مصرفکنندگان و یا همان مشتریان برای خرید از کسبوکاری جدید به تحقیق در مورد محصول مورد نیاز و یا حتی کسبوکار مد نظر جهت آشنایی با تیم آنها و خدماتی که ارائه میدهند میپردازند. این تحقیقات گاه در شبکههای اجتماعی و گاه در وبسایت آن کسبوکار انجام میشود. شاید برایتان سوال پیش آید که از کجا به نتیجهای مطلوب از کسبوکار شما خواهند رسید؟ پاسخ اینجاست، زمانی که به شما پیشنهاد ایجاد شبکههای اجتماعی را دادیم برای این مطلب بود تا بتوانید به افزایش مشتری برسید. ایجاد شبکههای اجتماعی و گرفتن نظرات مشتریان فعلی خود باعث ایجاد محیطی مطمئن خواهد شد تا مشتریان تازه وارد نیز بتوانند به راحتی از کامنت مشتریان قبلی و فعلی شما استفاده کنند تا بتوانند به نتیجهی دلخواه خود برسند. با فراهم کردن چنین بستری برای مشتریانتان قطعا فضای اعتماد را برای آنها باز کردهاید و بیشک بهافزایش مشتری دست خواهید یافت.
صاحبان کسبوکارهای موفق هیچگاه از روی حدس و گمان با رقیبان عرصهخود به رقابت نمیپردازند بلکه بیشتر با مطالعات عمیق و تحقیق در مورد بازار درآمد کسبوکار رقیب به حرفهی کاری قدم میگذارند. این تحقیقات و مطالعات شامل نظرات و کامنتهای مشتریان نیز میشود. از نظرات مشتریان یک کسبوکار کاملا قابل لمس خواهد بود که به چه شکل به فعالیت خود میپردازند و چگونه به ارائهی خدمات به مشتریانشان میپردازند تا به افزایش مشتری دست یابند.
نظرات مشتریان منبعی قابل اعتماد و ملموس برای دسترسی سایر کسبوکارها و سایر مشتریان است و منبعی مطمئن برای تصمیمگیریهای تجاری است. نظر مشتری به شما کمک خواهد کرد که مشتریان و نیازهای آنها را عمیقا درک کنید. زمانی که پیشنهادات مشتریان را بدانید میتوانید به راحتی با در نظر گرفتن محصولات خود و موقعیت کسبوکارتان برای بهبود آن تلاش کنید و به رشد در حرفهی خود و افزایش مشتری دست یابید. به عنوان مثال میتوانید با بهرهگیری از نظرات مشتریان به افزایش تنوع محصولات خود و یا ارائهی خدماتی نوین بپردازید. نظرات مشتریان منبع ارزشمندی برای چنین دادههایی است، اما شما باید یاد بگیرید که چگونه به آنها گوش دهید و چگونه آن را برای کسبوکار خود استفاده کنید.
اگر بقای کسبوکار خود را میخواهید باید مشتریانتان را در مرکز حرفهی کاری خود قرار دهید. مشتریان همیشه میتوانند نقطهی خوبی برای پیشرفت شما و افزایش مشتری برایتان باشند. مشتریان از محصولات و کسبوکار شما خرید میکنند و بهترین کمک را آنها میتوانند به شما بکنند. به همین منظور است که در این مقاله و مقالات قبلی شما را به دریافت نظرات آنها تشویق میکنیم. نظرات مشتریان برای کسبوکار باعث بهبود در روند کاریتان خواهد شد و میتوانید با صرف هزینههای کم به اصلاح آنها بپردازید. فرض کنید شما بخواهید برای اصلاح مواردی در کسبوکارتان که قصد افزایش مشتری را دارید بپردازید، برای انجام این کار موظفید از مشاور یا مشاورانی بهره بگیرید تا بتوانند راههایی را برای رسیدن به افزایش مشتری و فروش به شما نشان دهند. با کمی تفکر در مورد هزینههای جاری متوجه خواهید شد که نظرات مشتریانتان نسبت به مشاوران تاثیر دوچندان خواهد داشت. به قول معروف مشتریان با خرید از کسبوکارتان و مراجعه به شما در دل موضوع هستند و به نحوی نیز دور از محیط کاری شما قرار دارند. پس آنها میتوانند خیلی بیشتر به شما و کسبوکارتان در افزایش مشتری کمکتان کنند.
مطالعه در سایت مرجع
نویسنده : مارال معلم طبرسی