بیشترین رنج سنی افرادی که در برنامهی وفاداری و باشگاه مشتریان عضو میشوند افرادی هستند که در ردهی سنی بزرگسال قرار میگیرندبرنامههای وفاداری و سیستم باشگاه مشتریان با مرور زمان به صورت تکامل یافتهای رشد کرده است و پیشرفت چشمگیری داشته است. این سیستمها به طور فزایندهای تبدیل به یک سلاح برای صاحبان کسبوکار برای حفظ مشتریان موجود خود میشوند.
فناوری به سرعت در هر منطقه از زندگی ما گمراه خواهند شد و برنامههای پاداش استثنایی نخواهند بود. ظهور رایانه، توانایی کسبوکار را برای ذخیرهی دادههای بزرگ تغییر داده است. برنامههای پاداش الکترونیکی و باشگاه مشتریان به صاحبان کسبوکار و همچنین مشتریان سود می رساند. صاحبان کسبوکار میتوانند از این سیستمها برای جمعآوری اطلاعات مشتری، پیگیری فروش و نگهداشتن مشتریان خود استفاده کنند. این مقاله به دنبال بررسی باشگاه مشتریان است که برنامههای وفاداری، آنها را آغاز کرده و چگونه کار میکنند.
برنامههای وفاداری، برنامههای پاداشهایی است که توسط صاحبان کسبوکار ایجاد شده است تا مشتریان را به عقب برگردانند. این برنامهها در کسبوکارهایی که مشتریان خریدهای مکرر دارند بسیار محبوب هستند. هر برنامهی پاداش برای شرکتی که آن را پیاده سازی میکند، منحصر به فرد است، اما همهی برنامههای وفاداری و باشگاه مشتریان برای چند هدف مشخص کار میکنند: مشتریان بیشتری در استقرار کسبوکار خود، پاداشهای بیشتری دریافت کنند و انگیزهی بیشتری برای بازگرداندن و ادامه خرید آنها در محل کسبوکار محیا کنند.
به طور معمول باشگاه مشتریان به مشتریان نیاز دارند تا برخی از اطلاعات شخصی (نام، آدرس، و غیره) را به دست بیاورند. در عوض، آنها یک کارت عضویت، شماره و یا کد دسترسی مجزا صادر میکنند تا مشتریان بتوانند مزایای خود را دریافت کنند. همانطور که قبلا گفته شد، برنامههای پاداش الکترونیکی مدرن به طور خاص به صاحبان کسبوکار سود میرساند، زیرا میتوانند بخش بزرگی از اطلاعات مشتری که قبلا استفاده نشده را استخراج کنند.
نتیجه:
برای صاحبان کسبوکار داشتن و حفظ مشتریان وفادار بحث مهمی است که با برقراری باشگاه مشتریان میخواهند به این امر دست پیدا کنند. نه تنها نگهداشتن مشتریان موجود در حدود 5 تا 25 برابر ارزانتر و راحتتر از دستیابی به مشتریان جدید است. پیادهسازی یک برنامهی وفاداری محکم نه تنها یک راه مهم برای شما به عنوان صاحب کسبوکار است تا اطمینان حاصل کنید که مشتریان شما در حال بازگشت به شما هستند بلکه یک شاخص مهم برای نرخ کسبوکار شما است. مهم است قبل از اتخاذ هر راهحل وفاداری برای شرکت خود تحقیقاتی را انجام دهید چون امروزه باشگاه مشتریان و برنامههای وفاداری در حال پیشرفت به سمت روندی سودمند است. مشتری وفادارتان میتواند در حال بازگشت به کسبوکار شما و یا گسترش تبلیغات رایگان در مورد برند شما از طریق دهان باشد. این یکی از موثرترین راههای تبلیغات است که مشتریان در این بحث تاثیر بسزایی خواهند داشت. شما برای بدست آوردن چنین مشتریانی تنها میتوانید از راه عضویت آنها در باشگاه مشتریان اقدام کنید و برای آنها مزایا و خدمات خاصی را در نظر بگیرید تا برای همیشه از وجود مشتریان وفادارتان بهره ببرید و به موفقیت در کسبوکار خود دست یابید.
مطالعه در سایت مرجع
نویسنده : مارال معلم طبرسی