CRM به معنای مدیریت ارتباط با مشتری است. به صورت سادهتر، سیستم CRM به کسبوکار اجازه میدهد تا روابط تجاری و اطلاعات مربوط به آنها را مدیریت کنید.
با CRM، شما میتوانید مشتری و اطلاعات تماس، حساب، و فرصتهای فروش را در یک مکان ایدهآل به طوری که همیشه در دسترس است داشته باشید. درست مانند سیستم عاملهایی که در سراسر دنیا رایج است و به راحتی مشغول کسبوکار و افزایش فروش و مشتری هستند.
هر کسبوکار با پایهای از روابط مشتری آغاز میشود. فروشنده، با افرادی که به محصول شما نیاز دارند ارتباط برقرار میکند. با این حال، فروشنده به عنوان شرکت شما رشد میکند. این ارتباطات تجاری به مرور زمان پیچیدهتر میشود. این فقط یک معامله بین خریدار و فروشنده نیست بلکه شما شروع به مدیریت تعداد زیادی اتصالات در طول زمان میکنید. شما نیاز دارید که اطلاعات مربوط به تیمهای مختلف در سازمان خودتان را که با مشتریان ارتباط برقرار میکنند را به اشتراک بگذارید. سیستم CRM میتواند به عنوان یک مرکز حیاتی به مدیریت ارتباطات که در یک کسبوکار در حال رشد هستند، خدمترسانی کند.
CRM برای هر کس در کسبوکارها، از جمله فروش، خدمات مشتری، بازاریابی و توسعهی کسبوکار، راه بهتری برای مدیریت روابط مشتری و تعاملات است که موفقیت را در اختیار دارد. با دید و دسترسی آسان به اطلاعات مشتری، از قبیل اطلاعات تماس، فرصتهای فروش، مسائل مربوط به سرویس، و کمپینهای بازاریابی، سیستم CRM میتواند به شما یک نمای کلی از مشتریان بدهد.
برای کسبوکارهای کوچک، سیستم CRM به سادگی میتواند به شما کمک کند اطلاعاتتان را قرار دهید و آن را در زمانی کوتاه در دسترس قرار دهید. اما همانطور که رشد میکنید، CRM به سرعت میتواند گسترش یابد تا ویژگیهای پیشرفتهای را برای کمک به تیمهای همکاری با مشتریان، ارسال ایمیلهای تبلیغاتی، جمعآوری اطلاعات از گفتگوهای رسانههای اجتماعی و ارائهی یک تصویر جامع از سلامت کسبوکار خود ارائه دهید.
امروزه کسبوکارهای در حال رشد ارتباطات و اطلاعات مشتری را به روشهای مختلف مدیریت میکنند. بعضی از افراد در حالی که در حال حرکت هستند، اطلاعات را در تلفن همراه خود ذخیره میکنند. برخی از صفحات وب و Google استفاده میکنند. ممکن است شما یک تیم کوچک داشته باشید و برنامهی کسبوکارتان را بهینهسازی نکرده باشید، اگر میخواهید برای رشد سریع در مدت زمان کوتاهی کمک کنید، در نظر گرفتن یک سیستم CRM برای کمک به جمعآوری دادههای کسبوکار ارزشمند محسوب میشود. و زمان خود را برای جذب مشتریان بیشتر و افزایش فروش بگذارید تا به موفقیت دست یابید.
اگر چه سیستمهای CRM به طور سنتی به عنوان ابزار برای بخشهای فروش و بازاریابی مورد استفاده قرار میگیرند، تیمهای ارائهی خدمات به مشتری نیز مزایای زیادی را از یک پلتفرم CRM میبینند. این پلتفرم به تیمهای خدماتی کمک میکند تا درخواستهای مشتریان را از طریق تمام کانالها بدون از دست دادن زمان انجام دهند.
با حرکت به سمت سیستم CRM میتوانید در هرجای دنیا که باشید به کسبوکارتان رونق بیشتری دهید. این سیستم میتواند میزان بهرهوری کسبوکارتان را افزایش و هزینه را کاهش دهد. سیستمهای مبتنی بر CRM به این معنی است که هر کاربر در حال جستجو بر روی همان اطلاعات است و همیشه به طور خودکار همگامسازی میشود. این سیستم میتواند کسبوکارتان را رونق دهد و به افزایش مشتری و فروش کمک بسزایی کند.
زمانی که شما برای شروع کسبوکاری اقدام میکنید بهتر است راههای منطقی را طی کنید تا به پیشرفت و درآمد بیشتر دست یابید.
مطالعه مقاله در سایت مرجع
نویسنده : مارال معلم طبرسی