آیا میخواهید فروش خود را به طور چشمگیری افزایش دهید؟ آیا میخواهید پس از رسیدن به راهی مطمئن برای افزایش فروش تمام تلاش خود را برای وفاداری مشتریانتان هزینه کنید؟
فرض کنید شما به افزایش فروش مد نظر خود رسیدهاید و تمام مشتریانی که از شما خریداری کردهاند به مشتریان وفادار و دائمی تبدیل شدهاند. این مرحله در کسبوکار از شیرینترین زمانهای ممکن خواهد بود. با ما همراه باشید تا راه رسیدن به این مرحله از فروش را بررسی کنیم.
برای کارکنان فروش خود برنامههای تشویقی برای رساندن فروش کسبوکارتان را در نظر بگیرید. در خیلی از کسبوکارها به اصطلاح تارگت گفته میشود. تارگت و یا همان میزان سقف فروش هر یک از کارکنانتان را مشخص کنید تا هم شما بتوانید به افزایش فروش دست یابید هم کارکنانتان از فروش زیاد شما سودی ببرند. به عنوان مثال میتوانید از جوایز و یا وامهایی برای آنها استفاده کنید تا کارکنان فروش شما نیز با هیجان بیشتری به ادامهی کار ادامه دهند.
با ارسال ایمیل و یا قرار دادن کلیپهایی از محل کسبوکارتان در شبکههای اجتماعی، مشتریانتان را به آنسوی فروش محصولاتتان دعوت کنید. با این کار آنها را ناخواسته وارد بخش اعظمی از کار خود کردهاید و به آنها القا خواهید کرد که به کمک آنها نیاز دارید و روی همفکری آنها نیز سرمایهگذاری کردهاید. با ارائهی اینگونه کلیپها میتوانید از نظرات مشتریانتان نیز بهره ببرید و کارتان را به سمت بهبود و افزایش فروش هدایت کنید.
بین مشتریانی که مدام از شما خرید میکنند و مشتریانی که به صورت گذری محصولی را طلب میکنند فرق قائل باشید. این تفاوت بینمشتریان کار شما را برای ارائهی خدمات به آنها آسان میکند و میتوانید برای مشتریان وفادارتان از جوایزی نقدی و یا کارتهای هدیه استفاده کنید تا مشتریان نیز بدانند که شما به عنوان صاحب کسبوکار برای آنها ارزش قائل هستید و تفاوت بین آنها و مشتریان گذری خود قائل شدهاید. با این وجود ببشک به افزایش فروش و مشتریان وفادار خواهید رسید.
ما همه با برنامههای پاداش مشتری آشنا هستیم که بسیاری از شرکتهای بزرگ در آن حضور دارند. این برنامه میتواند تنها با ارائهی تخفیف و یا ارسال پیام تبریکی برای تولدها و مناسبتهای مختلف باشد. یا به صورت کلی میتوانید مشتریانتان را وارد برنامهای کنید که در آن نرمافزار برای هربار خرید امتیازاتی را به آنها بدهید و در پایان و زمانی که امتیازات مشتریانتان به حد نصاب رسید آنها را از جوایزی بهرهمند سازید. با این برنامهی پاداش هم به افزایش فروش و هم به افزایش مشتریان وفادارتان کمک بسزایی خواهد کرد.
حتما دیدهاید و یا شنیدهاید که برخی از کسبوکارها با خرید مشتریان از محصولاتشان نمونه و یا اشانتیونی از محصول جدید و یا محصولات دیگر را به آنها ارائه میدهند. مشتریان این نمونهها را یا خودشان و یا اطرافیانشان تست خواهند کرد و در مراجعهی بعدی علاوه بر خرید خود از محصول جدیدی که به صورت اشانتیون از شما دریافت کردهاند نیز خریداری میکنند. تصور کنید به چه میزان از افزایش فروش خواهید رسید.
مطالعه در سایت مرجع
نویسنده : مارال معلم طبرسی