مهم نیست که اندازهی کسبوکار شما چه مقدار است. مشتری وفادار برای تمامی کسبوکارها فوقالعاده مهم است. مشتری وفادار بیش از 67 درصد بیشتر از مشتریان جدید به صرفه است. علاوه بر این، جذب مشتریان جدید بسیار هزینهبرتر از حفظ مشتری وفادار است. ایجاد کمپینهای تبلیغاتی راهی موثر در افزایش مشتری وفادار در کسبوکار است.
ارتباط مکرر با مشتری وفادار، کسبوکارتان را در ذهن آنها نگه میدارد و به شما اجازه میدهد اطلاعات مهم را به آنها منتقل کند.
زمان خود را برای تنظیم یک پایگاه داده با اطلاعات تماس مانند آدرس ایمیل، آدرس پستی یا شمارهی تلفن بگذارید. سپس میتوانید یادآوریهای دوستانه، تبریک تولد، یا یک خبرنامه ماهانه را برای مشتریان خود ارسال کنید.
رسانههای اجتماعی راه دیگری برای برقراری ارتباط با مشتری وفادار خود تقریبا است. فراموش نکنید که پیامهایی را که سرگرمکننده و یا اطلاعات مفید هستند را به سمت مشتریان خود پرتاب کنید.
یکی از بهترین و شاید یکی از ارزانترین راههای پاداش مشتری وفادار این است. با ایجاد یک سیستم پاداش برای وفادارترین مشتریانتان، کسبوکار شما نه تنها آنها را تشویق به ماندن میکند بلکه شما انگیزهای برای مشتریان دیگر نیز به منظور تلاش برای رسیدن به این وضعیت میدهید.
برخی از کسبوکارهای خارج از کشور وجود دارند که فصلی هستند و در طی دورههای زمانی خاصی در جریان نقدینگی قرار دارند. به عنوان مثال، یک فروشگاه لباس عروسی معمولا بیشترین فروش خود را در طول ماههای تابستان، زمانی که عروسی در حال چرخش است و رونق زیادی دارد دریافت میکند.
یک فروشگاه تصمیم به ارائهی یک طرح پرداخت میکند که از طریق آن مشتریان میتوانند شروع به خرید در زمستان کنند و کمی قبل از ماه عروسی خود پرداخت را انجام دهند.
این طرح به این دلیل مفید است که به مشتریان کمک میکند تا با دادن پرداختهای ماهیانه قابل کنترل کسبوکار هم نقدینگی شرکت در جریان خواهد بود و هم بنا به حال مشتریان میتوانید مشتری وفادار جذب کنید. در واقع، مشتریان بسیار خوشحال میشوند که اغلب فروشگاهها را به دیگران نیز پیشنهاد کنند و در اینصورت کسبوکار شاهد افزایش تقریبا 400 درصدی در کل فروش خود خواهد بود.
مشتریان به یاد میآورند هنگامی که به خوبی با آنها رفتار میشود و به یاد میآورند هنگامی که به آنها خدمات بدی ارائه میشود. در هر صورت، آنها معمولا به دوستان و خانواده خود میگویند و این میتواند به معنی موفقیت کسبوکار به شمار برود.
در جامعهی فنآوری پیشرفتهی ما با وجود پیامهای متنی و ایمیل، هنوز هم برخی از کسبوکارها توانایی ارتباط برقرار کردن با دیگر مشتریان را ندارند. هر کسبوکار میتواند به حس ناامیدی در این زمینه و جذب مشتری وفادار برسد. به همین دلیل مهم است که به یاد داشته باشید در حالی که سیستمهای تلفن خودکار ممکن است صرفهجویی در هزینه باشد اما نمایندگان خدمات فروش آموزشدیده به شدت میتواند تاثیر بسزایی در خدماترسانی به مشتری وفادار داشته باشد.
نتیجهگیری :
فراباشگاه امواج پایگاهی است تا خدماتی مفید و موثر برای مشتریان وفادار خود ارائه دهد. این فراباشگاه با ایجاد کمپینهای تبلیغاتی در پی اطلاعرسانی به کسبوکارهای مختلف با زمینههای کاری متفاوت است تا مشتریان بیشتری را به کسبوکارها معرفی کند. برای همین منظورفراباشگاه امواج به مناسبت روز پرستار کمپینی تشکیل داده است تا جمعیت عظیم پرستاران عزیز را به کسبوکاران مختلف با درصد تخفیفاتی که آنها ارائه خواهند داد معرفی کند و بستری مطمئن در زمینهی خدماترسانی به مشتریان وفادار خود باشد.
مطالعه در سایت مرجع
نویسنده : مارال معلم طبرسی