چه چیزی باعث میشود مشتریان به کسبوکار شما وفادار باشند؟ این سوالی است که اکثر شرکتها باید از خودشان بپرسند. دلایل وفاداری مشتری در بخشهای مربوط به مشتری شما متغیر است و میتواند در طول زمان، چرخهی زندگی مشتری را تغییر دهد. مشتری وفادار، به معنای تعهد است. مشتریانی که وفادار به نام تجاری شما هستند، همچنان به خرید و یا خدمات شما مشتری وفادار نام دارند. سطح تعهد آنها میتواند از حد بسیار بالا تا بسیار پایین باشد و این سطح تعهد توسط کسبوکار هدایت میشود.
انگیزهی خرید چیزهایی مانند قیمت، ارزش، کیفیت، تجربه و راحتی در خرید است. انگیزههای بیشتری برای مشتریان وجود دارد که وفاداری آنها را قویتر میکند آن هم کمپینهای تبلیغاتی است. ایجاد کمپین میتواند مشتری را برای خرید با دریافت خدماتی از جانب کسبوکار شما تحریک کند و به خرید بیشتر و مشتری وفادار تبدیل شود.
اکثر مصرفکنندگان از قیمت محصولاتی که مد نظرشان است آگاه هستند، اما قیمت محصول همیشه در هنگام تصمیمگیری عامل تعیینکنندهی نهایی نیست. اگر مشتریان شما صرفا به سمت قیمت متمرکز باشند، شما هرگز آنها را به چشم مشتری وفادار نبینید و نمیتوانید توسط آنها به مشتریان واقعی خود بیفزایید. هدف این است که اطمینان حاصل کنید که محصول یا خدمات شما به مشتریان شما مقرون به صرفه است و با ارزشهایی که ارائه میدهید، مشتری وفادار بدست خواهید آورد.
کیفیت به شدت با ارزش کسبوکار گره خورده است. ما همه تجربههایی داشتیم که در آن برای یک محصول مبلغ را به صورت آنلاین پرداخت کردهایم، اما تا زمانی این کار را انجام خواهیم داد که از خوب بودن کیفیت آن اطمینان حاصل کنیم. اگر کیفیت محصول پایین باشد نه تنها جزء مشتری وفادار آن کسبوکار نخواهیم شد بلکه هیچوقت از آنجا خرید نمیکنیم. نام تجاری شما باید با کیفیت باشد و مشتریان را به صورت آنلاین نیز جذب کند.
اغلب مواردی که مشتری را ترغیب به خرید از کسبوکارتان خواهد کرد راحتی در خرید است. گاهی مسیر محل کسبوکار، مقدار تخفیف ارائه شده، پشتیبانی محصول و یا حتی فروشندگان موجب بدست آوردن مشتری وفادار خواهد شد. مشتری وفادار برای هر کسبوکار جزء مسائلی است که وجودش لازم است اما باید به این نکتهها توجه داشته باشید که از چه راهی برای رسیدن به مشتری وفادار تلاش و برنامهریزی کنید. در مرحلهی اول باید علاوه بر کسب درآمد خود و کسبوکارتان به راحتی مشتریانتان فکر کنید و بهترین تدبیر را برای جذب مشتری وفادار بیاندیشید.
نتیجه:
فراباشگاه امواج برای رسیدن کسبوکارهای متفاوت به مشتری وفادار و دسترسی مشتریان به رفع نیازهای خود باشگاه مشتریانی تشکیل داده است تا مشاغل مختلف بتوانند به هدف کسبوکارشان دست یابند و مشتریان نیز به راحتی بتوانند خرید خود را انجام دهند. فراباشگاه امواج توسط باشگاه مشتریان خود توانسته است برای کسبوکار خود نیز از مشتری وفادار بهره بگیرد و برای آنها خدماتی از قبیل اکانت رایگان در نظر گرفته است تا کسبوکارها نیز بتوانند به راحتی در این فضا به تبلیغات بپردازند.
مطالعه در سایت مرجع
نویسنده : مارال معلم طبرسی