت هوشمندانه و بدون موضع انفعالی فروش محصولات را انجام دهند.
از کارکنان خود بپرسید که چه طرح و ایده‌ای برای حفظ مشتریان و وفادارسازی آنها دارند. به قول معروف یک دست صدا ندارد. همیشه چندین نظر باعث بهتر شدن و پیشرفت کسب‌و‌کار می‌شود.

ایجاد پایگاه داده برای مشتریان وفادار

یک پایگاه داده خوب یا سیستم CRM می‌تواند به شما در برنامه‌ریزی و مدیریت تماس با مشتریان کمک کند.
CRM به شما امکان می‌دهد که پایگاه مشتری خود را تجزیه و تحلیل کنید و ویژگی‌های سودآور آنها را شناسایی کنید. شما می‌توانید برنامه‌های بازاریابی را برای رسیدن به اهداف ایجاد کنید و به موفقیت دست یابید.
به یاد داشته باشید که پایگاه داده‌ی شما برای اطلاع‌رسانی به مشتریان است و هر روز باید سیستم خود را آپدیت کنید. می‌توانید با این سیستم مشتریان وفادار را از اطلاعات روز و محصولات جدید خود مطلع کنید. با این روند می‌توانید به نیازهای مشتریانتان نزدیک‌تر شوید و بهافزایش فروش و مشتری دست پیدا کنید.

مطالعه مقاله در سایت مرجع

نویسنده : مارال معلم طبرسی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.