ارسال کدهای تخفیف و یا کوپن به مشتریان موجود به منظور جلب آنها برای انجام خرید مجدد از شما است. با برگزاری مسابقات مهیج میتوانید مشتریانتان را تشویق به شرکت و گرفتن جوایزی از کسبوکارتان کنید. هر زمان که از شما خریداری کنند، انگیزههای بیشتری برای مشتریان فراهم خواهید کرد. به عنوان مثال میتوانید برای مشتریانی که دوستان و آشنایان خود را به سمت کسبوکار شما میآورند جوایزی در نظر بگیرید تا برای خرید بعدی از شما و عضویت در باشگاه مشتریان کسبوکارتان تشویق شوند.
هنگامی که یک برنامه وفاداری مشتری برای کسبوکارتان ایجاد میکنید، میتوانید به مسائلی که برای شما وسوسهانگیز است مشتریان را نیز به همان سمت سوق دهید.
داشتن یک پایگاه مشتری قوی دائمی باعث ایجاد فضایی برای فروش ثابت و مشتریان همیشگی و وفادار خواهد شد. مزایای بسیاری در راهاندازی باشگاه مشتریان وجود دارد، همچنین خطراتی در هنگام اجرای یک برنامه وفاداری در کسبوکار شما هست. مزایای آن عبارتند از نگهداشتن مشتریان موجود خود و افزایش فروش.
داشتن درآمدی ثابت از این طریق کاری بسیار لذتبخش است اما خطراتی نیز ممکن است کسبوکارتان را از چرخهی فعالیت و رقابت با رقبای خود در بازار موجود تهدید کند آن هم بی برنامه بودن باشگاه مشتریان و یکنواختی آن خواهد بود. زمانی که تنها به راهاندازی باشگاه مشتریانمیپردازید و بدون هیچ روندی پیش بروید در ابتدای کار بازخوردهای روتین را دریافت خواهید کرد اما به مرور زمان شما به دیوار بسته در کسبوکار خود میرسید. همانطور که گفته شد مشاغل زیادی به وجود باشگاه مشتریان در کسبوکار خود فکر میکنند و این کار را انجام میدهند اما مشتریان همیشه به دنبال تنوع و ارائهی خدمات بیشتر از سوی کسبوکاران هستند. زمانی که کسبوکار شما جذابیتی برای مشتری نداشته باشد و از مزایایی بهره نبرند مطمئنا هدف خود را تغییر میدهند و به فضایی دیگر برای رفع نیازهای خود میپردازند.
اکثر شرکتها فکر میکنند که محصولات و خدمات آنها به دلیل ویژگیهای عالی خود به فروش میرسند بلکه اینگونه نیست.
بنا به تحقیقات انجام شده نشان داده میشود که فروش زیاد تنها به دلیل وجود محصولات با کیفیت و خدمات ویژه نیست بلکه به نوع رفتار کارمندان فروش آن مجموعه و فضاهایی که کسبوکار برای بهبود روند خرید مشتری ایجاد میکند نیز بستگی دارد. ایجاد باشگاه مشتریان با مزایای چشمگیر برای مشتریان جذابیت بیشتری دارد و به وفاداری و حفظ آنها کمک بسزایی خواهد کرد.
فروش محصولات با مزایا به این معنی است که شما با مشتریان خود شفاف هستید. این دقیقا همان چیزی است که مشتریان از شما و کسبوکارتان میخواهند.
ابتدا برای شروع شما باید طوری رفتار کنید تا مشتریان تمایل پیدا کنند که به تیم باشگاه مشتریان شما علاقهمند شوند و بپیوندند. در مراحل بعدی میتوانید با ارائهی خدمات بهتر برای آنها جلب توجه کنید و به افزایش فروش و مشتری برسید.
مطالعه در سایت مرجع
نویسنده : مارال معلم طبرسی