فراباشگاه مشتریان امواج

امواج، باشگاهی برای همه | شبکه ارائه محصولات و اهدای جوایز

فراباشگاه مشتریان امواج

امواج، باشگاهی برای همه | شبکه ارائه محصولات و اهدای جوایز

وفاداری مشتری به معنای همراه بودن مشتریان به صاحبان کسب‌و‌کار است

تعریفی کوتاه از وفاداری مشتری و تاثیرات آن در کسب درآمد

 

وفاداری مشتری به معنای انتخاب محصولات از طرف مشتریان و خدمات یک شرکت به طور مداوم و بیش از رقبای خود از طرف کسب‌و‌کار است. 
وفاداری مشتری نتیجه کار شرکت است که به طور مداوم دارای کیفیت بالای محصول، قیمت‌های مناسب وارائه‌ی خدمات بیش از انتظارات مشتری است.

  مشتریانی که به شرکت‌هایی که با آنها کار می‌کنند اعتماد دارند احتمال بیشتری برای خرید در آینده از طرف آنها وجود خواهد داشت.

 وفاداری مشتریان باعث شادی در کسب‌و‌کارتون می‌شه

چرا وفاداری مشتری اهمیت دارد؟

 

اهمیت وفاداری مشتریان را از میزان فروش و تعداد مشتریان یک کسب‌و‌کار می‌توانید درک کنید. وفاداری خریداران به قول معروف برای کسب‌و‌کار از نان شب هم واجب‌تر است. دلیل اهمیت وفاداری مشتریان این است که تعداد دفعات خرید یک مشتری و میزان اعتماد آنها به کسب‌و‌کارتان به گونه‌ای شناسنامه‌ی فعالیتتان است. داشتن این شناسنامه برای هر کسب‌و‌کاری لازم و واجب است.

 وفاداری مشتریان شناسنامه‌ی هر کسب‌و‌کار است


وفاداری مشتری بیشتر به رشد شرکت‌ها کمک می‌کند

 

کسب‌و‌کارتان را قلکی در ذهن خود تصور کنید. یک مشتری با هربار رفت‌و‌آمد از کنار کسب‌و‌کارتان مقداری پول درون قلک بریزد. با محاسبه‌ی جزئی و سرانگشتی خواهید دید که هر مشتری چقدر زیاد می‌تواند به بیشتر شدن درآمد شما کمک بسزایی داشته باشد. حالا فرض کنید کسب‌و‌کارتان دارای مشتریانی ثابت و وفادار باشد. شما علاوه بر مشتریان جدیدی که به جمع شما می‌پیوندند مشتریان سابق و ثابت شما نیز از کسب‌و‌کارتان خرید می‌کنند و خیالتان از بابت وجود حتمی آنها راحت است.


وفاداری مشتری به معنای سود بیشتر در کسب‌و‌کارتان است

 

درآمد کسب و کار باید بیشتر از هزینه‌ی آن باشد. اگر 100 تومان برای تبدیل یک مشتری بالقوه به یک خریدار هزینه می‌شود، باید دوبرابر برگشت هزینه برای شما سود داشته باشد. اهمیت وفاداری مشتری فقط یک ایده‌ی خوب نیست بلکه لازم است با آن نام تجاری و سود شما را حفظ کند.
در واقع، هدایت منابع به سمت ارتقای وفاداری مشتری یکی از بهترین سرمایه‌گذاری‌هایی است که کسب‌و‌کار می‌تواند انجام دهد. 
هزینه‌ای که برای حفظ مشتریان فعلی در کسب‌و‌کار انجام می‌شود بهترین و با هدف‌ترین هزینه‌ای است که شما به عنوان صاحب فعالیتتان می‌توانید برای رسیدن به اهدافتان انجام دهید.

 

چگونه وفاداری مشتری را اندازه گیری کنیم؟

 

وفاداری مشتری با بررسی رفتار مشتری محاسبه می‌شود. مشتریان ترجیح می‌دهند خرید بیشتری داشته باشند. به کسب‌و‌کارتان اعتماد حاصل کنند و همچنین شما را به دوستان، اطافیان و آشنایان خود معرفی کنند. زمانی که مشتری جدیدی به شما مراجعه می‌کند و نوع آشنایی خود را از طریق دوستان و آشنایان خود به شما اعلام می‌کنند این خود دلیلی برای ارزیابی و اندازه‌گیری وفاداری مشتریان خود می‌تواند باشد. شما می‌توانید از این طریق میزان وفاداری خریدارانتان را بسنجید و در این زمان خوشحال برای رسیدن به موفقیت در کسب‌و‌کارتان را به همراه داشته باشید.
اگر مشتریانتان برای کسب‌و‌کار شما تبلیغی به اطرافیانشان انجام دادند بدانید که جمعی از مشتریان وفادار در اطرافتان هستند و تا می‌توانید و برایتان امکان‌پذیر است خدماتی خوب به آنها ارائه دهید تا به جمعیت آنها به مرور زمان افزوده شود.

 وفاداری مشتریانتان را اندازه‌گیری کنید

مطالعه در سایت مرجع

نویسنده : مارال معلم طبرسی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.