ارائهی خدمات به مشتریان خوب و وفادار کلیدی برای رسیدن به افزایش مشتری و ساختن کسبوکار شماست. مشتریانی که خدمات عالی دریافت میکنند، بازگشت به کسبوکار شما را تکرار میکنند. پس از دریافت خدمات خوب، قطعا اکثر مشتریانی که از شما برای اولین بار خرید کردهاند بازمیگردند و این روند به افزایش مشتری تبدیل خواهد شد.
ارائهی خدمات بد به مشتریان بسیار برای کسبوکار مضر است و این اتفاق از سایر مسائل در کسبوکار اهمیت بیشتری دارد. بیش از 95 درصد از مشتریان ناراضی هرگز شکایت نمیکنند و کسانی که در مورد کسبوکاری شکایت دارند، در مورد تجربهی بدشان حداقل به 15 نفر میگویند و این بدترین اتفاق ممکن در کسبوکار است.
به موقع به شکایات پاسخ دهید. رسیدگی به شکایات را به طرز شایستهای انجام دهید که با احترام مشتریان روبرو شوید و این عمل شما باعثافزایش مشتری در کسبوکارتان شود.
با توجه به اینکه مشتریان بیشتر به شکایتهای خود در شبکات اجتماعی رجوع میکنند، توجه به رسانههای اجتماعی بسیار مهم است. بنابراین میتوانید یک تجربهی بد را به یکی از بهترین اتفاقهای کسبوکارتان تبدیل کنید.
81 درصد از مشتریان بیشتر به دنبال کسبوکاری هستند که شامل خدمات پس از خرید خوبی باشند. تلاش برای افزایش مشتری میتواند سود فروش کسبوکار شما را تا 125 درصد افزایش دهد. شرکتهایی که خدمات مشتری را اولویتبندی میکنند، سودشان 60 درصد بیشتر از رقبای دیگر است.
نود و شش درصد از مشتریان ناراضی شکایت نمیکنند، در حالی که 91 درصد به سادگی به کسبوکارتان بازگشت نخواهند داشت. این نارضایتی باعث میشود تا مشتریان فعلی خود را نیز از دست بدهید. خلاصهای را در مورد خدمات اشتباه توضیح دادیم تا بتوانید به میزان اهمیت خدمات مناسب به مشتریان پی ببرید و به فکر ارائهی بهترین خدمات به مشتریانتان باشید.
زمانی که شما به عنوان صاحب کسبوکار خدماتی مناسب به مشتریان ارائه دهید میتوانید به راحتی بازخوردهای مثبت دریافت کنید و به موفقیت دست یابید. شما با قرار دادن خدمات مناسب به مشتریانتان هم به آنها و نیازهایشان احترام میگذارید و هم میتوانید مشتریان بیشتری را برای ارائهی خدمات مفید و منحصربهفرد به سمت کسبوکارتان جذب کنید. همانطور که در قبل اشاره کردیم بسیاری از مشتریانبه دنبال کسبوکارهایی هستند که خدمات به مشتریانشان ارائه میدهند. سعی کنید حتی اگر کسبوکارتان در بهترین شرایط خود به سر میبرد و یا از محصولات با کیفیت بالا نیز بهرهمند هستید باز هم خدماتی هرچند کم به مشتریانتان ارائه دهید تا به افزایش مشتری در ابعاد بزرگتر برسید.
نتیجه:
فراباشگاه امواج برای رسیدن کسبوکارها به افزایش مشتری و در نهایت رسیدن به موفقیت بیشتر کمپینی تحت عنوان کمپین روز پرستار تشکیل داده است تا بتواند بستری مطمئن برای مشتریان خود ایجاد کند. فراباشگاه امواج با در نظر گرفتن نیاز روزمرهی قشر پرستار از کسبوکارهای مختلف دعوت به عمل آورده است تا بتوانند با تخفیف بیشتری به اجناس با کیفیت دست یابند و آنها را به مشتریان وفادار تبدیل کند.
مطالعه در سایت مرجع
نویسنده : مارال معلم طبرسی