در دنیای امروز، میتواند به نظر برسد که رضایت مشتری تنها به ارائهی سرویس به آنها گفته میشود در صورتی که معیارهای دیگری میتواند بر روی این امر مهمتر باشد.
از نظرسنجیها تا یک لبخند ساده، میتواند راههای زیادی برای بهبود در خدمات مشتری باشد و رضایت مشتریان را کسب کرد. اگر چه رضایت مشتری ممکن است به عنوان یک سرمایهگذاری بی معنی به نظر برسد، اما در واقع، رضایت مشتری یک مفهوم ضروری برای هر کسبوکار است که واقعا قابل رشد خواهد بود.
اگر این امر را نادیده نگیرید شرکتها دیگر مجبور به رقابت با سایر کسبوکارها نخواهند بود.
طبق مطالعات انجام شده مشحص شده است که وفاداری بیش از هر چیز دیگری در خرید برای مشتریان ارزش دارد. معیار قدیمی برای رشد کسبوکارها که پیدا کردن مشتریهای جدید بود هفت برابر گرانتر از نگه داشتن و وفادار کردن آنها است. اگرچه رضایت مشتری به وفاداری آنها تبدیل شود مطمئنا به رشد در کسبوکارتان منجر خواهد شد.
مشتریان دوست دارند که شما به عنوان صاحب کسبوکار مانند افراد واقعی با آنها رفتار کنید. یک شرکت با خدمات خوب قادر به رسیدگی به شکایات و پیشنهادات مشتریانش برای بهبود در راه رشد خود است.
ممکن است هر کسبوکار با مشکل مواجه شود اما میتوانید به راحتی با بررسی میزان نارضایتی مشتریان و یا با به کارگیری راههای بهبود در شغلتان به رضایت مشتریان و پیشرفت دست یابید.
در عصر اینترنت، پیشرفت کسبوکار و رشد سریع قابل دسترسی خواهد بود اما رضایت مشتریان بهترین راه برای بزرگ شدن نام تجاری خود و محصولاتتان بین مردم است.
همیشه قیمت برای خریداران و مصرفکنندگان مهم نیست بلکه در بیشتر اوقات مشتریان به نوع برخورد و ارائهی خدمات شما توجه میکنند و جزء مشتریان وفادار کسبوکارتان خواهند شد.
کسبوکارهای بسیاری وجود دارند که خدمات تقریبا یکسان را با قیمتهای بسیار مشابه ارائه میدهند اما چندین شغل به سمت بالا حرکت میکنند. اینجاست که باید دست به کار شوید. به تحقیق راجع به اینکه چه کارهایی را برای رضایت مشتریان خود انجام میدهند و یا چه خدماتی را علاوه بر شما ارائه میدهند بپردازید و کوتاهترین مسیر را برای دستیابی به اهدافتان پیش بگیرید.
اهداف و چشماندازهای خود را برای کسبوکارتان و داشتن مشتریان وفادار و جلب رضایت مشتریانتان مشخص کنید. مصرفکنندگان به عنوان شناسنامهی هر کسبوکار است پس سعی کنید برای بهبود این روند بسیار بکوشید.
شرکتها امروزه تغییرات زیادی در روند رشد خود کردهاند. این تغییرات همگی به سود کسبوکارها نیست و گاها با هزینههای زیادی مواجه خواهند شد. بهترین راه برای داشتن همیشگی رضایت مشتریان توجه به خواستههای آنها و ارائهی بهترین خدمات مخصوصا به مشتریان فعلی خود خواهد بود. توجه داشته باشید که برای رشد و پیشرفت کسبوکار تنها جلب رضایت مشتریان کفایت نمیکند بلکه محصولات با کیفیت و قیمتهای مناسب یکی از اولین راههای بدست آوردن مشتری است که در مقالات قبلی خدمتتان ارائه دادیم.
مطالعه در سایت مرجع
نویسنده : مارال معلم طبرسی