واضح است که اگر مشتریان در هنگام برخورد با شرکت شما تجربهی خوبی داشته باشند این احتمال را دارد که در آینده به افزایش فروش دست یابید.
با رضایت مشتریان از کسبوکار شما باعث میشود تا شما و محصولاتتان را به دیگران نیز توصیه کنند. بنابراین، رابطهی مثبت مستقیم بین تجربهی مشتری و توانایی شرکت در افزایش درآمد وجود دارد.
بسیاری معتقدند تجربهی مشتری در کسبوکار همه چیز است. هنگامی که یک محصول یا خدمات فراتر از انتظارات مشتریان باشد، اغلب در مورد این شرکت احساس مثبت خواهند کرد. برای بازاریابها، این یکی از رایجترین نوع تبلیغات است.
سفر مصرفکنندگان مدرن به دنیای کسبوکار شما اغلب به صورت آنلاین آغاز میشود. سر زدن به کسبوکار شما از جایی به گوش مشتریان رسیده است. یا از تبلیغات خودتان با شما آشنا شدهاند و یا به توصیهی برخی از مشتریان شما و با استفاده از تجربهی مشتریان سابقتان به محصولات شما مراجعه کردهاند و برای رفع نیازهای خود به تحقیق در مورد کسبوکار و محصولاتتان پرداختهاند.
هنگامی که شما یک مشتری راضی داشته باشید، این فرصتی برای کسبوکار شماست و میتوانید به راحتی از طریق آنها پلی برای دستیابی به مشتریان بیشتر بزنید.
با پرسیدن از نظرات مشتریان برای ارائهی راهحل دید شما افزایش مییابد و مشتریان بیشتری را به سمت کسبوکار شما میآورد. تجربهی مشتری فرصتی دیگر را برای رفتن به سوی فراتر از انتظارات خود را فراهم میکند به طوری که دیگران بتوانند شما را بشناسند و راه کسبوکارتان را به آنها نشان دهید. این یک چرخه است که شما میتوانید رشد، اندازهگیری و مدیریت بر کسبوکارتان را با تاثیر مستقیم بر درآمد لمس کنید. همانطور که سرعت بیشتری میگیرید به بررسی بیشتر نیز میپردازید.
تجربهی مشتری نقطهی شروع یک استراتژی برای بدست آوردن موفقیت است. تجربهی مشتری نه تنها باعث میشود که نام تجاری شما را متفاوت کند بلکه فرصتی عظیم ایجاد میکند که به راحتی از رقبای خود پیشی بگیرید و به افزایش فروش دست یابید. تجربهی مشتری راهی کمهزینه برای تبلیغات کسبوکارتان است. اگر خدماتی به مشتریانتان ارائه دهید که راضی نباشند تبلیغات منفی ولی اگر از خدمات، کیفیت وقیمت محصولاتتان رضایت داشته باشند علاوه بر اینکه خودشان جزء مشتریان وفادارتان خواهند شد، به مشتریان دیگری که قصد خرید نیز داشته باشند مطمئنا کسبوکار شما را معرفی خواهند کرد. با کمی فکر دربارهی روند عملکرد تجربهی مشتریان برای کسبوکارتان متوجه خواهید شد که باید بیشترین تلاش خود را برای بدست آوردن رضایت مشتریانتان انجام دهید تا تجربهی مثبتی از مشتریانتان در دست داشته باشید. با این روند شما تبلیغاتی رایگان برای کسبوکارتان خواهید داشت و میتوانید به راحتی پیشرفت چشمگیری در افزایش فروش خود احساس کنید.
نتیجه :
با ارائهی این مقاله قصد داشتیم تا مهم بودن تجربهی مشتری در کسبوکارتان را نشان دهیم و بتوانید گامی مستحکم برای افزایش فروش و مشتری بردارید. در نظر داشته باشید برای پیشرفت در حرفهی کاری خود تنها محصولات با کیفیت، قیمت مناسب و برند خوب کافی نبوده و مجبور به طی مسیرهای بیشتر و متفاوتتری خواهید بود.
مطالعه در سایت مرجع
نویسنده : مارال معلم طبرسی