افزایش مشتری تاثیر مستقیم بر افزایش فروش دارد. افزایش مشتری از زمانی اتفاق میافتد که شرکتهای بزرگ از راهبردهای موفقیتآمیز برای بهینهسازی تجربه مشتری برای ارائهی محصولات، متناسب با نیازها و منافع مشتریان استفاده میکنند. شما به عنوان صاحب کسبوکار باید یاد بگیرید چگونه به بهبود تجربه مشتری با تکنیکهای کاربردی از موفقیت سایر شرکتها، استفاده کنید تا بتوانید به راحتی و در کوتاهترین زمان به افزایش مشتری دست یابید.
در جامعهی کسبوکار رقابتی امروز، ارائهی خدمات عالی برای رسیدن به موفقیت ضروری است. در واقع خدمات ممکن است کلید جداسازی کسبوکار شما از رقابت با رقبا و بهترین گزینه برای رسیدن به افزایش مشتری باشد.
استراتژیهای افزایش مشتری زیر برای هر کسبوکار میتواند به حفظ وفاداری مشتری کسبوکارهای بزرگ یا کوچک کمک کند.
برای پاداش مشتریان خود یک هدیه ارسال کنید. از خدمات به مشتریان خود استفاده کنید و محصولات خود را به فروش برسانید. هیچ راهی بهتر از این برای ایجاد وفاداری در مشتریان وجود ندارد. ارسال یادداشتهای تشکر برای مشتریان اطمینان حاصل میکند که قدردان خرید آنها هستید.
تماس تلفنی را که از طرف مشتریان حاصل میگردد را به سرعت پاسخ دهید. از آنجایی که بسیاری از مردم تماس از جانب خود را با کسبوکار انجام نمیدهند، هنگامی که شما با آنها تماس میگیرید، به طور خودکار مزایایی را برای کسبوکار شما در پی خواهد داشت.
در دسترس باشید. به مشتریان نشان دهید که در دسترس آنها هستند و مایل به کمک هرچه سریعتر به آنها برای رفع نیازهایشان هستید. کسبوکار شما باید برای پاسخگویی به نیازهای مشتریان به راحتی باز باشد.
قابل اعتماد باشید. اگر مشتریان به شما و کسبوکارتان اعتماد نکنند، ممکن است مشتریان بالقوهی شما به سمت کسبوکاران رقبا بروند.
کارهایی را برای راحتی مشتری انجام دهید، تا بدانند کسبوکار شما قابلیتهای بالایی دارد. سعی کنید برای آنها غیر منتظره باشید تا کسبوکارتان را به عنوان تازهترین در بازار رقبا ببینند.
تیم کاری خود را به خوبی درک کنید. اگر آنها با مشتریان بد رفتاری کنند، شانس خوب کسبوکارتان را از دست خواهید داد.
مشتریان خود را به آنچه میخواهند و در زمانی که به محصولتان نیاز دارند نزدیک کنید تا از کسبوکارتان دلسرد نشوند. به بهترین مشتریان خود شرایطی ویژه ارائه دهید. به طور مثال اگر قیمتهای ویژه یا پیشنهاد محصولی را دارید و برای اولین بار اجرا خواهد شد، مطمئن شوید که این شرایط اول به مشتریان وفادارتان تعلق خواهد گرفت.
هرگز بی تفاوتی نسبت به مشتریان خود نشان ندهید. طبق تحقیقات انجام شده بیش از 68درصد از دلیل ترک کسبوکاری از طرف مشتریان، ناعادلانه رفتار کردن فروشندگان یا مدیر فروشگاه بوده است. برای مشتریان مسائلی اهمیت دارد که شاید برای کسبوکاری حائز اهمیت نباشد.
نتیجه:
فراباشگاه امواج برای رفع نیازهای مشتریان و ایجاد فضایی برای رونق کسبوکارهای دیگر باشگاه مشتریانی ایجاد کرده است تا همگی بتوانند در این فضا به نیازهای خود دسترسی داشته باشند. در باشگاه مشتریان، کسبوکارها نه تنها به افزایش فروش بلکه به افزایش مشتری نیز دست خواهند یافت.
مطالعه در سایت مرجع
نویسنده : مارال معلم طبرسی