فراباشگاه مشتریان امواج

امواج، باشگاهی برای همه | شبکه ارائه محصولات و اهدای جوایز

فراباشگاه مشتریان امواج

امواج، باشگاهی برای همه | شبکه ارائه محصولات و اهدای جوایز

چه ویژگی‌هایی از مشتریان وفادار می‌تواند شما را در کسب‌و‌کارتان موفق کند؟

وفاداری مشتریان چیست و چگونه برای بهبود روند کار می‌توان از آن استفاده کرد؟

وفاداری مشتری نشان می‌دهد که مشتریان زمان خود را به محصولات یا خدمات کسب‌و‌کار شما اختصاص داده‌اند و گرایش آنها به انتخاب محصولات و در نهایت کسب‌و‌کار شماست.

  

معیار وفاداری مشتریان چیست؟

وفاداری مشتریان با رضایت آنها رابطه‌ی مستقیم دارد. به عنوان مثال مشتریان راضی به طور مداوم به برندها و کسب‌و‌کارهایی که نیازهای آنها را برآورده کرده‌اند و رضایتشان را جلب کرده‌اند توجه به خصوصی دارند. مشتریان به طور انحصاری محصولات یا خدمات شرکت را خریداری می‌کنند و اگر آن شرکت نیازشان را برآورده کرده باشد مایل نیستند ترجیحات خود را بر روی یک شرکتی دیگر تغییر دهند و جای دیگری را برای خرید تجربه کنند.
وفاداری مشتریان ناشی از تلاش مستمر کسب‌و‌کار برای ارائه‌ی یک محصول است. مشاغل توجه ویژه‌ای به خدمات مشتری باید داشته باشند و برای بهبود خدماتی بهتر تلاش کنند. 
می‌توان برای بیان نمونه‌ای از وفاداری مشتریان Starbucks را مورد بررسی قرار داد. این شرکت نه تنها توانسته است مشتریان خود را حفظ کند بلکه مشتریان خود را با استفاده از برنامه‌های وفاداری گسترش می‌دهد. Starbucks با بهره‌گیری از این واقعیت نام تجاری خودش را به صورت موفقیت‌آمیز و قابل چشم‌گیری در سراسر جهان ترویج داده است. این شرکت تلاش می‌کند تا در هر زمان که بتواند به افزایش مشتریانش بیفزاید. برنامه‌ی وفاداری مشتریان استارباکس دارای یک برنامه‌ی تلفن همراه است که به مشتریان اجازه می‌دهد قهوه را با پرداخت های داخلی انجام دهد. به این ترتیب، مشتریان می‌توانند به راحتی و سریع مبلغ قهوه‌ی‌ خود را پرداخت کنند.

 درآمد بیشتر با وفاداری مشتریان


اطلاعات بیشتری در مورد مشتریان خود پیدا کنید

این مهم است که بیشتر در مورد مشتری‌های خود و همچنین مشتریانی که می‌خواهید بدست آورید بدانید.
یک راه برای انجام این کار از طریق دریافت اطلاعات شخصی زمان خرید مشتریان است. فروشنده می‌تواند برای درک رفتار مشتری خود اطلاعات شخصی او را دریافت کند. این راه می‌تواند به کسب مشتری جدید منجر شود، اما به همان اندازه برای حفظ مشتریان فعلی نیز باید تلاش کرد. به صورت کلی میزان آشنایی فروشندگان با مشتریان تاثیر بسزایی در حفظ و وفاداری مشتریان دارد. سعی کنید دایره‌ی ارتباطی خود را با آنها قوی کنید و از نیازهای مشتریانتان مطلع باشید تا بتوانید راحت‌تر محصولات جدید را پیگیری، بررسی و به مشتریانتان اطلاع دهید. ارسال اخباری از محصولات جدید به مشتریان باعث می‌شود تا آنها از توجه شما به آنها و نیازهایشان به حفظ مشتریانتان کمک خواهد کرد. 
مشتریان به کسب‌و‌کارهایی که صرفا تنها برای افزایش فروش خود کار نمی‌کنند و نیازهای مشتریان و ارائه‌ی خدمات نوین برایشان اهمیت دوچندانی دارد احساس رضایت می‌کنند و مطمئنا جزء مشتریان وفادار آن کسب‌و‌کار خواهند شد.
ارائه‌ی خدماتی رایگان به مشتریان مانند خبرنامه‌ها، بن‌های خرید و تخفیف و کارت‌های عضویت در جذب رضایت مشتریان تاثیر بسزایی دارد و این امر موجب خواهد شد تا خریداران شما را جزء اولین انتخاب‌های خود قرار دهند. حالا می‌توانید با این گفته‌ها در ذهن خود تخمینی بزنید تا ببینید که بعد از گذشت مدتی از کسب‌و‌کارتان به چه میزانی از فروش و وفاداری مشتریان دست خواهید یافت.

 با داشتن اطلاعات بیشتر به وفاداری مشتریان بیشتری می‌رسید

مطالعه در سایت مرجع

نویسنده : مارال معلم طبرسی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.