استراتژی حفظ مشتری کسبوکار شما در مورد نگهداشتن مشتریانی است که بر روی آنها سرمایهگذاری کردهاید. مطالعات نشان میدهد که برای ایجاد مشتری جدید ده برابر هزینه لازم است تا یک مشتری را حفظ کرد. اگر تعداد کمی از مشتریان را در کسبوکار خود داشته باشید، از دست دادن آنها میتواند اوضاع شرکت شما را خراب کند. حتی اگر شما تعداد زیادی از مشتریان را نیز داشته باشید، حتی اگر نیمی از آنها حفظ شوند به طور چشمگیری سود کسبوکارتان را افزایش خواهد دهد.
شما میتوانید هر زمان که میخواهید در زمینهی استراتژی حفظ مشتری خود کار کنید. کمپینهای بازاریابی برای این موضوع ممکن است بخش مهمی از استراتژی حفظ مشتری شما باشد. وقتی طرح بازاریابی سالانهی خود را نوشتید، ممکن است تصمیمی بگیرید که تمرکز کسبوکار خود را بر حفظ مشتری بگذارید. قبل از شروع کار برنامهریزی برای حفظ مشتری کسبوکارتان داشته باشید.
در برخی از کسبوکارها، نمایندهی فروش، اصلیترین و بهترین شخص برای مدیریت مشتری موجود است. مثلا ممکن است مشتری نیاز به فروش مداوم داشته باشد. در موارد دیگر، بهتر است مشتری را به نمایندهی حسابرسی شرکت منتقل کنید که در مدیریت روزمره تمرکز دارد. هنگامی که تصمیم گرفتید که چگونه ساختار تیم را تعیین کنید و به چه تعداد افراد نیاز دارید، شروع به استخدام نیروهای مورد نظر کنید.
مشتریان فعلی شما ارزشمندترین دارایی کسبوکار شما هستند. اگر خریدهای مکرر از جانب یک مشتریان صورت نگیرد بیشک آنها به دنبال کسبوکار جدیدی برای رفع نیازهایشان هستند.
بازخورد مشتری میتواند به بهبود محصولات شما کمک کند و ارتباط خود را با مشتریان خود افزایش دهید. با این حال، تنها اندازهگیری رضایت مشتری مؤثر نیست زیرا این موضوع خیلی مبهم است. شما به عنوان صاحب کسبوکارتان باید طوری روابطتان را با مشتریان تنظیم کنید تا بتوانید به صورت راحت و مفید بازخورد را از مشتریان دریافت کنید و آن را در بهبود وضعیت موجود به کار گیرید. برای متنوع کردن محصولات و کسبوکارتان نباید تنها به خریدهای مکرر مشتریان دل ببندید بلکه باید در بازار رقبا و خواستههای مشتریان در آینده توجه بسزایی داشته باشید تا بتوانید برای ایدههای جدید و تازه فضای کسبوکارتان را باز بگذارید. در این صورت میتوانید به حفظ مشتری در زمینهی حرفهای خود بپردازید.
نتیجه:
فراباشگاه امواج برای حفظ مشتری در زمینهی حرفهای خود فضایی را ایجاد کرده است تا بتواند از نظرات مشتریانش در جهت رفع نواقص کاری خود بهره ببرد. فراباشگاه امواج، باشگاه مشتریانی است که در آن از کسبوکارهای مختلف برای مشتریان و رفع نیازهای آنها استفاده میکند و برای آموزش و بالا بردن سطح درک مشتریان و کسبوکارها از جامعهی عظیم فروش و افزایش مشتری و حتی برندسازی مقالاتی ارائه میدهد و زمینهی انتقادات و پیشنهادات را برای مشتریان و خوانندگانش باز گذاشته است تا بتواند آنها را در زمینههای مختلف یاری رساند. فراباشگاه امواج با در نظر گرفتن سطح جامعهی امروزی و نیازهای قابل درک خود به رسیدن کسبوکارها به هدف اصلی خود و مشتریان به نیازهایشان تلاش خود را در جهت بهبود هر چه بهتر وضعیت موجود میکند.
مطالعه در سایت مرجع
نویسنده : مارال معلم طبرسی