عضویت در باشگاه مورد علاقه شما یک امتیاز برای صاحب کسبوکار و نوعی شناسایی از سبک سلیقهی شما است. اعضای وفادار باشگاه هواداری شما بهترین مشتریانتان هستند و در طول فراز و نشیب کسبوکار شما باقی خواهند ماند.
نگاهی به برخی نکات در مورد چگونگی جذب مشتریان جدید برای باشگاه هواداری خود:
اگر باشگاهها در جذب اعضای جدید در شش ماه اول سال فعالتر باشند هم نباید نیمهی دوم سال را نادیده گرفت و ناامید از جذب مشتریانبه باشگاه خودتان باشید. هر مشتری حتی یک یا دو نفر نیز برای کسبوکارتان یک امتیاز محسوب میشود و شما موظفید تا آنها را تشویق کنید تا به تعدادشان رفته رفته افزوده شود.
یک راه عالی برای جذب اعضای جدید و تشویق مشتریان قدیمی به گسترش اعضای خود در باشگاه هواداریتان این است که هدیهی منحصربهفرد و به یادماندنی برای تبدیل شدن آنها به یک عضو وفادار بدهید. به عنوان مثال، میتوانید اعضای خود را با یک تیشرت منحصربهفرد غافلگیر کنید که همیشه برای مشتریان متفاوت است و آن تیشرت نماد باشگاه هواداری شماست.
با هدایای جدید هر ساله طرفداران کسبوکار شما انگیزهی بیشتری برای تجدید عضویت در باشگاه هواداریتان خواهند داشت. علاوه بر این، اعضای باشگاه شما در قبال عضو شدن در نرمافزار شما هدیهای دریافت خواهند کرد که این افتخاری برای باشگاه هواداری شما خواهد بود.
اگر شما یک پایگاه دادهی مدیریت شده از اعضای قبلی داشته باشید باید نامهای انگیزشی را که در آن شما اهمیت بازپرداخت عضویت خود را توضیح دادهاید، به صورت ایمیل به آنها ارسال کنید. همچنین باید سعی کنید انگیزهی آنها را برای انتشار این اخبار در مورد باشگاه و عضویت در باشگاه هواداریتان را بالا ببرید تا بتوانید از تبلیغات کلامی توسط مشتریان فعلی خود بهرهمند شوید. البته، همراه با نامههای انگیزشی شما باید برای آنها یک فرم پرداخت و تمامی اطلاعات را در مورد چگونگی تجدید عضویت آنها ارسال کنید.
بسیاری از باشگاههای ورزشی اعضای زیادی در خارج از شهر یا محله خود دارند. به طرفداران و اعضای خود که از مناطق مختلف در باشگاه هواداری شما هستند، نشان دهید که در مورد آنها نیز فکر میکنید. سازماندهی یک مسابقهی دوستانه در یک شهر یا یک محله و اطلاع دادن به همهی اعضای گروه باعث جذب مشتریان بیشتری برای باشگاه هواداری شما خواهد شد.
اعضای فعلی، قبلی و بالقوه شما باید تمام اطلاعات مربوط به عضویت در کانالهای رسمی شما را بدانند. بنابراین، اطمینان حاصل کنید که شما به طور واضح بخشهایی را که برای اعضای شما است را در وبسایت خود به صورت واضح توضیح دادهاید. مطمئن باشید مشتریان جدید زمانی که وارد وبسایت شما شوند و با کمی سختی در مرحلهی عضویت برخورد کنند به راحتی فضای باشگاه هواداری شما را ترک خواهند کرد.
این پیشنهادی است عالی که اعضای خود را دعوت کنید تا با بازیکنان و کارکنان باشگاه ملاقات کنند. این نوعی امکان انحصاری است که به آنها میدهید. همچنین، میتوانید از تخفیفات برای آنها استفاده کنید. با این روند مشتریانتان متوجه خواهند شد که برای آنها ارزش قائل هستید و برایشان تفریحاتی مهیج برگزار میکنید.
مردم دوست دارند آنچه را که افراد مشهور انجام میدهند کپی کنند. اگر در تبلیغات باشگاه هواداری خود اعلام کنید که یکی از اسطورههای تیمهای سابق ورزشی نیز در باشگاه هواداری شما عضو است بیشک تعداد کثیری از مردم برای عضویت در نرمافزار شما خواهند آمد و به همین صورت تعداد مشتریانتان افزایش خواهد یافت.
مطالعه در سایت مرجع
نویسنده : مارال معلم طبرسی