فراباشگاه مشتریان امواج

امواج، باشگاهی برای همه | شبکه ارائه محصولات و اهدای جوایز

فراباشگاه مشتریان امواج

امواج، باشگاهی برای همه | شبکه ارائه محصولات و اهدای جوایز

عوامل خارجی موثر بر افزایش فروش

عوامل خارجی که بر افزایش فروش موثر است

عوامل خارجی نیز می ‌تواند به عنوان عوامل کلان اقتصادی یا تغییرات بازار موثر باشد.

   اینها عوامل موثر بر افزایش فروش محصول و تعامل بین نیروهای اقتصادی، سیاسی، تکنولوژیکی و رقابت گسترده محسوب می‌شوند و می‌تواند به طور قابل توجهی بر فروش محصولات شرکت تأثیر بگذارد. این موارد خیلی فراتر از نفوذ شرکت برای تغییر هستند. شرکت باید اقدامات استراتژیک مناسب برای پاسخ دادن به این تغییرات را انجام دهد. عوامل خارجی که بر افزایش فروش تاثیر می‌گذارند عبارتند از:

1) انتظارات خریدار و مصرف کننده

سلیقه‌ها، ترجیحات مصرف‌کنندگان و همچنین انتظارات آنها در مورد قیمت‌ها، ویژگی‌های جدید، بسته‌بندی، تحویل و خدمات پس از فروش با تغییر زمان در حال تغییر است و تأثیر زیادی بر تقاضا برای محصول شرکت دارد. کسب‌و‌کار نمی‌تواند این انتظارات را کنترل کند. این مسائل سازوکارهای تولید و بازاریابی را برای پاسخگویی به این نیازهای جدید منطبق می‌سازد.

2) چرخه‌ی اقتصادی

اقتصاد هر کشوری از طریق مراحل مختلف مانند رشد، گسترش و رکود اقتصادی می‌گذراند. در طول مرحله‌ی رشد که تقاضا قوی است و مصرف‌کنندگان درآمد قابل دسترس بیشتری دارند، تقاضا احتمالا بیشتر خواهد شد. در طول رکود اقتصاد و قراردادهای اقتصادی، عرضه‌ی پول کاهش می‌یابد و تقاضا و عرضه‌ی یک محصول را نیز تامین می‌کند. بنابراین، چرخه‌ی اقتصادی بر افزایش فروش محصولات شرکت اثر می‌گذارد.

 برای افزایش فروش از چرخه‌ی اقتصادی جلو بزنید

3) قوانین و مقررات

هر سازنده یا فروشنده باید از قوانینی که در آن کسب‌و‌کار محصولات خود را برای فروش عرضه کرده است، پیروی کند. اعلامیه‌های خاص قوانین مربوط به قانونی بودن محصول، حداقل الزامات قیمت‌گذاری، مالیات و محدودیت‌های تبلیغات بر افزایش فروش محصول در آن شرکت تاثیر می‌گذارد. این الزامات، حضور بازار محصول را تعیین می‌کند.

4) موقعیت بازار رقبا

موقعیت بازار محصولات رقبا تعیین‌کننده‌ی افزایش فروش محصول تولیدکننده در بازار است. اگر رقیب نام تجاری بسیار قوی داشته باشد، حضور آن می‌تواند کاملا تهدیدآمیز باشد و بر افزایش فروش محصولات رقبا تاثیر منفی بگذارد و بالعکس.

 برای افزایش فروش در مورد بازار رقبا تحقیق کنید

5) تجزیه و تقسیم بازار

با ظهور فناوری، فروشندگان به طور فزاینده‌ای به سوی ارائه‌ی راهکارهای بیشتر و سفارش بیشتر از سوی مصرف‌کنندگان هستند. این امر منجر به ظهور بازارهای زیادی شد که به تقسیم بازار در بسیاری از بخش‌های کوچک‌تر و تخصصی‌تر می‌شود و ممکن است بر افزایش فروشمحصولات کسب‌و‌کارتان تأثیر بگذارد.
به عنوان مثال در بازار نوشابه‌های گازدار، به غیر از نوشیدنی‌های گازدار معمولی مانند کوکاکولا، برای مصرف‌کنندگانی که رژیم غذایی دارند نوشابه‌های بدون قند ارائه شد. به غیر از نوشیدنی‌های گازدار و نوشیدنی‌های رژیم غذایی، آب میوه‌ها، آب طعم‌دهنده، نوشیدنی‌های انرژی‌زا مانند ردبول و آب نارگیل بسته‌بندی شده است و تولیدکنندگان نیز برای جلب توجه مصرف‌کنندگان رقابت می‌کنند. بدین ترتیب، در مقایسه با موقعیت بازار که چند سال پیش توسط کوکاکولا مورد استفاده قرار گرفت، این شرکت باید برای محصولات متنوع رقابت کنند. این قطعا منجر به روند پیشرفت و حرکت به سمت افزایش فروش خواهد شد. کسب‌و‌کارها نباید تنها به جذب مشتری و دریافت پول باشند بلکه باید به قول معروف در صنعت خود حرفی برای گفتن با رقبای خود و مشتریان داشته باشند تا بتوانند در حرفه‌ی خود به نقطه‌ی اوج کسب‌و‌کارشان دست یابند و مصرف‌کنندگان شما را به عنوان بهترین در صنعت خود بشناسند.

مطالعه در سایت مرجع

نویسنده : مارال معلم طبرسی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.