شما به عنوان یک کارآفرین یا صاحب کسبوکار، خود را در موقعیتی قرار دادهاید و به دنبال فعالیتهای موثر برای رشد موقعیت شغلی خود هستید. یکی از فعالیتهای مهم در کار شما این است که مشتریان بیشتری را برای کسبوکار خود جذب کنید. شما همیشه باید توجه ویژهای به جذب مشتری داشته باشید. شما به جذب مشتری احتیاج دارید، حتی اگر مشتریانی فعلی داشته باشید. آنها هرگز برای کسبوکار شما کافی نخواهند بود. به همین دلیل، کار شما این است که به طور مداوم به جذب مشتری توجه داشته باشید.
شما یک کسبوکار دارید که محصول یا خدماتی را به مشتریان ارائه میدهید، اکنون شما نیاز به کسی دارید که این خدمات و محصولات را بشنود و ببیند.
اولین گام این است که مشتریان را جذب کنید. اگر چه این موفقیت کسبوکارتان را تضمین نمیکند، اما این اولین گام است که شما باید از سمت خود به عنوان یک کارآفرین بردارید.
برنامهریزی کنید که چگونه میتوانید مشتریان را برای کسبوکارتان جذب کنید. گاهیاوقات شما نمیتوانید همه چیز را برنامهریزی کنید، اما اگر روشهای مختلف و فرصتهایی برای جذب مشتری بالقوه خود داشته باشید، شما رویکرد سیستماتیک بیشتری را پیادهسازی خواهید کرد.
2. از کانالهای مختلف برای جذب مشتری استفاده کنید. برای کسبوکارهای مختلف، کانالهای مختلفی وجود خواهد داشت. این یک تلاش عالی برای تست کانالهای مختلف برای جلب توجه مشتریان بالقوه خود خواهد بود. شبکههای اجتماعی یکی از این کانالهاست که تاثیر بسزایی در زمینهی پیشرفت شمت خواهد داشت.
3. منحصر به فرد باشید و از دیگران کپی نکنید. شما میتوانید در مورد رقبای خود مطالعه و تحلیل کنید، اما از آنها کپی نکنید. شما میخواهید منحصربهفرد باشید. منحصربهفرد بودن بهترین راه برای جذب مشتری بالقوه است. از نحوهی کارکرد رقبا استفاده کنید اما همانند آنها پیش نروید و از راههای خلاقانهی تیم خود نیز بهره بگیرید تا در زمان پیشرفت و بزرگ شدن نام تجاری خود مشتریان شما را با نام کسبوکارتان بشناسند و در این راستا با تیمتان همراه شوند.
4. واقعبین باشید. مهم نیست که شما چه فکری میکنید، مهمتر این است که مشتریان در مورد کسبوکارتان چه فکری میکنند. شما باید در مورد آنها واقعبین باشید. اگر نظر، انتقاد و یا پیشنهادی در مورد محصول یا کسبوکارتان داشتند را با روی باز قبول کنید تا بتوانید رضایت مشتریان را نیز در دست داشته باشید. همین کار در جذب مشتری از طریق خریداران فعلی نیز قابل دسترسی خواهد بود.
نتیجه:
فراباشگاه امواج قدمی در عرصهی پیشرفت خود و کسبوکاران برداشته است که گامی تازه در این جامعه به شمار میرود. فراباشگاه امواج، باشگاه مشتریانی است که کسبوکارها را علاوه بر پیشرفت در زمینهی افزایش فروش و مشتری در جذب مشتری نیز یاری میرساند. ما در فراباشگاه امواج قصد داریم تا بتوانیم مشتریان بیشتری را به سمت کسبوکارهای مختلف سوق دهیم تا به سمت برندسازی نیز پیشرفت چشمگیری داشته باشیم. جذب مشتری یکی از اهداف اولیهی تمامی کسبوکارهای کوچک و بزرگ است که به اکثر اهداف در زمینهی حرفهای سوق داده میشود.
مطالعه در سایت مرجع
نویسنده : مارال معلم طبرسی