طبق آمارهای دریافت شده شرکت تحقیقاتی گزارش داد که 79 درصد از مشتریان طی یک هفته از خدمات ضعیفی که کسبوکاری ارائه میدهد، رضایت خود را از دست میدهند. در ذهن داشته باشید که چگونه کسبوکارها میتوانند مشتری وفادار خود را که احساسات آنها به طور مداوم تغییر میکند را تقویت کنند و مصرفکنندگان گزینههای بیشتری نسبت به گذشته داشته باشند تا بتوانند پول خود را صرف خرید از کسبوکار شما کنند.
همانطور که گفته شد برای حفظ مشتری وفادار ضروری است. ارائهی خدماتی متفاوت همچون ایجاد کمپینهای تبلیغاتی کسبوکار را کمک بسزایی در بدست آوردن مشتری وفادار میکند. زمانی که کسبوکاری کمپینی راهاندازی میکند مشتریان نیز میتوانند از خدمات و تخفیفاتی بهره ببرند که برایشان جذابیت خاصی دارد.
تلاش کسبوکار برای بدست آوردن مشتری وفادار دارای چندین مزایا است که با هم بررسی میکنیم. زمانی که کسبوکاری برای مشتریان خود ارزش قائل میشود و به برنامهریزی برای ارائهی خدمات به آنها میپردازد میتوان قطع به یقین گفت که جمعیت زیادی از مشتریان به سمت آنها خواهند آمد و برای مدتی طولانی به عنوان مشتری وفادار در کسبوکار حضور خواهند داشت. ایجاد زمینهای مناسب برای خریدهای روزانه، ارائهی تخفیفات فصلی و یا تنوع در محصولات با فواصل کوتاهمدت نشانههای کسبوکاری موفق است که نه تنها به دنبال افزایش فروش در کسبوکار خود است بلکه برای بدست آوردن مشتری وفادار و افزایش مشتری نیز تلاش خود را میکند. برنامههای وفاداری به افزایش طول عمر مشتری وفادار کمک بسزایی میکند و باعث پیشرفت کسبوکار خواهد شد.
امروزه برنامههای وفاداری مختلفی وجود دارد که بسیاری از شرکتهای کوچک هنوز از کارتهای پانچ شده برای بازدیدکنندگان مکرر خود استفاده میکنند در حالیکه بیشتر کسبوکارها به تکنولوژی وابستگی دارند و معتقدند که به آنها کمک میکند و وفاداری مشتریانش را مدیریت میکند. به هر حال در اکثر کسبوکارها هدف یکسان است.
برخی از کسبوکارها از تعداد زیادی مشتری وفادار برخوردار هستند اما زمانی که از آنها پرسیده میشود که برای مشتریان وفادار خود چه خدماتی را در نظر گرفتهاید دچار سردرگمی میشوند. در اصل تعدادی از مشاغل با اصطلاح مشتری وفادار آشنایی ندارند و آنها را به چشم مشتریان همیشگی خود میبینند. اما باید گفت که معنای مشتریان همیشگی همان مشتری وفادار است که با این اصطلاح آشنایی کافی را ندارند.
نتیجه:
فراباشگاه امواج به منظور فراهم کردن بستری مناسب برای مشتری وفادار در کسبوکارها کمپینی تحت عنوان کمپین روز پرستار تشکیل داده است تا جمعیت کثیری را به سمت کسبوکاران مختلف هدایت کند. با ایجاد این کمپین هم مشتری وفادار برای کسبوکاران جذب میکند و هم به افزایش فروش مشاغل کمک بسزایی خواهد کرد. کسبوکاران با ارائهی خدمات ویژه و تخفیفات مناسبتی میتوانند علاوه بر جذب و ترغیب مشتریان به خرید از اجناس و محصولاتشان به مشتری وفادار دست پیدا کنند و به افزایش فروش، افزایش مشتری و کسب درآمد بالا در زمینهی کاری خود برسند. فراباشگاه امواج قصد دارد مشتریان وفادار را به کسبوکارها معرفی و با آنها آشنا سازد تا بتوانند مشتریان نیازهای خود را از راههای سادهتری برطرف سازند و به پیشرفت در کسبوکار خود دست پیدا کنند.
مطالعه در سایت مرجع
نویسنده : مارال معلم طبرسی