فراباشگاه مشتریان امواج

امواج، باشگاهی برای همه | شبکه ارائه محصولات و اهدای جوایز

فراباشگاه مشتریان امواج

امواج، باشگاهی برای همه | شبکه ارائه محصولات و اهدای جوایز

مشتریان وفادار همیشه همراه کسب‌و‌کارتان هستند؛ مشتریان با ارزش و وفادار

چه نوع مشتری را به عنوان مشتریان وفادار خود می‌خواهید داشته باشید؟

با بررسی و تحقیق بین تعداد زیادی از کسب‌و‌کارها با چند دسته از مشتری مواجه شدیم.

  مشتریان در زمینه‌ی خرید و کسب‌و‌کار به دسته‌های متفاوت تقسیم می‌شوند که وجود هر کدام از آنها در مشاغل تاثیرات متفاوتی دارند. در این مقاله به بررسی انواع مشتریان وفادار می‌پردازیم.

 چه نوع مشتری برای کارتان لازم است؟

مشتریانی که از خرید خود رضایت دارند

مشتری راضی، مشتری وفادار نیست اشتباه نکنید. ممکن است ظاهرا وفادار باشند، اما در اصل اینگونه نیستند. این نوع مشتریان را به عنوان مشتریان خطرناک معرفی می‌کنیم. شما فکر می‌کنید آنها خوشحال هستند زیرا آنها از خرید خود راضی هستند. این دسته از مشتریان ممکن است از محصولات و خدماتی که به آنها ارائه می‌دهید راضی نباشند و تنها از روی نیاز لحظه‌ای از شما و کسب‌و‌کارتان فرآیند خرید را انجام داده‌اند. در این صورت شما فکر می‌کنید که مشتری با خرید از شما راضی و خشنود هستند چون گله و شکایتی از کسب‌و‌کارتان ندارند و تصور خواهید کرد که آنها جزء دسته‌ی مشتری وفادارتان هستند و باز هم به شما برای خرید مراجعه خواهند کرد و مشتریان وفادار شما هستند اما این‌طور نیست.

مشتریانی که به برنامه‌ی وفاداری شما پایبند هستند

برخی از مشتریان هستند که به تنها به برنامه‌های وفاداری شما وفادار هستند نه به محصولات و کسب‌و‌کارتان. این دسته نیز شبیه به دسته‌ی قبلی از مشتریان هستند و در اصل جزء مشتریان وفادار محسوب نمی‌شوند. این مشتریان تنها برای بهره بردن از خدماتی که برنامه‌ی وفاداریتان ارائه می‌دهد در یک فضا هستند و در اصل برای برنامه‌ی وفاداریتان مشتریان وفادار محسوب می‌شوند نه برای محصولاتتان.

 مشتریانی که تنها به برنامه‌ی وفاداری شما وفادارند

مشتریانی که از راحتی در خرید لذت می‌برند

مشتریانی هستند که از نزدیکی مسیر محل کسب‌و‌کارتان به آنها و یا قیمت پایین شما احساس رضایت دارند. این دسته از مشتریان یا با رقبای شما آشنایی ندارند و یا در کل با بازار اطلاعاتی بیگانه هستند. شما احساس می‌کنید مشتریانتان جزء دسته‌ی مشتریان وفادار هستند اما این‌طور نیست بلکه آنها بخاطر راحتی با شما از کسب‌و‌کارتان خرید می‌کنند و اگر زمانی پیش آید به کسب‌و‌کاری دیگر مراجعه خواهند کرد.

مشتریانی که به دنبال قیمت کمتری هستند

در این میان مشتریانی نیز هستند که تنها به دنبال قیمت کمتر هستند و برایشان کسب‌و‌کارها با هم تفاوتی ندارد. این دسته از بی‌وفاترین مشتریان هستند و شما به هیچ عنوان نمی‌توانید روی آنها حسابی باز کنید. این مشتریان تنها کسانی هستند که به فروش شما کمک خواهند کرد اما جزء دسته‌ی مشتریان وفادار محسوب نمی‌شوند.

مشتریانی که واقعا به کسب‌و‌کار شما پایبند هستند

این دسته از مشتریان کسانی هستند که در مرحله‌ی اول تنها کسب‌و‌کار شما برایشان مهم است و در هر موقعیت مکانی که قرار بگیرید برای خرید فقط به سمت کسب‌و‌کار شما خواهند آمد. برای این مشتریان قیمت و خدمات ارائه شده توسط شما اهمیت چندانی ندارد و کسب‌و‌کار شما را بهترین منبع برای خرید و مراجعه می‌دانند.

نتیجه :

با ارائه‌ی دسته‌هایی از مشتریان سعی بر این داشتم تا بتوانم فرق بین مشتریان را بازگو کنم و این مطلب را خاطر نشان شوم که هر مشتری در مراجعه به شما و خرید از کسب‌و‌کارتان جزء مشتریان وفادارتان نیستند و شما به عنوان صاحب کسب‌و‌کارتان باید هزینه و انرژی خود را صرف مشتریانی کنید که به مشتریان وفادار تبدیل شوند.

 برای داشتن مشتریان وفادار تلاش کنید

مطالعه در سایت مرجع

نویسنده : مارال معلم طبرسی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.