در ابتدای کار لیستی از تمام فعالیتهایی که در ذهن دارید و قصد انجام آنها را در آینده خواهید داشت تهیه کنید. این کار باعث میشود تا بدانید که چه کارهایی را برای انجام دادن دارید و هدف کلی مشخص میشود. بازار رقبا را بسنجید و مشتریان کلی محصولاتتان را محک بزنید. قصد از این کار این است که شما مشتریان و رنج سنی مراجعهکنندگانتان را درک خواهید کرد. متناسب با رنج سنی و جنسیت و علایق مشتریان محصولاتی را وارد کسبوکارتان کنید که یقینا منجر به فروش شود.
وبسایتی برای کسبوکارتان تشکیل دهید تا از آن طریق محصولاتتان را تبلیغ و به نمایش بگذارید. از شبکات اجتماعی برای ارتباط با مشتریانتان بپردازید و به سوالات آنها در اسرع وقت پاسخ دهید. تمامی این کارها منجر به نه تنها جذب مشتری در کسبوکار، بلکه منجر بهافزایش مشتری خواهد شد.
هرگز برای شروع کار از نیروهای بیرونی برای فروش محصولاتتان استفاده نکنید. برای استارت کار فروش خودتان شروع کنید. به آن صورت که کسبوکاران موفق در حال فعالیت هستند و خود در سر دارید فروش را آغاز کنید. این روند را تا زمانی ادامه دهید که مشتریان ثابت خود را بدست آوردهاید و کسبوکار و محصولاتتان را اکثریت مردم شناختهاند. پس از گذشت مدت زمانی از استارت کسبوکارتان و با شلوغ شدن اوضاع، حالا میتوانید از چندین نیرو برای فروش محصولاتتان استفاده کنید. اما اشتباه نکنید، از ابتدا نباید کار فروش را بدست آنها بسپارید بلکه باید مدت زمان کوتاهی را به آنها آموزش دهید و کار را با کمک نیروهای فروشتان استفاده کنید. از این به بعد شما به عنوان صاحب کسبوکارتان باید در انتظار افزایش مشتری باشید و اگر به آن نرسیدید به دنبال مشکل کارتان بگردید.
نگران نباشید. حتی اگر به افزایش مشتری پس از مدت زمانی هرچند طولانی نرسیدید دست از تلاش برندارید و به دنبال راهحل باشید. راهحلهای موجود در کسبوکارتان، بررسی نوع رفتار فروشندگان، نوع خدمات ارائه شده به مشتریان و کیفیت و قیمت محصولاتی است که به آنها ارائه میدهید است. با بررسی تمام این پارامترها میتوانید در راه رسیدن به افزایش مشتری قدم بردارید.
مشتریان فعلی کسبوکارتان، تنها با دریافت خدمات عالی از کسبوکارتان و کیفیت محصولات، کسبوکار شما را به دوستان و آشنایانشان پیشنهاد میدهند و از خرید و مراجعه به شما رضایت لازم را دارند. در صورتی که مشتریان فعلی شما از کسبوکارتان رضایت داشته باشند قطعا به رسیدن شما در راه افزایش مشتری کمک بسزایی خواهند کرد اما اگر از کوچکترین مسئله در کسبوکارتان نارضایتی داشته باشند اصلا برای رسیدن به افزایش مشتری تلاش نکنید چون بیهوده است. شاید سوال برایتان مطرح شود که چرا تلاش در این موقعیت برای رسیدن به افزایش مشتری بیهوده است؟ پاسخ اینجاست. زمانی که مشتریان فعلی شما از کسبوکارتان رضایت ندارند اول برای جذب نظرات مثبت آنها تلاش کنید. شما با جذب رضایت آنها میتوانید به افزایش مشتری برسید چون آنها خود یکی از عوامل افزایش مشتری کسبوکارتان هستند.
نتیجه:
فراباشگاه امواج برای رسیدن کسبوکارها به افزایش مشتری کمپینی تحت عنوان کمپین روز پرستار تشکیل داده است تا مشتریان بیشتری را به سمت کسبوکاران متفاوتی با درصد خریدهای مختلف جذب کنند و از این طریق علاوه بر افزایش مشتری به مشتریان وفادار نیز دسترسی داشته باشند.
مطالعه در سایت مرجع
نویسنده : مارال معلم طبرسی