کارتهای وفاداری در دنیای کسبوکار رقابتی امروز بسیار مهم هستند. براساس نظرسنجی از مصرفکنندگان، آنها خاطر نشان شدند که یک فروشگاه را براساس کارت وفاداری یا تخفیف قوی که ارائه میدهند انتخاب میکنند. تحقیقات محققان خارجی نشان داده است که 79 درصد از مصرفکنندگان قبل از خرید به دنبال وفاداری و پاداش بعد از خرید هستند.
کارتهای وفاداری فضایی برای مارکها ایجاد میکند تا اعتماد را به مشتریان بدهند و روابطی بین مشتریان و کسبوکار ایجاد کند، در این صورت مشتری میتواند با نام تجاری ارتباط برقرار کند.
این برنامه برای شرکتهایی که میخواهند تخفیفهای ارزشمند و مکرر ارائه دهند بهتر است. کارتهای وفاداری محبوب هستند چرا که مشتریان را در یک مکان مشابه تشویق میکنند و صاحبان کارتهای وفاداری را از افراد غیر عضو تشخیص میدهند و با ارائهی تخفیف ویژه، کوپنها و امتیازات به محصولات در ازای استفاده مکرر از کارت وفاداری مشتریان را راضی نگه میدارند.
شما ممکن است به عنوان مشتری به یک رستوران بروید و برای اولین بار غذاهای آنجا را تست کنید اگر بد باشد و یا باب میل شما نباشد دیگر به آن رستوران نخواهید رفت اما اگر از طعم و سبک پذیرایی و یا کیفیت آنجا راضی باشید بارها به آن رستوران میروید و به دوستان خود نیز پیشنهاد کیفیت خوراکیهای مکان مورد نظر را خواهید داد.حال در نظر بگیرید که از کارت وفاداری آن رستوران نیز بهره ببرید و جزء مشتریانوفادارشان قرار گیرید. بنا به مناسبتهای مختلف از تخفیفات آنجا استفاده خواهید کرد و آشنایان مشتریان نیز در زمانهای مختلف مراجعه خواهند کرد. بنابراین با همین روند وفاداری بخشی از زندگی روزمره شما میشود و به زودی الگوی رفتاری همه خواهد شد. به طور خلاصه، تأثیر کارتهای وفاداری مشتری بر کسبوکار شما گسترده است.
تمام کسبوکارها برای کسب سود به وجود میآیند. هیچ تردیدی در این واقعیت وجود ندارد که کارتهای وفاداری قوی، مشتریان فعلی شما را به صرف هزینهی بیشتر و در نهایت خرید بیشتر ترغیب میکنند.
ممکن است تاثیر کارت وفاداری در کسبوکار خیلی عملی نباشد، اما میتواند سودمندتر از بدست آوردن مشتریهای بد باشد. از آنجا که برخی از مشتریان تنها کالاهای دارای تخفیف را خریداری میکنند، بار سنگینی بر سلامت مالی شرکت شما خواهد گذاشت. اگر به مشتریان بهتر و دارای تجربیات سودآور را پاداش دهید، انگیزهی مشتریان دلسوز برای ماندن با کسبوکار شما به آرامی و به طور پیوسته کاهش مییابد. کارت وفاداری یک ابزار عالی برای انجام چنین فروشهای هدفمند است. کارتهای وفاداری برای تبدیل مشتریان هدفمند به مشتریان وفادار است. مشتریان هدفمند یا مشتریان وفادار کسانی هستند که در کسبوکار شما برای خرید وارد شدند و شما را به عنوان اولین منبع خبری از محصولات جدید، ارائهی تخفیفات مناسب و محصولات با کیفیت بالا میشناسند. شما با ارائهی کارت وفاداری به آنها نشان میدهید که برای مشتریان همراه و خوب خود هزینه صرف کردهاید و برای آنها ارزش قائل هستید. یافتن مشتریان مناسب برای کسبوکارتان بسیار مهمتر از بدست آوردن تعداد زیادی از مشتریان است. برای همین دلیل است که میتوانید از کارتهای وفاداری برای آنها استفاده کنید تا بتوانید فرقی بین مشتریانتان بگذارید و برای آن تعدادی که ارزشمند هستند هزینه کنید.
مطالعه در سایت مرجع
نویسنده : مارال معلم طبرسی