در بیشتر کسبوکاران، حفظ مشتری یک معاملهی بزرگ است.
اکثر مردم تنها نگران نگهداشتن مشتریان هستنداما باید به فکر حفظ و افزایش مشتری باشند. بنابراین نگهداشتن مشتریان به طور منظم بدان معنی است که بازاریابی کسبوکار نیاز به زمان و پول زیادی برای رسیدن به افزایش مشتری دارد، فراموش نکنید.
نگهداشتن مشتریان به طور منظم نیز باعث میشود تا کسبوکار شما سودآورتر باشد.
معیارهای افزایش مشتری عبارتند از چیزهایی مقادیر خرید و افزایش یا کاهش ارزش عمر مشتری.
همهی اینها شاخصهایی از موفقیت هستند، که باید به آن توجه ویژهای داشت.
شما تنها با آزمایشی از خرید مشتریان میتوانید به راحتی متوجه آن شوید که مشتری از خریدش و مراجعه به کسبوکار شما رضایت دارد یا خیر.
میتوانید با راهاندازی شبکات اجتماعی از مشتریانتان نظرسنجی کنید و از پیشنهادات و انتقادات آنها بهرهی کافی را در جهت رشد موثر کسبوکارتان استفاده کنید.
با این کار لیستی از فعالیتهای انجام شده تهیه کنید و آن را در راستای بهبود نواقص کارتان اصلاح کنید. با مشتریان خود دربارهی محصولات و کیفیت آنها و خدماتی که ارائه میدهید صحبت کنید. ممکن است مسائلی را دربارهی محصولات و کسبوکار شما ندانند و اطلاع کافی را نداشته باشند. به همین دلیل است که توضیح دادن شما یا تیم فروشتان به مشتریان باعث بهبود وضعیت کسبوکارتان خواهد شد و به افزایش مشتری شما کمک بسزایی خواهد کرد.
اگر محصول یا خدماتی که شما فروختهاید بهبود یافته باشد، یک استراتژی عمده است که میتواند شما را در ذهن مشتریان تداعی کند و باعث افزایش مشتری شود.
فرق بین کسبوکار خود و رقبایتان را بررسی کنید تا بتوانید نواقص کارتان را اصلاح کنید. به صورت مستمر این کار را انجام دهید حتی زمانی که کسبوکارتان در اوج پیشرفت قرار دارد.
برخی از کسبوکارها با روند صعودی خود این استراتژی را از یاد میبرند و یا به آن توجهی نمیکنند. در صورتی که در تمام مراحل کار باید تحقیق در مورد چگونگی روند کار و کیفیت محصولات انجام شود. حتی نظرات مشتریانتان را نیز باید با برنامه و روندی دائمی مورد بررسی قرار دهید تا بتوانید به نقطهی امن کسبوکارتان دست پیدا کنید.
تحقیق در مورد سایر کسبوکاران بحثی بسیار مهم در پیشرفت شماست تا بدانید با دیدی باز و مطلع در زمینهی کسبوکارتان حرکت کنید. زمانی که با آگاهی وارد عرصهی خرید و فروش شوید مطمئنا به افزایش مشتری، فروش و برندسازی کسبوکارتان خواهید رسید. این استراتژی رفتاری در زمینهی فعالیتتان موجب میشود تا بتوانید اخبار روز دنیا را در مورد محصولات جدیدی که وارد بازار میشوند را به گوش مشتریان برسانید و آنها نیز شما را به عنوان اولین منبع خبری بدانند و برای مطلع شدن از بازار روز دنیا تنها به شما و شبکات اجتماعی کسبوکار شما مراجعه کنند. شاید در ذهنتان بیاید که این راه تنها تلف کردن وقتتان است اما باید بگویم که این یکی از راههای موثر در پیشرفت و افزایش مشتری شما خواهد بود و موفقیت با این روش دست یافتنی خواهد بود.
مطالعه در سایت مرجع
نویسنده : مارال معلم طبرسی