اگر شما به طور مداوم محصولات و خدمات با کیفیت بالا ارائه میدهید و کسبوکارتان در معرض روند پیشرفت قرار گیرد، مشتریانتان با شما خواهند ماند زیرا آنها میدانند که میتوانند روی شما حساب کنند و باز هم فرآیند خرید را انجام دهند.
اهمیت اصیل بودن و سازگار بودن را نمیتوان دست کم گرفت. مشتریان باید بتوانند بر روی کسبوکارتان حساب کنند و بدانند شما در طول زمان محصولات و خدمات برجستهای ارائه خواهید داد و اگر مسئلهای بوجود آید، شما آن را بلافاصله حل خواهید کرد. این نکتهای است که بر میزان وفاداری مشتریان تاثیر بسزایی دارد.
هیچ چیز در زندگی کامل نیست همهی ما این را میدانیم. یک راه عالی برای افزایش وفاداری مشتریان این است که به سادگی در کنار مشتری خود حضور داشته باشید. زندگی و خدمات لازم برای مشتری را لمس کنید، زیرا بدون آنها، هیچ پیشرفتی نخواهید داشت. پاسخ به تلفن آنها، پاسخ به پیامهای موجود در کانالهای رسانههای اجتماعی یکی از راههای پیشرفت در کسبوکار است.
پاسخگویی برای وفاداری در نام تجاری شما اهمیت دارد. دلیل اهمیت نام تجاری شما این است که نام تجاری شما نمادی از شخصیت شما است. اگر پشتصحنههای تبلیغاتی شما پاسخی مثبت به مشتریانتان ندهد، میتوانید به راحتی این وفاداری را به سرعت از دست بدهید. به عنوان مثال، اگر شخصی به شما پیامی در رسانههای اجتماعی یا یک سؤال از طریق ایمیل ارسال کند، داشتن یک روند ثابت برای پیگیری این افراد برایحفظ وفاداری مشتریان و اعتماد آنها ضروری است.
پس از فروش، مشتریان برای ایجاد روابط بلند مدت به ویژه برای شما در کسبوکارتان امری حیاتی است. پس از خرید و در فواصل منظم، با مشتریان خود تماس بگیرید. این کلید موفقیت برای رضایت بیشتر خریدارن و وفاداری مشتریان است.
برای برندها میتواند وسوسهانگیز باشد تا هرچه بیشتر نقطهی تماس را ایجاد کنند. به ویژه با ارسال ایمیلهای مستقیم به صورت روزانه یا چند بار در روز. ممکن است با افزایش این روند موجب شوید تا مشتریان از ارسال پیامهای زیاد از جانب کسبوکار شما خسته شوند و تنها پیامهایتان را پاک کنند. سعی کنید در حد اعتدال پیش روید و از نکات آموزشی برای بهرهگیری بیشتر مشتریان از کسبوکارتان استفاده کنید.
شخصیسازی تلاشهای بازاریابی خود، وفاداری مشتریان به نام تجاری شما را افزایش میدهد. از دادههایی که کاربران به شما میدهند برای ایجاد تجربههای شخصی استفاده کنید.
کسبوکارها باید همیشه به مشتریان خود گوش دهند. صرفنظر از بازخورد مثبت یا منفی، هر نظر میتواند اطلاعات مفیدی برای کسبوکارتان باشد. از نظرات مثبت آنها برای بهتر شدن کسبوکارتان و از نظرات منفی و انتقادات مشتریانتان برای اصلاح نواقص کارتان بهره بگیرید.
مصرفکنندگان دارای تنوعی برای انتخاب محصولات و خدمات شما میباشند و فقط منتظر عملکرد شما به عنوان صاحب کسبوکار هستند تا ببینند چه محصولات و خدماتی به آنها ارائه میکنید. سعی کنید بهترین باشید تا در حرفهی کاریتان حرف اول را بزنید. به محض اینکه مشتری از محصولات و نوع خدماتتان ناراضی باشند و این نارضایتی چندینبار تکرار شود مطمئنا نه به شما و نه به کسبوکارتان رحم نمیکنند و از این نارضایتی مشتریان، رقبای شما نیز علیه شما استفاده خواهند کرد. پس سعی کنید به این مرحله نرسید و از قاتلهای کسبوکارتان فاصله بگیرید و به وفاداری مشتریان دست یابید.
مطالعه در سایت مرجع
نویسنده : مارال معلم طبرسی