چه کاری انجام میدهید و چگونه به مشتری خود خدمت میکنید؟ ارزش منحصر به فرد شما چیست؟ فرق بین کسبوکار شما و رقبای خود چیست؟ در قبال خرید و وفاداری مشتریانتان چه کارهایی را برای رضایت آنها انجام خواهید داد؟ آیا شما گزینهای مناسب بین رقبای خود هستید که مشتریان از شما به عنوان پایگاه خبری و اطلاعرسانی محصولات جدید بازار مطلع شوند؟
طرح این سوالات برای این بود که کمی ذهن خود را در مقابل پاسخگویی به مشتریانتان باز کنید و وضعیت کسبوکارتان را برای خود مشخص سازید و گامی در جهت پیشرفت در کسبوکارتان و افزایش فروش و جذب مشتری بردارید.
نحوهی بازاریابی خود را تعیین کنید. نحوهی بازاریابی شما توسط فروشندگان و یا تیم بازاریابتان باعث میشود مشتریان شما را به همان دید ببینند.
چند مورد از این ایدهها را برای رسیدن به جذب مشتری خود امتحان کنید.
مشتریان خود را از تخفیف و فروش ویژه بهرهمند سازید تا بتوانند در ابتدا به شما اعتماد کنند و از کیفیت محصولاتتان و قیمت آنها مطلع شوند. یافتن راههای منحصربهفرد برای جذب مشتری و رسیدن به مشتریان وفادار کار بسیار سادهایست. ممکن است در ابتدای کسبوکارتان کمی هزینهبر و زمانبر باشد اما مطمئن باشید پاسخگوست.
اینکه مشتریان فعلی خود را حفظ کنید کاری آسانتر از جذب مشتریان جدید و ترغیب آنها به خرید از شما خواهد بود. کوتاهترین مسیر برای افزایش فروش، جذب مشتریان بیشتر و پیشرفت در عرصهی کسبوکارتان حفظ و نگهداری از مشتریان سابق و فعلی خود میباشد. دلیل بیان این جمله برای این است که شما با شناختی که از خریداران فعلی خود دارید کاری به شدت آسانتر از شناخت دستهای از مردم است که هیچ ذهنیتی از سلایق و علایق آنها ندارید.
اگر شما شروع به استفاده از این روش های بازاریابی و فروش در کسبوکار خود کنید، مشتریان تکراری بیشتری خواهید دید و این بدین معنی است که کسبوکار شما در جذب مشتری و ارائهی کیفیت بالای محصولات با قیمت ایدهآل موفق بوده و با ادامهی این روند پایدار خواهد ماند.
اگر شما نیاز به کمک بیشتری در زمینهی فروش دارید، میتوانید از مشاوران مالی و بازاریابی استفاده کنید اما بهترین و لذتبخشترین قسمت کار در ایجاد و شروع انجام کسبوکارتان این است که با مطالعهی مقالاتی در زمینهی افزایش فروش، جذب مشتری، وفادارسازی مشتریان و حتی ارائهی تخفیف خودتان با تیمی حرفهای استارت کار را بزنید و شاهد پیشرفت روزافزون در عرصهی حرفهای خود باشید.
به یاد داشته باشید شما به تنهایی نمیتوانید در شلوغی بازار رقبا و کسب درآمد زیاد سر در بیاورید بلکه باید تیمی برای کسبوکارتان ایجاد کنید که متشکل از افرادی دلسوز و صادق باشند و برای پیشرفت و رشد کسبوکارتان از هیچ تلاشی دست نکشند.
مطالعه در سایت مرجع
نویسنده : مارال معلم طبرسی