همهی انسانها رفتار و شیوهی برخوردی خاص دارند که میتوانند اطرافیان خود را به گونهای جذب کنند. جذب کردن در تمام انسانها متفاوت است و هر کدام به نحوی و با مدلی مربوط به خودشان این کار را انجام میدهند. در کسبوکار نیز به این گونه است. هر کسبوکاری بنا به دلایل خاص و نوع بیزینسشان مشتریانی را جذب خواهد کرد که تعداد آنها و روشهای جذبشان با سایرین متفاوت خواهد بود. کسبوکارها باید متناسب با برنامهریزی خود و پلنی که در آینده اجرا خواهند کرد جذب مشتری را به شیوهای اجرا کنند که با مرور زمان به جمعیت مشتریانکسبوکارشان افزوده شود. یکی از راههای جذب مشتری ایجاد کمپین تبلیغاتی است که میتواند پاسخ مناسبی برای اهداف کسبوکارتان باشد.
در این مقاله از چند قانون برای معرفی راههای جذب مشتری استفاده میکنیم:
بسته به جای کسبوکارتان و لول کاریتان برنامهریزی داشته باشید. شخصیت مشتریانتان را قبل از اینکه محصول و خدماتی ارائه دهید بررسی کنید و بشناسید سپس سعی بر ایجاد جذب مشتری کنید. زمانی میتوانید در بحث افزایش فروش، افزایش مشتری، حفظ و جذب مشتری گام بردارید که نیازهای آنها و سلایقشان را بشناسید. با شناخت کامل از مشتریانتان میتوانید به راحتی به موفقیت در کسبوکارتان برسید.
شناسایی، تحقیق و شناخت مخاطبان خود را قبل از شروع حرفهی کاری خود انجام دهید. درک مخاطبان مانند سن، جنس، سطح اجتماعی و اقتصادی، ملیت، قومیت، سطح تحصیلات، وضعیت تاهل، درآمد و غیره همه اموری است که در برنامهریزی و اجرای یک استراتژی بازاریابی موفق موثر خواهد بود.
درک شخصیت مخاطب بسیار مهم است. شما میتوانید از کانالهایی استفاده کنید که در آن بیشترین مخاطب را پیدا خواهید کرد و میتوانید بیشترین ارتباط خود را برای به دست آوردن اطلاعات بهتر از مشتریان داشته باشید.
داشتن تیم حرفهای برای کمک کردن در رفع نیازهای مشتریان حتی بعد از خرید کمک ویژهای به کسبوکارتان در زمینهی جذب مشتری خواهد کرد. با این کار کسبوکارتان توسط مشتریان به عنوان محلی شناخته میشود که تیمی قوی در زمینهی اطلاعرسانی و کمکرسانی به مشتریان و مخاطبان دارد.
تحقیق و مطالعه بخش جدایی ناپذیر هر کاری است. برای موفقیت در هر زمینهای با کمی مطالعه و تحقیق میتوانید به اهدافتان دست یابید. شما به عنوان صاحب کسبوکار باید به شیوهای پیش روید که همیشه ایدههای جدید و تازه برای مشتریانتان داشته باشید. پس از گذشت مدت زمانی که از فعالیتتان گذشت برای رسیدن به جذب مشتری کمی در بازار رقبا و جامعهی اطرافتان تحقیق کنید تا نیازهای جدید بازار را بسنجید و بتوانید بهترین راه و ایده را در اختیار مشتریانتان قرار دهید.
نتیجه:
فراباشگاه امواج برای رسیدن مشتریان و کسبوکارهایی که در باشگاه مشتریان خود عضو هستند فضایی ایجاد کرده است تا بتوانند به راحتی با هم در تعامل باشند و نظرات خود را بیان کنند. ما در فراباشگاه امواج قصد داریم تا بتوانیم کسبوکارها را به سمت جذب مشتری سوق دهیم و آنها نیز خدماتی را به مخاطبانشان ارائه دهند.
مطالعه در سایت مرجع
نویسنده : مارال معلم طبرسی