اکثر شرکتهای سراسر کشور از کارت وفاداری استفاده میکنند. این کسبوکارها اهمیت حفظ مشتریان موجود خود را درک کردهاند و تصمیم گرفتهاند که یک سیستم خاص را برای ایجاد وفاداری مشتری به کار ببرند. در حالی که ویژگی هر برنامه ممکن است متفاوت باشد. برنامهی وفاداری یک سیستم بازاریابی است که توسط یک کسبوکار تأسیس شده است که به خرید و رفتار مشتریان پاداش میبخشد. به این ترتیب خواست مشتری برای وفاداری به این شرکت افزایش خواهد یافت. یک برنامهی وفاداری ممکن است اعتبار فروشگاه، جوایز و یا هر مزیت دیگری که موجب وفاداری مشتری میشود، ارائه دهد.
البته سایر تلاشهای بازاریابی و برنامهی وفاداری که به خوبی طراحی شده، نیازمند منابع مفید است که ممکن است در حال حاضر به سایر تلاشها اختصاص داده شود. اگر هنوز برنامهی وفاداری خود را در استراتژی بازاریابی کسبوکارتان اجرا نکنید یا در مورد اثربخشی آن مطمئن نباشید، به چند دلیل زیر توجه کنید که چرا ارائهی کارت وفاداری ممکن است یک گزینهی ارزشمند برای کسبوکار شما باشد.
هنگامی که برخی از بازاریابان به برنامههای وفاداری فکر میکنند، تصور میکنند که بخش بزرگی از منابع موجود در برنامهای قرار دارند که ممکن است نتواند موفقیت را ببیند.
با این حال، دنبال کردن مشتریان جدید هزینهی اصلی واقعی کسبوکار است. معمولا کسبوکارها ارائهی کارت وفاداری به مشتریان را هزینهی اضافی میدانند در صورتی که اصلا اینطور نیست. زمانی که مشتری به سمت کسبوکار شما جذب میشوند و به شما وفادار هستند شما نیز برای جبران وفاداری آنها خدماتی ارائه دهید تا مشتریان به درک وفاداری شما پی ببرند. کارت وفاداری باعث میشود تا مشتریان نیز بتوانند از خدمات کسبوکار شما بهرهمند شوند.
بازاریابان و صاحبان کسبوکار از برنامههای وفاداری لذت میبرند زیرا آنها توانایی حفظ مشتری را با یک عملیات خاص دارند. مشتریان از برنامههای وفاداری قدردانی میکنند زیرا انگیزهی بیشتری برای خرید را فراهم میکنند و با پاداشهایی که با خرید بیشتر افزایش مییابد باعث رسیدن به افزایش فروش خواهد شد.
با استفاده از یک برنامهی پاداش وفاداری در استراتژی بازاریابی به شما امکان دسترسی به بخش بزرگتری از مشتری وفادار را میدهد. مهم است که اشاره شود همهی برنامههای وفاداری یکسان نیستند.
برنامهی پاداش و کارت وفاداری کسبوکار شما میتواند مشتریان را برای خرید بیشتر در یک زمان معین جذب کند، اما تنها در صورتی که انگیزههایی که به آنها ارائه میدهید ارزش آن را داشته باشند که مشتریان را به سمت کسبوکارتان بکشد.
نتیجه:
فراباشگاه امواج برای ارائهی خدمات بهتر به مشتریان کمپینی تحت عنوان کمپین روز پرستار تشکیل داده است تا بتواند به جامعهی عظیم پرستاری توسط کسبوکاران متفاوت خدماتی از قبیل تخفیف به آنها ارائه دهد. فراباشگاه امواج برای رسیدن کسبوکارها به مشتریان وفادار فضایی ایجاد کرده است تا هم مشتریان بتوانند نیازهای خود را به راحتی برطرف کنند و هم کسبوکارهای متفاوت به مشتریان بیشتر و افزایش فروش دست یابند. با ارائهی خدمات بیشتر و کارت وفاداری به مشتریان قطعا به فواید آنها نیز دسترسی خواهید داشت.
مطالعه در سایت مرجع
نویسنده : مارال معلم طبرسی