در اغلب موارد، افرادی که فروش B2B انجام میدهند از سیستم CRM خوششان نمیآید. فروشندگان اغلب CRM را به عنوان ابزار، کار بیشتر و تنها راهی برای پیگیری کار توسط کارفرمایان خود مشاهده میکنند.
همچنین زمان وارد کردن دادهها در سیستم را کار اضافی میدانند که آنها را از کار اصلی خود دور میکند. در صورتی که تصور اشتباهی است.
این وبلاگ به نشان دادن بهبود کار و افزایش فروش میپردازد. اینکه اگر با وجود CRM به افزایش فروش دست نیافتید نشان از استفادهی نادرست از این سیستم است. یک ابزار فروش عالی دست کم گرفته شده است و
این سیستم در معنای واقعی به افزایش فروش کمک میکند.
چالشهایی که فروشندگان در روند افزایش فروش با آن روبرو هستند یکی پیگیری مشتریان و دیگری اولویتبندی فعالیت فروش است که با CRM به نتیجهی بهتری خواهند رسید.
CRM یک ابزار است که نه تنها این مشکلات کلیدی را حل میکند بلکه این توانایی را دارد که مسائل دیگری را نیز حل کند.
CRM به فروشندگان کمک میکند تا با خیال راحت و به طور متمرکز مخاطبین خود، فرصتهای فروش، فعالیتها و برنامههای طبقهبندی شده در یک مکان را ذخیره کنند و دسترسی به پایگاه دادهها از مکانهای مختلف را داشته باشند. مطمئن باشید که اطلاعات شما از دست نخواهد رفت.
CRM به فروشندگان کمک میکند تا برنامههای روزانهی خود را بهینهسازی کرده و وظایف را اولویتبندی کنند تا اطمینان حاصل شود که مشتریان نادیده گرفته نمیشوند و در زمان چشماندازهای کلیدی با آنها تماس گرفته خواهد شد. در واقع، این سیستم به فروشندگان اجازه میدهد تا زمان بیشتری را با مشتریان صرف کنند، که منجر به بسته شدن بیشتر معاملات و ایجاد پایگاه مشتری قویتری میشود.
CRM به فروشندگان کمک میکند تا به راحتی گزارشات هفتگی یا ماهانه خود را برای مدیریت آماده کنند. این فرآیند خودکار و شفاف است و فقط چند کلیک طول میکشد تا دیگران را دربارهی آنچه در روند فروش انجام میشود مطلع سازید.
CRM به فروشندگان کمک میکند تا دادهها را تجزیه و تحلیل کنند و فرصتهای با ارزش را انتخاب کنند. این باعث میشود شما از ساعتهای بیکاری و فروش کم خود در جهت افزایش فروش و پیشرفت استفاده کنید.
CRM در به اشتراکگذاری الگوها و فرآیندهای فروش شما را کمک میکند و اجازه میدهد تا فروشندگان به آنچه که هدف کسبوکارشان است برسند. CRM همچنین ارتباط بین نیروی فروش و مدیریت فروش را افزایش میدهد.
با توجه به پیگیری تمام ارتباطات با مشتریان، CRM به فروشندگان کمک میکند تا دقیقا زمانی که مشتریان با آنها تماس میگیرند را بدانند. به عنوان مثال، برای جایگزینی محصول، تمدید قرارداد و یا برای خرید و فروش محصول یا خدمات جدید. همگی شانس شما را برای بالا رفتن میزان فروش افزایش میدهد.
CRM کمک میکند تا کل چرخهی فروش سادهتر شود و منجر به بسته شدن معاملات فروش شما میشود و به همهی تیمها کمک میکنند تا سریعا به اهداف خود برسید. از آنجا که پردازش هزینههای تولید در CRM به صورت خودکار است، تیمهای فروش توانایی کاهش هزینههای تولید و افزایش درآمد فروش را دارند.
از آنجایی که تمام اطلاعات مرتبط با مشتری در CRM ذخیره میشود به فروشندگان کمک میکند تا نیازهای مشتریان را تجزیه و تحلیل کنند و حتی مشکلات خود را پیش بینی کنند. همین عامل باعث افزایش رضایت مشتری، تضمین وفاداری، و همچنین حاشیهی سود بالاتری است.
CRM به مدیریت مجموعه کمک میکند تا در زمان کمتری به میزان فروش کسبوکار خود، میزان رضایت مشتری از محصولات و حتی روند کارکرد فروشندگان خود دست یابد و به اصلاح و بهبود وضعیت فعلی بپردازد.
اگرچه سیستمهای CRM ارزان نیستند اما واقعا به جیب شما کمک میکنند. به میزان فروش، کاهش اشتباهات و گرفتن سفارشات از مشتریان کمک میکند. تلاش و هزینهی مربوط به اصلاح این خطاها ممکن است خیلی بیشتر باشد. در نهایت، صرفهجویی در وقت و هزینههای ناشی در کسبوکار شماست.
مطالعه مقاله در سایت مرجع
نویسنده : مارال معلم طبرسی