فراباشگاه مشتریان امواج

امواج، باشگاهی برای همه | شبکه ارائه محصولات و اهدای جوایز

فراباشگاه مشتریان امواج

امواج، باشگاهی برای همه | شبکه ارائه محصولات و اهدای جوایز

حفظ مشتری یکی از دلایل پیشرفت کسب‌و‌کار است

حفظ مشتری چیست؟

تعریفی به صورت خلاصه از حفظ مشتری

حفظ مشتری اشاره به فعالیت‌ها و اقدامات شرکت‌ها و کسب‌و‌کارهایی است که برای کاهش تعداد نقص‌ها در امور مشتری می‌پردازند.   هدف از برنامه‌های نگهداری و حفظ مشتری این است که به کسب‌و‌کارها کمک کند تا به مشتریان بیشتری دست یابند و از طریق برنامه‌های وفاداری آنها را حفظ کنند و آنها را به مشتریان وفادار تبدیل کنند. مهم است به یاد داشته باشید که حفظ مشتری توسط اولین تماس با مشتری آغاز می‌شود و در تمام طول عمر رابطه‌ی مشتری با کسب‌و‌کار ادامه می‌یابد.

اکثر شرکت‌ها به صورت سنتی برای حفظ مشتری پول بیشتری را صرف می‌کنند، زیرا این روش را به عنوان یک راه سریع و موثر برای افزایش درآمد، می‌دانند. این روش اغلب سریع‌تر است و به طور متوسط هزینه‌ها تا هفت برابر کمتر از هزینه برای جذب مشتری جدید است. فروش به مشتریانی که با آنها ارتباط داشته‌اید، اغلب روش موثری در افزایش درآمد است.
کسب‌و‌کارهایی که تمرکز خود را بر روی حفظ مشتری قرار می‌دهند، اغلب آن را یک فرآیند کارآمدتر می‌دانند زیرا بازاریابی برای مشتریانی است که قبلا علاقه‌مند به محصولات کسب‌و‌کار شما شده‌اند. به این ترتیب تجارب خریدشان را با کسب‌و‌کار آسان‌تر می‌کنند .

 با استرتژی‌های بازاریابی مشتریانتان را تبدیل به سودآوری کنید

چگونه کسب‌و‌کار برای حفظ مشتری تلاش کند تا به موفقیت برسد؟

بدیهی است، کسب‌و‌کارها باید بر روی حفظ مشتری تمرکز کنند. مهم‌تر از همه این است که شرکت‌ها دریابند که سودآوری توسط مشتریانش در طول دوره‌ی حضورش حفظ شده و افزایش می‌یابد. بنابراین استفاده از استراتژی‌های حفظ مشتری، استفاده ارزشمند از منابع شرکت است. ما برخی از استراتژی‌ها و تکنیک‌های نگهداری مشتری موفق را جمع‌آوری کرده‌ایم و برای راحتی شما آنها را خلاصه‌وار مطرح خواهیم کرد.

 چه تلاش‌هایی برای رسیدن به حفظ مشتری الزامی است

روابطی برای ایجاد اعتماد بین کسب‌و‌کارتان و مشتریان تنظیم کنید

ایجاد روابط با مشتریان به شیوه‌ای که اعتماد را افزایش دهد تنظیم کنید. این کار را از طریق ارزش‌های مشترک بین مشتری و کسب‌و‌کارتان و تقویت روابطتان با مشتری انجام دهید. سعی کنید این احساس را به آنها بدهید که نظرات و پیشنهادات مشتریانتان برای شما و کسب‌و‌کارتان حائز اهمیت بوده و بر روی سلایق آنها محصولات خود را دسته‌بندی و طبقه‌بندی می‌کنید. با این روش حس اعتماد و اطمینان بین شما و مشتری افزایش خواهد یافت.

استفاده از رسانه‌های اجتماعی برای ایجاد روابط بهتر و حفظ مشتری

با استفاده از شبکات اجتماعی برای برقراری ارتباط با مشتریان خود و به اشتراک‌گذاری تجربیات مشتریان با شرکت شما زمینه‌ای فراهم کنید تا بتوانند آزادانه نظرات و انتقادات خود را بروز دهند و شما نیز به عنوان صاحب کسب‌و‌کار خود بتوانید مسیر رشد و موفقیت را طی کنید. از طریق رسانه‌های اجتماعی به مشتریانی که نظرات و پیشنهادات مفیدی برای پیشرفت کسب‌و‌کارتان ابراز می‌کنند جوایزی در نظر بگیرید تا آنها نیز به وجد بیایند. با این روش شما تیری به دو هدف خواهید زد. هم تغییراتی مفید برای کسب‌و‌کارتان ایجاد کرده‌اید و هم برای حفظ مشتری کسب‌و‌کارتان قدمی مثبت برداشته‌اید.

 دست مشتریانتان را در رسانه‌های اجتماعی برای اظهار نظراتشان باز بذارید

نتیجه:

فراباشگاه امواج برای رسیدن کسب‌و‌کارهای مختلف به افزایش مشتری، افزایش فروش، مشتریان وفادار و حفظ مشتری کمپینی تحت عنوان کمپین روز پرستار تشکیل داده است تا مشتریان نیز بتوانند با دریافت تخفیفات درصدی به رفع نیازهایشان بپردازند.

مطالعه در سایت مرجع

نویسنده : مارال معلم طبرسی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.