فراباشگاه مشتریان امواج

امواج، باشگاهی برای همه | شبکه ارائه محصولات و اهدای جوایز

فراباشگاه مشتریان امواج

امواج، باشگاهی برای همه | شبکه ارائه محصولات و اهدای جوایز

بازخورد مشتریان به معنای دریافت نظرات مثبت و منفی است؛ بازخورد مشتریان روندی به سمت افزایش مشتری

دلایلی برای اینکه بدانید چرا بازخورد مشتریان برای افزایش مشتری در کسب‌و‌کار شما اهمیت دارد

اگر کسب‌و‌کار خود را انجام می‌دهید، بدیهی است که شما بهترین‌ها را برای مشتریان خود و نیازهای آنها می‌خواهید و در نهایت برای حفظ وفاداری آنها به نام تجاری خود تلاش می‌کنید.

  اما چگونه می‌توان مطمئن بود که تلاش‌های شما نتایج دلخواه را به همراه خواهد داشت؟ اگر سعی نکنید آنچه را که مشتریان شما واقعا در مورد خدماتتان فکر می‌کنند پیدا کنید هرگز قادر نخواهید بود که بهترین تجربه‌ی مشتری را به آنها بدهید. نظرات شما در مورد تجربه‌ی آنها با نام تجاری خود اطلاعات مفیدی است که شما می‌توانید برای بهبود کسب‌و‌کار خود و متناسب با نیاز مشتریان و دقت بیشتری از آنها استفاده کنید.

راه‌های زیادی وجود دارد که شما می‌توانید از بازخورد مشتری بهره‌مند شوید و از آنها برای بهتر شدن بهره بگیرید. در این مقاله سعی خواهم کرد توضیح دهم که چرا جمع‌آوری بازخورد مشتریان برای دسترسی به افزایش مشتری و فروش تاثیر دارد.

1. بازخورد مشتری کمک می‌کند تا محصولات و خدمات کسب‌و‌کارتان را بهبود بخشد

هنگامی که یک محصول جدید را به بازار معرفی می‌کنید احتمالا ایده‌ای در مورد نیازهای مشتریان خود در دست دارید. تحقیقات بازار که قبل از معرفی محصول انجام می‌دهید، ایده‌ای را در ذهنتان می‌پروراند که مشتریان بالقوه مایل به خرید آن محصول هستند. با این حال، تنها پس از اینکه مشتریان شما از محصول یا خدمات شما استفاده می‌کنند، می‌توانید در مورد تمام مزایا، نقص‌ها و تجربه‌ی واقعی آنها بهره بگیرید. 
شما ممکن است به عنوان صاحب کسب‌و‌کارتان از بهترین پرسنل برای فروش و یا بهترین محصولات برای ارائه‌ به مشتریان استفاده کنید اما تا زمانی که از مشتریانتان نظراتشان را نپرسید نمی‌توانید در جهت بهبود کسب‌و‌کارتان قدم بردارید و به افزایش مشتری در طول روند کاریتان برسید.

 بازخورد مشتریان باعث ایجاد تبلیغات میشه

2. بازخورد مشتری کمک می‌کند تا رضایت آنها را اندازه‌گیری کنید

رضایت مشتری و وفاداری آنها عوامل مهمی هستند که عملکرد مالی شرکت را تعیین می‌کنند. این به طور مستقیم با بسیاری از پارامترها از قبیل افزایش مشتری، افزایش فروش، برندسازی و ارائه‌ی خدمات پس از فروش در ارتباط است و مطالعات بسیاری ارتباط نزدیک بین رضایت مشتری و افزایش مشتری در کسب‌و‌کار را تایید کرده است. بنابراین، بدون شک اگر شما خواستار پیشرفت و رسیدن به افزایش مشتری در حرفه‌ی کاریتان هستید به این نکات توجه کنید.

 بازخورد مشتریان یعنی کامنت های مثبت و منفی

3. جمع‌آوری نظرات مشتری نشان می‌دهد که برای شما ارزشمند هستند

با پرسیدن از نظرات مشتریان خود در ابتدا به برقراری ارتباط با آنها می‌پردازید و در مرحله‌ی دوم نشان خواهید داد که نظرات آنها برای شما و رشد مثبت در کسب‌و‌کارتان اهمیت بسزایی دارد. با این کار به صورت مطالعه شده شما آنها را در کسب‌و‌کارتان شریک خواهید کرد و به آنها می‌فهمانید که مشتریانتان در کسب‌و‌کارتان حرف اول را می‌زنند. در این‌صورت مشتریانتان نیز به این مهم دست پیدا می‌کنند و برای کمک به شما تلاش خود را خواهند کرد. به طور مثال آنها از تبلیغات کلامی برای شناساندن شما به اطرافیانشان تلاش می‌کنند و این خود راهی برای تبلیغات کسب‌و‌کارتان و بهتر دیده شدن شما خواهد بود و قطعا به افزایش مشتری خواهید رسید.

 جمع آوری نظرات مشتریان آنها را خوشحال می کند


4. بازخورد مشتری به بهبود حفظ و افزایش مشتری کمک می‌کند

مشتری ناراضی از خرید و ارائه‌ی خدمات شما بی‌شک به فکر جایگزین می‌افتند و کسب‌و‌کار دیگری را از رقبای شما برای رفع نیازهای خود پیدا می‌کنند. پس سعی کنید تا جایی که امکان دارد از بازخورد مشتریانتان هرچند منفی استفاده کنید تا بتوانید از نظرات خودشان برای بهبود بخشیدن در کسب‌و‌کارتان استفاده کنید. هرچقدر شما به عنوان صاحب کسب‌و‌کار نرم باشید و با ملایمت با آنها و نظراتشان برخورد کنید مطمئنا با حفظ و افزایش مشتریانتان روبرو خواهید شد.

 بازخورد مشتریان باعث بهبود روند کاری میشه

مطالعه در سایت مرجع

نویسنده : مارال معلم طبرسی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.