یکی از راههایی که برای رسیدن به افزایش فروش موثر است شرکت در کمپینهای تبلیغاتی است. کمپین باعث میشود تا مشتریان بیشتری به کسبوکار شما سر بزنند و با شما و محصولاتتان آشنا شوند. هرچه دایرهی مشتریان شما بیشتر شود قطعا کسبوکارتان با رونق بیشتر و افزایش فروش روبرو خواهید شد.
شما در کسبوکارتان در مقابل مشتریان و خریدارانتان وظایفی را بر عهده دارید.. کارکنان اغلب بسیار زیاد برای بدست آوردن افزایش فروش تلاش بسزایی میکنند اما شما به عنوان صاحب کسبوکارتان باید کارکنان خود را آموزش دهید که هیچ وظیفهای مهم نیست جز اینکه به مشتریان خدماتی مفید و موثر ارائه دهید و آنها بدانند که به چه صورت باید با مشتریان وفادار و همیشگی رفتاری معقول داشته باشند تا افزایش فروش چشمگیری داشته باشید.
قبلا گفته بودیم مهمترین مهارت در یک فروشنده، توانایی برقراری ارتباط با مشتری است، اما این بدین منظور نیست که به اصطلاح مشتریان خود را سوال پیچ کنید بلکه باید تنها به صورت متعادلی با مشتریان تعامل ایجاد کنند تا مشتریان نیز بتوانند به راحتی به محصول مورد نظر خود برسند. مشتری از سوالات زیادی که گاها فروشندگان میپرسند کلافه میشوند و به ناچار تنها برای فرار از دست فروشندگان به کسبوکار دیگری مراجعه میکنند که این خود عاملی است تا از افزایش فروش شما جلوگیری کند.
بسیاری از مشاوران فروش میگویند شروع به فروش نکنید تا زمانی که مشتریان نه میگویند. در اصل فروشندگان میدانند که محصولات را چگونه به فروش برسانند اما زمان نه گفتن مشتریان باید خود را جای مشتریان بگذارند تا دلیل نه گفتن آنها را به محصولات و خرید آنها بدانند. درک این موضوع تاثیر بسزایی در رسیدن کسبوکار به افزایش فروش دارد.
محصولات زیادی وجود دارند که ممکن است برایتان مهم نباشند. اما شما باید راههایی برای نگاه کردن به این موضوع داشته باشید که چگونه دیگران، ممکن است این محصولات را مصرف کنند و از آن برای بهبود زندگی خود استفاده کنند. پس بهتر است تنها با سلیقهی خود محصولاتی را وارد کسبوکارتان نکنید بلکه به تمامی سلایق فکر کنید و سطح طبقاتی و سطح بودجهی مشتریانتان را بسنجید و سپس برای ارائهی محصولاتاقدام کنید. ارائهی محصولات متناسب با سلیقههای متفاوت کسبوکارتان را به صورت چشمگیری به افزایش فروش نزدیک میکند.
در مقابل خریداران یا مشتریانتان با ایستادن مستقیم در مقابل آنها صحبت نکنید، آنها احساس بدی از این حالت خواهند کرد. روانشناسی فروش نشان میدهد بهترین راه برای افزایش فروش این است که در کنار مشتریان بایستید و با آنها به صحبت کردن و راهنمایی در مورد محصولات بپردازید.
نتیجه :
فراباشگاه امواج راهنماییهایی برای صاحبین کسبوکار و مشاغل به منظور رسیدن به افزایش فروش و پیشرفت کلی در زمینهی حرفهای مشاغل ارائه میدهد. به همین منظور کمپینی برای روز پرستار تشکیل داده است و کسبوکارهای مختلفی را در این کمپین عضو کرده است تا مشاغل بتوانند به افزایش فروش، افزایش مشتری و پیشرفت کلی در زمینهی کاری خود دست پیدا کنند.
مطالعه در سایت مرجع
نویسنده : مارال معلم طبرسی