فراباشگاه مشتریان امواج

امواج، باشگاهی برای همه | شبکه ارائه محصولات و اهدای جوایز

فراباشگاه مشتریان امواج

امواج، باشگاهی برای همه | شبکه ارائه محصولات و اهدای جوایز

باشگاه مشتری یا باشگاه هواداری؛ فضایی برای پاسخ به نیاز مشتریان

مصرف‌کنندگان درباره‌ی باشگاه مشتریان چه احساسی دارند؟

مصرف‌کنندگان به باشگاه مشتریان نیاز بیشتری دارند. مدیران بازاریابی دلیل اصلی رشد مشتریان وفادار را باشگاه هواداری می‌دانند و اعتقاد بر این دارند که این سیستم به مشتریان نیز کمک بسزایی می‌کند.

  طی تحقیقات انجام شده حدود 72% از مشتریانی که در باشگاه مشتری فعال هستند دسته‌ی بزرگسالان هستند. مشتریان جوان و کم سن و سال اکثرا محتاطانه‌تر عضو باشگاه وفاداری می‌شوند.

افرادی که جزء دسته‌ی بزرگسالان محسوب می‌شوند و عضو باشگاه مشتری هستند معمولا از دسته‌ی کسب‌و‌کارهای داروخانه‌ها و مواد غذایی استقبال می‌کنند.
به طور متوسط افراد جوان و کم سن و سال برای عضویت در باشگاه هواداری دلایلی منحصر به خود را دارند. یکی از آن دلایل در نظر گرفتن میزان خدمات ارائه شده توسط کسب‌و‌کار مد نظرشان است. اگر کسب‌و‌کاری که آنها دنبال می‌کنند خدماتی که باب میل آنها باشد را ارائه دهند به مشتریان وفادار آن کسب‌و‌کار تبدیل خواهند شد.
طبق مطالعات انجام شده اعضای باشگاه مشتریان به دو دسته تقسیم می‌شوند و هر یک از دسته‌ها برای هدفی خاص در این سیستم ثبت‌نام می‌کنند و به مشتریان وفادار تبدیل می‌شوند.

 باشگاه مشتری برای تمامی سنین و پاسخگوی مناسب برای مشتریان است

اعضای برنامه‌ی باشگاه مشتری برای کسب‌و‌کار ارزشمند هستند

در پاراگراف قبلی از دسته‌ها و تقسیم‌بندی افراد عضو در باشگاه هواداری صحبت کردیم اما باید این امر را خاطر نشان شوم که سنین مختلف و نوع خواسته‌های آنها هیچ تاثیری در روند کاری نخواهد داشت و همگی در اصل به دنبال یک هدف هستند آن هم دریافت خدماتی متناسب با نیازشان است. تمامی سنین با عضویت درباشگاه مشتری در یک فضای امن و مطمئن گردهم می‌آیند و این تجمع باعث افزایش فروش و افزایشمشتریان وفادار کسب‌و‌کار خواهد شد. به همین منظور است که وجود افراد را در باشگاه مشتری مهم و ارزشمند تلقی کرده‌ایم و برای کسب‌و‌کار ارزشمند می‌دانیم.
در این سیستم می‌توانید از تجربیات مشتریانتان استفاده کنید و کسب‌و‌کار خود را ارتقاء دهید. می‌توانید از این طریق به عیب و ایرادهایی که در کسب‌و‌کارتان وجود دارد را رفع کنید و به مشتریان وفادار بیشتری دست پیدا کنید.
برای برنامه‌ی باشگاه هواداری خود بیشتر هزینه کنید تا مشتریان بیشتری را بدست آورید و باشگاه مشتری کسب‌و‌کارتان زبان‌زد همه‌ی مشتریان شود و نام تجاریتان به برندی معروف تبدیل شود.

 باشگاه مشتری خود را متفاوت ارائه دهید

فراتر از ارزش چهره‌ی کسب‌و‌کارتان، برنامه‌ی باشگاه مشتری شما است

مدیران بازاریابی معمولا بیشترین زمان خود را برای تعیین میزان هزینه در باشگاه هواداری صرف می‌کنند اما طبق مطالعات انجام شده کسب‌و‌کارها بهترین و بیشترین پاسخ را از مشتریان وفادار خود و نرم‌افزار باشگاه هواداری دریافت می‌کنند. باشگاه مشتری نمادی از فعالیت‌های کلی کسب‌و‌کار محسوب می‌شود. پس بهتر است برای بهتر دیده شدن به چشم مشتریان و وفادار ماندن آنها تمام تلاش و هزینه‌ی خود را برای باشگاه مشتریانتان انجام دهید.
مشتریان را برای خود دسته‌بندی کنید. همه‌ی مشتریان سلایق یکسان ندارند پس به راحتی می‌توانید بنا به خواسته‌های آنها و تمایلاتشان خدماتی متناسب با خودشان ارائه دهید تا تفاوت باشگاه مشتری کسب‌و‌کار شما را با دیگر کسب‌و‌کاران درک کنند. شما به عنوان صاحب کسب‌و‌کارتان از متدی برای باشگاه مشتری خود استفاده کنید تا اولین انتخاب مشتریان باشید و به اطرافیان و دوستان خود نیز از شما و مزایای باشگاه هواداری کسب‌و‌کارتان سخن بگویند.

 برای باشگاه مشتری خود وقت بگذارید و هزینه کنید

مطالعه در سایت مرجع

نویسنده : مارال معلم طبرسی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.