فراباشگاه مشتریان امواج

امواج، باشگاهی برای همه | شبکه ارائه محصولات و اهدای جوایز

فراباشگاه مشتریان امواج

امواج، باشگاهی برای همه | شبکه ارائه محصولات و اهدای جوایز

برای افزایش فروش تلاش کنید

چند نکته برای بهبود عملکرد فروش کسب‌و‌کارتان

 

حرفه‌ی فروش سریع‌تر از تمامی مشاغل حرکت می‌کند. در عرض یک چشمک زدن رقبای جدید ظاهر می‌شوند. محصولاتی شبیه به محصولات شما منتشر می‌شود و قبل از اینکه شما آن محصولات یا رقبا را بشناسید، به صورت ناخواسته وارد مسابقه‌ای می‌شوید. حالا زمانی است که باید با رقبای خود برای افزایش فروش و افزایش مشتری تلاش کنید.

 

 مهم نیست که در چه صنعتی مشغول به فعالیت هستید. ممکن است که در چند سال گذشته خوب کار می‌کردید اما امروز به اندازه‌ی کافی درآمد مناسبی نداشته باشید و به افزایش فروشی که در ذهن دارید نرسیده‌اید. در این مقاله به بررسی راه‌هایی که تاثیرگذار بر افزایش فروش شما خواهد بود می‌پردازیم.

 

1. هدف خود را از کسب‌و‌کاری که آغاز کردید مشخص کنید

 

باید قبل از شروع به چند سوال در ذهن خود پاسخ دهید. به قول معرف باید با خودتان سنگ‌هایتان را وا بکنید. برای خودتان مشخص کنید هدفتان با آغاز این کسب‌و‎‌کار چیست؟ تنها درآمد بالا هدف شماست یا برندسازی و ترویج کالاهای خودتان در بازار است؟ بعد از پاسخ این سوالات در ذهن خود و روشن کردن موضوع و هدفتان حال برای رسیدن به افزایش فروش و مشتری تلاش کنید.

 

2. هدفتان را به نقطه‌ی خاص در کسب‌و‌کارتان برسانید

 

فعالیت خود را یادداشت کنید. تماس‌هایی که با مشتریان دارید، تخفیفاتی که به آنها می‌دهید و حتی افزایش فروش یا کاهش درآمدتان را ثبت کنید. با این کار می‌توانید در عرض مدت کوتاهی به نواقص کارتان پی ببرید و برای بهتر شدن روند آن تلاش کنید و کسب‌و‌کارتان را به سمت بهتر شدن پیش ببرید.

هدفتان را در کسب‌و‌کار برای رسیدن به افزایش فروش بنا کنید

3. فروش برای نیازهای مشتری

 

همیشه فکر می‌کنید مشتریان تنها برای نیازهای فصلی خود اقدام به خرید می‌کنند در صورتی که شما به عنوان صاحب کسب‌و‌کارتان باید فضایی را ایجاد کنید تا نیازهای مشتریان را زودتر از درخواست آنها بررسی کنید. مشتریان زمانی که ببینند نیازهایشان را بررسی کرده‌اید و محصولاتی متناسب با آنها ارائه داده‌اید مطمئنا با رضایت بیشتری از شما خرید خواهند کرد و به افزایش فروش دست می‌یابید.

 

4. ایجاد و حفظ توجه مطلوب به مشتری

 

شما به عنوان صاحب کسب‌و‌کار علاوه بر فروش محصولاتتان و شناخت نیاز مشتریان به پیگیری آنها نیاز دارید. توجه ویژه‌ای که به مشتریان خواهید داشت باعث ایجاد صمیمیت بین شما و مشتریان می‌شود. توجه به مشتریان و رفع نیازهایشان موجب افزایش فروش در کسب‌و‌کارتان خواهد شد.

 

5. بپرس، گوش کن و عمل کن

 

بهتر از هر چیز دیگری، این سه کلمه موفقیت در فروش را خلاصه می‌کند. سوالات شما باید خلاقانه، با برنامه‌ریزی، مرتبط و مستقیم باشند. مهارت گوش دادن شما باید بسیار پیشرفته باشد. شما باید به بهترین شکل پاسخ دهید و به انجام آن برای رسیدن به افزایش فروش اقدام کنید تا به مشتری ثابت شود که خوب به حرف‌های آنها گوش داده‌اید و می‌خواهید علاوه بر فروش محصولاتتان آنها را نیز به عنوان مشتریان وفادار داشته باشید.

 از رضایت مشتریان برای افزایش فروش استفاده کنید

6. فروش بر روی اصول

 

سعی کنید نقاط ضعف خود را در کسب‌و‌کارتان شناسایی و برای بهبود آن تلاش کنید. راه ثابتی را برای فروش محصولات و تبلیغات پیش نگیرید که قطعا باعث شکست شما خواهد شد. روندی مستمر در هر کاری کسالت‌آور خواهد بود. اصولی را برای کسب‌و‌کار و اهدافتان طراحی کنید که همراه با تنوع و نوآوری در صنعتتان باشد.

 

7. نگرش خود را برای افزایش فروش توسعه دهید

 

نگرش شما قابل کنترل است. باورهایی را که موفقیت شما را محدود می‌کنند تغییر دهید. عادت‌های فکری شما تعهد، شور و شوق، استقامت، انعطاف‌پذیری، شادی و اعتماد‌به‌نفس را کنترل می‌کند. از آن نگرش‌ها آگاه باشید و تصمیم بگیرید که کدام یک از آنها ناتوان‌کننده است. پس از آن تعهد به تغییر دهید. با گذشت زمان و تلاش، می‌توانید مجموعه‌ای باشید که می‌خواهید به بزرگ‌ترین‌ها تبدیل شوید.

 

8. زمان خود را بیشتر کنید

 

تمرکز بر اهداف خود را در زمان‌های مختلف تست کنید. یک برنامه‌ی ایده‌آل را ایجاد کنید و زمان واقعی استفاده‌ی خود را از آن روزانه آزمایش کنید. به یاد داشته باشید که هرچه برای اهداف و مشتریان خود زمان بگذارید دو برابر پاسخ مثبت دریافت خواهید کرد و راحت‌تر به افزایش فروش دست پیدا می‌کنید.

 زمان بیشتری برای رسیدن به افزایش فروش قرار دهید

نتیجه:


بعضا دیده شده که کسب‌و‌کارهای مختلف از نرسیدن به اهدافشان در بازار حرف می‌زنند. اما باید پرسید که چه کارهایی را برای افزایش فروش، افزایش مشتری و وفادارسازی مشتریانشان انجام داده‌اند. ضرب‌المثل از تو حرکت از خدا برکت یادآور این مطلب است. زمانی که شما ایده‌های جدید، خلاقیت و حرفی برای مشتریان خود نداشته باشید نباید انتظاری برای بهبود اوضاع کسب‌و‌کارتان داشته باشید.

مطالعه در سایت مرجع

نویسنده : مارال معلم طبرسی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.