فراباشگاه مشتریان امواج

امواج، باشگاهی برای همه | شبکه ارائه محصولات و اهدای جوایز

فراباشگاه مشتریان امواج

امواج، باشگاهی برای همه | شبکه ارائه محصولات و اهدای جوایز

بررسی عوامل درونی کسب‌و‌کار بر افزایش فروش

عوامل موثر بر افزایش فروش

در ابتدا باید بگویم شروع و راه‌اندازی هر کسب‌و‌کار با هدف و تلاش برای افزایش فروش آغاز می‌شود. زیرا رشد پایدار در فروش تنها کلید زنده ماندن در بازار است.

  یک شرکت از راه‌های متفاوتی این کار را انجام می‌دهد؛ مثلا یکی با ارائه‌ی محصولاتش با کیفیت بالا و دیگری با ارائه‌ی نخفیفات و بن‌های خرید به جذب مشتری و افزایش فروش می‌پردازد اما عواملی دیگر نیز برای رسیدن به افزایش فروش وجود دارد که در این مقاله به بررسی آن می‌پردازیم.

 عوامل داخلی تاثیر بسزایی در افزایش فروش دارد

عوامل داخلی موثر بر افزایش فروش یک محصول

برخی از عواملی که بر کاهش یا افزایش فروش یک کسب‌و‌کار بستگی دارد مسائلی است که به عواملی خارج از شرکت مربوط می‌شود، مثل پایین و بالا رفتن نرخ دلار، وضعیت واردات محصولات خارجی و ... اما برخی از عوامل داخلی هستند که با رعایت این نکات مطمئنا به افزایش فروش دست خواهید یافت. حال می‌خواهیم به بررسی عوامل درونی شرکت بپردازیم.

1) محصول شرکت

بزرگترین عامل اصلی تعیین‌کننده‌ی رشد فروش هر کسب‌و‌کار، محصولات آن شرکت است. اگر محصول شما نیازهای مصرف‌کنندگان را با قیمت مناسب ارضا کند، آن را به راحتی به فروش خواهید رساند. هر کسب‌و‌کار در حال فعالیت باید از کیفیت محصول خود اطمینان حاصل کند و در صورت لزوم به بهتر شدن آن چه از لحاظ کیفیتی و چه از لحاظ قیمتی تلاش خود را انجام دهد.

2) استراتژی بازاریابی شرکت

استراتژی بازاریابی شرکت با توجه به محصول آن نقش مهمی در تأثیرگذاری بر فروش دارد. استراتژی بازاریابی شامل انتخاب بازار صحیح هدف است. نام تجاری، قیمت گذاری درست و انتخاب کانال‌های توزیع مناسب نقش مهمی را در افزایش فروش و رشد شرکت بر عهده دارد.

3) پرسنل مناسب برای بازاریابی شرکت

دیدگاه نیروی بازاریابی شرکت در جذب مشتریان بیشتر بسیار مهم است. با استراتژی‌های بازاریابی خلاقانه، ایده‌های جدید و حمایت از این ایده‌ها با تحقیقات در بازار صحیح و تمایل به پیشرفت در این زمینه همه عواملی است که در رسیدن به افزایش فروش تاثیر بسزایی دارد.

 پرسنل مناسب در افزایش فروش تاثیر زیادی دارد

4) فناوری و اتوماسیون

ارتقاء تکنولوژیکی کسب‌و‌کار یکی دیگر از جنبه‌هایی است که یک شرکت باید در هنگام تلاش برای دستیابی به رشد بیشتر فروش، روی این گزینه نیز حساب کند. سرمایه‌گذاری در فن‌آوری جدید و هوشمندانه و اتوماسیون فرآیندهای کسب‌و‌کار مانند امکانات پرداخت الکترونیکی، رزرو آسان‌تر و خودکار، امکانات ردیابی حمل و نقل و بازپرداخت الکترونیکی شکایت می‌تواند زمینه‌های پایه‌ی بازار مطلوب و افزایش فروش را ایجاد کند.

5) حضور در تجارت الکترونیک

حضور در تجارت الکترونیک یعنی فروش مبتنی بر اینترنت، تبدیل به یک عامل مهم در فروش یک شرکت شده است. کاتالوگ‌های آنلاین، خرید و پرداخت آنلاین، امنیت اطلاعات مشتریان و گزینه‌های متنوع هزینه‌های نسبتا پایینی برای صاحب کسب‌و‌کار دارد که گزینه‌ای مناسب برای رسیدن به افزایش فروش محسوب می‌شود.

6) امکان تلنگر زدن به مشتریان "Digital Footprints"

خرید آنلاین مزایای بسیار زیادی را در شرکت به ارمغان می‌آورد. پیگیری تاریخ خرید مشتریان و یا اطلاعات آنها می‌تواند به شما کمک کند تا روز تولد آنها را با ارسال پیامی تبریک بگویید و تخفیفاتی ارائه دهید. از طریق فضای دیجیتال به راحتی می‌توانید با مشتریانتان در حال ارتباط باشید و از این طریق به افزایش فروش و مشتری دست یابید.

 دنیای دیجیتال با افزایش فروش همراه است


7) همکاری با تامین‌کنندگان

تامین به موقع محصول و ارائه‌ی آن با قیمت مناسب به مشتریان باعث پیشی گرفتن در صنعت کسب‌و‌کارتان خواهد شد. پس سعی کنید اگر می‌توانید با تامین‌کنندگان محصولاتتان ارتباط نزدیکی برقرار کنید تا به راحتی بتوانید در کسب‌و‌کارتان از رقبای خود سبقت بگیرید و بهافزایش فروش دست بیابید.

مطالعه در سایت مرجع

نویسنده : مارال معلم طبرسی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.