هدف کسبوکارها از ایجاد مشتری وفادار این است که مصرفکنندگان و خریداران به مشتریان منظمی در کسبوکارشان تبدیل شوند. مشتریان باید به شرکت و کسبوکار مورد نظر خود وفادار بمانند و برای خرید و دریافت پاداش از آنها متفاوت دیده شوند. مشتری وفادار برای کسبوکارها گزینهای بسیار مهم هستند چون منبع درآمد ثابتی براشان خواهند بود و این دسته از خریداران را به چشم عضوی از خانوادهی کوچک یا عظیم خود خواهند دید.
حالا میپردازیم به معنای واقعی مشتری وفادار و اینکه این دسته از مشتریان چه تاثیری در روند مثبت کسبوکار خواهند داشت. مشتری وفادار کسی است که از کسبوکار خاصی نیازهای خود را برآورده میکند و میتواند برای همیشه و حتی در بدترین شرایط برای خرید جدیدترین و بهروزترین محصولات نیز به کسبوکار مورد نظر خود مراجعه میکند. در قبال این وفاداری پاداش و خدماتی از جانب کسبوکار دریافت خواهد کرد که این دریافت خدمات موجب تبلیغ از طریق مشتریان فعلی به دوستان و آشنایانشان خواهد شد.
رضایت مشتری شرط اول و ضروری برای بدست آوردن مشتری وفادار است. مصرفکننده که از یک تامینکننده یا محصول راضی نباشد، احتمالا به این کسبوکار باز نخواهد گشت و یک محصول و فروشگاه دیگر را انتخاب میکند. هرچه مشتری بیشتر رضایت داشته باشد، احتمال بیشتری وجود دارد که دوباره یک محصول و تامینکنندهی خاص را انتخاب کند. یکی از پایههای اصلی سیستمهای CRM حرفهای یا مدیریت ارتباط با مشتری، افزایش مشتری وفادار است. CRM فرمول استراتژیها و تکنیکهایی را توصیف میکند که کمک خواهد کرد تا مشتری را در رابطه با کسبوکار نزدیکتر کند.
وفاداری به هر چیزی در میان مردم به ماندن مداوم با هر چیزی تعریف شده است. این وفاداری در تمام عرصهی زندگی بشر همراه است و میزان آن به دلیل شرایط مختلف کاهش و یا افزایش مییابد. وفاداری به عوامل بیرونی و درونی هر فرد و حتی به تاثیرات جامعه نیز بستگی دارد و با هم در ارتباط مسقیم قرار دارند. وفاداری با چشم بسته باعث ایجاد ضرر و مشکل در کار خواهد شد و نام این وفاداری نیست بلکه عادت روزمره نام دارد. وفاداری زمانی در معنای واقعی خود قرار میگیرد که فرد بتواند با مقایسه و اندازهگیری میزان دسترسی به نیازهایش کسبوکاری را انتخاب و به آن وفادار بماند.
به همین منظور است که کسبوکارها برای رسیدن به مشتری وفادار تلاش بسزایی میکنند تا بتوانند از این طریق به کم و کاستیهای کسبوکار خود و محصولاتشان دست یابند و با استفاده از این ابزار به پیشرفت و رسیدن به افزایش فروششان قدم مثبت بردارند.
نتیجه:
فراباشگاه امواج گزینهای مناسب برای رفع نیازهای مشتریان و بدست آوردن مشتری وفادار برای کسبوکارهاست. ما در فراباشگاه امواج قصد داریم تا بتوانیم بستری امن برای مشتریان و کسبوکارها ایجاد کنیم و همه به اهداف خود دسترسی داشته باشند. فراباشگاه امواج، با ایجادباشگاه مشتریان توانسته است رضایت مشتریان خود را برای دریافت خدماتی بهتر از سوی کسبوکارها جلب کند و راهی مطمئن برای رسیدن کسبوکارها به مشتری وفادار، افزایش فروش و ... را طی نماید.
مطالعه در سایت مرجع
نویسنده : مارال معلم طبرسی