کارت وفاداری میتواند یک راه بسیار مفید برای صرفهجویی در خرید مشتریان باشد.
با توجه به تحقیقات انجام شده، اکثر مشتریان در جهان برای داشتن کارت وفاداری در کیف پول خود در تلاش هستند، در حالیکه یکی از کمترین احتمالات استفاده از آنها است. کسبوکارها به طور معمول کارت وفاداری ارائه میدهند اما تفاوت آنها در ارائهی خدماتی است که همراه با آن کارت به مشتریان عرضه میگردد.
برنامه وفاداری مشتری یک برنامه است که توسط کسبوکار اجرا میشود و مزایایی برای مشتریان وفادار به همراه میآورد. این مزایا ممکن است به صورت تخفیف، محصولات رایگان یا سایر خدمات مانند ارسال رایگان باشد. کارت وفاداری برای مشتریانی که به صورت منظم از یک کسبوکار خرید میکنند، تشویقی برای مراجعهی مجدد آنهاست.
برنامههای وفاداری دو هدف اصلی را در بر دارند. به مشتریان برای وفاداری به کسبوکار پاداش ارائه داده میشود. شرکتها میتوانند خریدهای متفرقه را ارزیابی کنند و برای این دسته از مشتریان متناسب با میزان خریدشان نیز پاداش ارائه دهند. این روش برای جذب مشتریوفادار و بازگشت مشتریان و خرید مجدد آنها تاثیر بسزایی دارد.
برنامهی پاداش استارباکس به صورت پیش فرض است و به عنوان مثال برای شما آوردهایم که چگونه یک نام تجاری میتواند مشتریان را از طریق پیشنهادات تعاملی حفظ کند. این برنامه مانند هر برنامهی پاداش دیگری عمل میکند. این برند خود را از دیگر سیستمهای وفاداری جدا میکند.
برای کسانی که از تمامی خدمات موجود در زمان عضویت خود استفاده میکنند، مزایا اغلب میتواند هزینههای بیش از حد کسبوکار را بالا ببرد. این سیستم در مورد کسبوکارهایی که مشتریهای وفادار دارند به کار میرود و از آنجا که گرانتر بودن هزینهی بدست آوردن مشتری جدیداز فروش، بیشتر است، ایجاد یک پیوند وفاداری برای ارزش افزوده مناسب به صرفهتر است. هنگامی که کارت وفاداری در کسبوکار به درستی اجرا میشود، مشتریان فعلی با کمترین هزینهها و روشهای بازاریابی سنتی کمک میکنند تا مشتریان جدید را جذب کنید.
خلاصهای از تاثیر کارت وفاداری در کسبوکار آوردیم تا بدانید که در همهی موقعیتها کارت وفاداری پاسخی مناسب برای ارائهی خدمات به مشتریان نیست. کارت وفاداری اگر در کسبوکار به صورت برنامهریزی شده و موثر پیش گرفته نشود قطعا میتواند برای کسبوکار مخرب باشد و هزینهی بیشتری را در بر بگیرد. پس برای ارائهی کارت وفاداری به مشتریان از شرکتهای بزرگی همچون استارباکس میتوانید الگوبرداری کنید و نحوهی خدمات آنها را بررسی کنید تا بتوانید در راه مثبت از آن استفاده کنید.
نتیجه:
فراباشگاه امواج، باشگاه مشتریانی است که در خود کسبوکارهای متفاوت و مشتریان زیادی عضو هستند. در این باشگاه مشتریان کسبوکارها میتوانند علاوه بر کیفیت خوب محصولاتشان خدماتی همچون کارت وفاداری به مشتریانشان ارائه دهند تا آنها نیز بتوانند در دستهی مشتریان وفادارشان قرار بگیرند. فراباشگاه امواج قصد دارد تا فضایی مناسب برای کسبوکاران و مشتریان ایجاد کند تا در آن بتواند خدماتی به مشتریانش ارائه دهد. باشگاه مشتریان برای کسبوکاران، مشتری وفادار، افزایش فروش و ...، و برای مشتریان رسیدن در کمترین زمان به نیازهای خود و دریافت بهتری خدمات از کسبوکارهای متفاوت را در بر خواهد داشت.
مطالعه در سایت مرجع
نویسنده : مارال معلم طبرسی