کسبوکارها به دنبال موفقیت و فروش بیشتر هستند و این امری طبیعی است. به همین منظور باید پیش از شروع و قدم گذاشتن در این راه به فکر راههای اصولی و مثبت باشید. راههایی که در کوتاهترین زمان بتوانید پاسخی مطمئن دریافت کنید. گاهی کمپینهای تبلیغاتی نیز در ایجاد فضایی مناسب برای افزایش مشتری و در نهایت موفقیت تاثیر بسزایی خواهد داشت. رسیدن به موفقیت در کسبوکار شامل راههایی از جمله جلب رضایت مشتری، محصولات با کیفیت، قیمت مناسب و پشتیبانی از محصولات است که در این مقاله به بررسی آنها میپردازیم.
به شناسایی محصولات یا خدماتی که مشتری میتواند خرید کند و از آنها بهره ببرد بپردازید. پتانسیل کل حساب را محاسبه کنید و با برآورد اینکه چه چیزی با رقابت زیاد خریداری میشود را بررسی کنید تا بتوانید با دید بازتری به ارائهی محصولات و خدمات اقدام کنید.
به مشتریان ایدههایی در مورد چگونگی بهبود عملیات تجاری خود بدهید. سعی کنید راههایی را پیدا کنید که مشتریان ممکن است خودشان پیدا نکرده باشند و برایشان جذاب باشد. شما ممکن است بتوانید ایدهها و تکنیکهایی را پیدا کنید که بتواند برای دیگر مشتریان مفید باشد و به همین دلیل جزء بهترین و وفادارترین مشتریانتان شوند. سعی کنید از دریچهای به مشتریانتان نزدیک شوید که سایر کسبوکارها توجه زیادی به آن ندارند. به عنوان مثال میتوان گفت مشتریان و نیاز آنها و حتی مشکلاتشان در زندگی را بررسی کنید و محصولی را که در رفع آن مشکل موثر خواهد بود را مطرح کنید و محصول را ارائه دهید. قطعا پاسخی مثبت دریافت خواهید کرد و نه تنها به افزایش فروش بلکه به افزایش مشتری نیز دست خواهید یافت.
مشتریان را برای داشتن رابطهای ویژه با کسبوکارتان تشویق کنید تا درک کنند برای آنها و در کل تمام مشتریان وفادارتان ارزش و احترام قائل هستید و به گونهای از خجالتشان در خواهید آمد.
ایدهی خوبی است که مشتریان را به عنوان چشمانداز در نظر بگیرید و برنامهای را برای بهتر دیده شدن طراحی کنید. برنامهای که بتواند محرکی برای مشتریان باشد و به مرور زمان کسبوکارتان را با افزایش مشتری روبرو کند. برنامهای مانند باشگاه مشتریان در کسبوکارتان باعث خواهد شد تا مشتریان بیشتری به تیمتان افزوده شوند و به صورت رایگان از خدمات شما بهره ببرند. یکی از این خدمات میتواند ارائهی جوایز، برگزاری قرعهکشیهای مناسبتی و یا حتی اطلاعرسانی در مورد اخبار روز دنیا در زمینهی کاری خودتان و یا تمام کسبوکارها باشد و برای مشتریان ایجاد هیجان کند. این روش تاثیر زیادی در افزایش مشتری خواهد داشت.
نتیجه:
فراباشگاه مشتریان، باشگاه مشتریانی است که قصد دارد لیستی از کسبوکارهای مختلف را در اختیار مشتریان قرار دهد تا بتوانند با دید بازتر و تنوع بیشتری به رفع نیازهای خود بپردازند. در باشگاه مشتریان امواج تمامی کسبوکارها و مشتریان میتوانند به صورت رایگان عضو شوند و از خدمات آن بهرهمند شوند. ما در فراباشگاه امواج قصد داریم تا بتوانیم مشتریان بیشتری را با جمعیت عظیم کسبوکارها آشنا سازیم و در خدمترسانی به مشتریان از هیچ کمکی دریغ نمیکنیم. با این روند نه تنها مشتریان به رفع نیازهایشان در کمترین زمان خواهند رسید بلکه کسبوکارها نیز به افزایش مشتری دست خواهند یافت.
مطالعه در سایت مرجع
نویسنده : مارال معلم طبرسی