هیچ چیز برای مشتریان در دنیای دیجیتال خستهکنندهتر از این نیست که بخواهند منتظر محصولات جدید شما بمانند. زمانی را برای رساندن آنها به آرزوها و اهدافشان تعیین کنید. زمانی را برای پاسخگویی به سوالات و نیازهای آنها مشخص کنید تا بدانند در چه تاریخ و ساعتی قرار است نیازشان برطرف شود.
هر پیام از سمت مشتری ایجاد یک فرصت تازه برای رونق کسبوکارتان خواهد بود. پس سعی کنید این فرصتها را مغتنم بشمارید.
سعی کنید روزانه با تیم فروش خود جلساتی مبنی بر چگونگی حرکت آنها در کسبوکارتان برگزار کنید تا بتوانید به رضایت مشتریان خود دست یابید.
در زمان مراجعهی مشتریان به شما برای خرید دربارهی میزان رضایت آنها از برخورد فروشندگان و نحوهی پاسخگویی آنها بپرسید. این کار باعث ایجاد احساس امنیت و اعتماد به شما میشود و راحتتر میتوانید به رضایت مشتریان خود دست یابید.
گاهی تخفیفات غیر منتظره باعث جذب مشتریان بیشتر خواهد شد. پیشنهادات ویژه موجب افزایش فروش و جذب رضایت مشتریان میشود.
محصولی که برای عرضه به مشتریان قرار میدهید را با ارائهی خدماتی همچون آموزش در رابطه با آن محصول و پشتیبانی بعد از خرید آنها را به صورت رایگان بر عهده بگیرید. اینگونه مشتریان با خیالی آسوده خرید از شما را انجام میدهند و شما نیز با این کار به رضایت مشتریان کمک بسزایی خواهید کرد.
بالا بردن توانایی نمایندگان فروش به معنای این است که به فروشندگان خود توضیح دهید که هر مشتری زمان مشخصی را برای خرید از آنها نمیگیرد. برخی از مشتریان ساده اما برخی دیگر در زمان بیشتری فرآیند خرید را سپری میکنند. نمایندگان کسبوکار شما باید سعی کنند تا با روحیهای بالا همراه و همگام با مشتریان پیش بروند. مطمئنا مشتریان از فروشندگان با حوصله بیشتر راضی خواهند بود و شما نیز راحتتر به رضایت مشتریان دست پیدا خواهید کرد.
تعریفات زیادی از رضایت مشتری وجود دارد اما باید بدانید میزان درخواست شما از رضایت مشتریان در چه حد است. مطمئنا تنها رضایت مشتری برای یک خرید کافی نیست بلکه باید به گونهای در کسبوکارتان رفتار کنید تا به رضایت مشتریان بیشتر و رضایت در تمامی خریدها دست پیدا کنید. با ارائهی این چند راهحل ساده خواستیم به صاحبان کسبوکار این امر را بازگو کنیم که تنها فروش محصولات مهم نیست بلکه علاوه بر فروش، جذب مشتریان بیشتر،وفادار ماندن آنها و رضایت آنها نیز بسیار مهم و با ارزش خواهد بود.
هر مشتری را به چشم هدفی برای نزدیکتر شدن به افزایش فروش و بدست آوردن رضایت آنها ببینید. ممکن است کسبوکارهای جدید این مسائل را نادیده و یا بیارزش در حرفهی خود بدانند اما باید بگویم که رضایت هر مشتری مهر تاییدی بر کیفیت و اقتدار شما در کسبوکارتان خواهد بود. رضایت مشتریان باعث میشود تا حتی با تبلیغات کم و یا بدون تبلیغ از محصولات به افزایش فروش و رونق کسبوکارتان دست یابید.
مطالعه مقاله در سایت مرجع
نویسنده : مارال معلم طبرسی